www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2483 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Qualys en Splunk slaan handen ineen voor betere analyses van security-data

Nieuwe Qualys-add-on voor Splunk® Enterprise en Splunk Enterprise Security biedt realtime security-analyses van Qualys-data

Amsterdam, 22 oktober 2015 Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloud-based beveiliging en compliance-oplossingen, gaat samenwerken met Splunk, Inc. Beide bedrijven gaan grote ondernemingen helpen hun IT-infrastructuur in kaart te brengen en beter te beschermen tegen cyberaanvallen. De Qualys-app voor Splunk® Enterprise biedt klanten in één dashboard realtime inzicht in bedreigingen en alerts, zodat ze hun IT-infrastructuur efficiënter kunnen beveiligen. De Qualys-add-on voor Splunk is aangemeld voor Splunk-certificering en maakt visualisaties mogelijk van Qualys-data in Splunk Enterprise en Splunk Enterprise Security.

“De native integratie van Qualys-data in Splunk Enterprise Security is een mooie toevoeging voor onze gezamenlijke klanten – een extra inzichtlaag ter ondersteuning van het identificeren van cyberaanvallen”, zegt Haiyan Song, Senior Vicepresident Security Markets van Splunk. “Nu kunnen klanten Qualys-data meteen gebruiken in Splunk Enterprise Security. Zo versterken ze de rol van Splunk als zenuwcentrum voor de meest veeleisende omgevingen en security-behoeften van onze klanten.”

Nu het management steeds meer erkent dat security een belangrijk onderdeel van Operational Intelligence is, biedt de Qualys-app voor Splunk Enterprise toegang tot waardevolle, geïntegreerde data over kwetsbaarheden. Die gegevens stellen beveiligings- en IT-teams in staat op een efficiëntere manier informatie te verzamelen, die nodig is voor het bepalen van plaats en tijd van een mogelijke aanval.

“Security-analyses bieden ons het inzicht in mogelijke bedreigingen van onze omgeving. De Qualys-app voor Splunk Enterprise biedt ons een nieuwe manier om naar analytics te kijken. Opsporen is nu sneller mogelijk door data over kwetsbaarheden en gebeurtenissen voorrang te geven”, zegt Michael C. Ibarra, President en CEO van Hawk Technologies, Inc. “Een van de grootste voordelen die ik heb ervaren, is de mogelijkheid om gegevens over kwetsbaarheden te vertalen naar op maat gemaakte, dynamische rapporten en dashboards. Die helpen de meest essentiële bedreigingen binnen het netwerk te identificeren en daarop te reageren.”

De Qualys-add-on en Qualys-app voor Splunk Enterprise werken samen met Splunks Common Information Model (CIM). Deze combinatie maakt het mogelijk Qualys-data eenvoudig op te nemen in Splunk Enterprise en Splunk Enterprise Security, en te correleren met andere feeds in andere sectoren. De add-on biedt mogelijkheden voor extraheren, transformeren en loaden (ETL) voor de synchronisatie van up-to-date Qualys VM-data met Splunk Enterprise Security met behulp van de Qualys Cloud Platform-API’s. De app stroomlijnt het importeren van Qualys-kwetsbaarhedendata en KnowledgeBase-data in Splunk Enterprise. Deze applicatie biedt verschillende overzichtelijke dashboards en visualisaties, zoals grafieken met samenvattingen, de meest aangetaste hosts, de meest voorkomende kwetsbaarheden, IP-lookup, IP’s die matchen met een bepaalde kwetsbaarheid, en data over de herstelstatus en trends. Het dashboard bevat ook vooraf ingestelde zoekopdrachten en rapporten en is zodanig in te stellen, dat data in bepaalde formats en indelingen worden weergegeven, die overeenkomen met de specifieke behoeften van de organisatie.

“De snelheid en complexiteit van de huidige cyberaanvallen maken het voor organisaties een uitdaging om hun IT-infrastructuur veilig te houden”, zegt Philippe Courtot, bestuursvoorzitter en CEO van Qualys, Inc. “Dankzij deze samenwerking met Splunk kunnen we klanten nu volledig inzicht in hun IT-systemen bieden in een Splunk-vriendelijke vorm. Zo kunnen we snel aanwijzen waar zich eventueel kwetsbaarheden bevinden binnen een bepaalde context. Op deze manier kunnen we effectiever actie ondernemen tegen mogelijke bedreigingen.”

