Unit4 brengt nieuw studenteninformatiesysteem op de markt

Unit4 Student Management verbetert gebruikerservaring binnen het onderwijs

Utrecht, 27 oktober 2015 – Unit4 introduceert een nieuw studenteninformatiesysteem (SIS). Unit4 Student Management helpt onderwijsinstellingen bij het werven van nieuwe en het bedienen van bestaande studenten. De software is gebouwd op de nieuwste technologie, kan zowel draaien in de cloud als lokaal en is te benaderen via pc, smartphone en tablet. Unit4 Student Management is het resultaat van de overname van Three Rivers System door Unit4 eerder dit jaar.

Unit4 Student Management is een volledig nieuwe oplossing die vijf processen ondersteunt: inschrijvingen, studievoortgang, financiering & bekostiging, facturering en communicatie via studenten- en faculteitsportalen.

De nieuwe oplossing helpt onderwijsinstellingen bij:
  • Het verbeteren van de gebruikerservaring voor studenten en medewerkers. De intuïtieve interface is ontworpen voor gebruik op mobiele apparaten. Bovendien worden routinetaken geautomatiseerd.  Daardoor houden administratie- en IT-medewerkers tijd over voor activiteiten die meer waarde toevoegen.
  • Het verkrijgen van een 360-graden-beeld van studenten dankzij een centraal CRM voor alle gebruikers. Daardoor onderwijsinstellingen de ontwikkelingen volgen: van potentiële student, tot student, alumnus en potentiële donateur – een relatie die verschillende decennia kan beslaan.
  • Het ondersteunen van strategische initiatieven met data. Door de ingebouwde analytics kunnen administratieve gebruikers eenvoudig informatie over de instelling of individuele afdelingen uit het systeem halen, analyseren en visualiseren.
  • Tegemoetkomen aan de behoeften van onconventionele studenten: niet iedereen volgt het vaste, voorgeschreven curriculum. Met Unit4 Student Management kunnen onderwijsinstellingen verschillende inschrijvingen faciliteren, buiten de reguliere semesters.
  • Het reduceren van IT-kosten: dankzij de flexibele configuratie kunnen gebruikers het systeem eenvoudig zelf aanpassen aan veranderende strategieën en processen, zonder dat hiervoor dure externe IT-consultants nodig zijn.
De nieuwe oplossing is een aanvulling op het bestaande onderwijsaanbod van Unit4, waar ook Unit4 Research Management en Unit4 Business World ERP onderdeel van uitmaken. De  applicaties zijn afzonderlijk te gebruiken, maar ook als volledig geïntegreerde oplossing.

"Unit4 heeft de ervaring en visie om de innovatie te leveren die nodig is om uit te groeien tot wereldwijde leider in de sector", zegt Martien Merks, managing directeur Unit4 Benelux. "Studenten, docenten en personeel ervaren een 'digital downgrade' in hun leven op de campus. De gedateerde systemen waarmee ze moeten werken voldoen, niet aan hun verwachtingen. Die zijn behalve oud (gemiddeld dertien jaar) ook duur in onderhoud en niet aanpasbaar. Ze zijn namelijk ontwikkeld voor de opkomst van mobiele technologieën en kunnen de nieuwe business modellen binnen de sector niet meer ondersteunen. Met de introductie van Unit4 Student Management bieden wij instellingen nu een alternatief. "

Unit4 Student Management is vanaf het eerste kwartaal van 2016 beschikbaar in Amerika, in het tweede kwartaal ook daarbuiten.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Unit4
Unit4 is een toonaangevende leverancier van bedrijfssoftware voor dienstverlenende organisaties. Met ruim 4000 medewerkers wereldwijd genereert Unit4 een jaarlijkse omzet van meer dan 500 miljoen euro. Unit4 levert ERP, branchegerichte en best-in-class applicaties. Duizenden organisaties uit sectoren als zakelijke en publieke dienstverlening, onderwijs, non-profit, vastgoed, groothandel en financiële dienstverlening werken met business software van Unit4. De onderwijsoplossingen van Unit4 combineren de modernste technologie en groot gebruiksgemak met dertig jaar ervaring op meer dan 1.000 hogescholen en universiteiten wereldwijd. Unit4. In business for people.

Voor meer informatie: http://www.unit4.nl, Twitter @Unit4_NL en LinkedIn

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met LEWIS PR:
Freek Janssen
E-mail: freek.janssen@lewispr.com
www.lewispr.com

About Unit4
Unit4 is a leading provider of enterprise applications empowering people in service organizations. With annual revenue north of 500M Euro and more than 4000 employees world-wide, Unit4 delivers ERP, industry-focused and best-in-class applications. Thousands of organizations from sectors including professional services, public services, not-for-profit, real estate, wholesale, financial services and education benefit from Unit4 solutions. Unit4 education solutions combine the latest technology and consumer-grade user experience with 30 years’ experience working with over 1000 colleges and universities globally.

Unit4 is in business for people. For more information please visit the website at http://www.unit4.com/about/our-company, follow us on Twitter @Unit4global, or visit our LinkedIn page