Meer informatie is te vinden op: qualys.com/splunk-app-blog.

Beschikbaarheid en extra achtergrondinformatie: Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloud-based beveiliging en compliance. Het bedrijf heeft meer dan 6.700 klanten in meer dan honderd landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde suite van oplossingen helpen organisaties bij het vereenvoudigen van hun security-activiteiten en het verlagen van de compliance-kosten door het bieden van on-demand bedrijfskritische beveiligingsinformatie en het automatiseren van de auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties. Qualys, opgericht in 1999, heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, Accuvant, BT, Cognizant Technology Solutions, Dell SecureWorks, Fujitsu, HCL Comnet, InfoSys, NTT, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Voor meer informatie:

LVTPR
Gijs van Beek / Kirsten Meij
T: 030 65 65 070
M: qualys@lvtpr.nl

LEWIS PR for Qualys
Tracey Workman
T: +1 (415) 432-2470
M: qualys@lewispr.com
Laatste van Qualys
Microsoft Windows CryptoAPI spoofing-kwetsbaarheid (CVE-2020-0601): opsporen en herstellen

Qualys stelt cybersecurity-expert Dan Barahona aan als Chief Marketing Officer

Qualys en Google slaan handen ineen voor native integratie Qualys Cloud Agent in het Google Cloud Platform
Fullstaq eerste gecertificeerde Kubernetes adviesbureau in Nederland

Oasen en Schneider Electric bundelen krachten voor betaalbaar duurzaam drinkwater

Forrester studie: 66 procent van de ondernemingen verhoogt het komende jaar zijn uitgaven aan RPA-robotsoftware

Björn Nievergeld door Conclusion Zuyd aangesteld als Manager Implementatie, Transitie en Roadmap

Insider threats kosten organisaties jaarlijks ruim 10 miljoen euro, oplossen duurt gemiddeld 77 dagen

nCipher introduceert cloud-first-architectuur voor beveiliging en controle van public en private clouds

Trivento stelt nieuwe commercieel directeur aan

SentinelOne benoemt Daniel Kollberg als Vice President voor EMEA

Adrian McDonald gepromoveerd tot President EMEA van Dell Technologies

Rabo Corporate Investments stapt in e-scooter deelsysteem GO Sharing

De AVG is een succes! Maar, medewerkers vertrouwen hun eigen organisatie niet

Zebra Onderzoek: real-time datatoegang is van cruciaal belang voor veldwerkers op het gebied van energie- en nutsbedrijven
IFS overtreft de markt in 2019 met 32 procent groei in licenties en EBITDA

Cisco Live 2020 laat de nieuwste transformatieve technologieën zien

Cisco versnelt applicaties in een hybride multicloud-wereld

Solipsis deelt 5 praktische tips voor een sterk beleid op het gebied van cybersecurity en privacy

Collibra lanceert Data Lineage, een geautomatiseerde Data Lifecycle Mapping functie

IPsoft’s digitale medewerker Amelia wordt nu nog menselijker

De juiste mobiele computerapparatuur verbetert productiviteit en efficiëntie van werknemers

IGEL breidt samenwerking met Login VSI uit met de integratie van Login Enterprise en IGEL OS

Fabrikanten investeren fors in Customer Experience

iSHARE adapter in SAP App Store

Persuitnodiging Digital Days: scholieren aan de slag met uitdagende ICT-vraagstukken

Logo LVTPR
Qualys contact

Logo Qualys

info@qualys.com
  www.qualys.com
Qualys sociaal

Qualys tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo ConoScenza
Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Schneider Electric
Logo UiPath
Logo Conclusion Zuyd
Logo IFS
Logo Cisco
Logo Solipsis b.v.
Logo Collibra
Logo Genesys
Logo Dell Boomi
Logo AEB
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Zircon
Logo myBrand
Logo NetApp

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl