www.lubbersdejong.nlContentbureauContentbureauwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!

Deezer gaat samenwerking aan met muzikanten platform BandPage

Muziekstreamingdienst brengt artiesten en fans in contact en zorgt voor extra inkomstenstroom artiesten

Deezer, de wereldwijde digitale muziekstreamingdienst met meer dan 6 miljoen betalende gebruikers, gaat een partnership aan met merchandiser BandPage; een platform dat door meer dan vijfhonderdduizend muzikanten gebruikt wordt om hun fans te betrekken en merchandise te verkopen. BandPage, die wereldwijd de grootste collectie aanbiedingen, events en overige merchandise van artiesten heeft, gaat samenwerken met Deezer om speciale aanbiedingen en concerttickets te verkopen aan muziekfans.

De enorme en continue groei van muziekstreamingdiensten creëert een kans voor muzikanten om zich op ongekende wijze verder te verbinden met hun fans. De samenwerking tussen Deezer en BandPage faciliteert dit op meerdere manieren:
  • Gerichte aanbiedingen: Deezer gaat op basis van het luistergedrag van hun gebruikers gerichte aanbiedingen en events aandragen. De analyse tool van BandPage onderzoekt welke aanbiedingen aansluiten bij de fans. Deezer heeft nu de mogelijkheid om gebruik te maken van ’s werelds grootste database van muzikantenaanbiedingen om zo voor de fans de perfecte aanbiedingen te tonen op het juiste moment.
  • Evenementen: De artiestenprofielen van Deezer bevatten vanaf nu ook een lijst met aankomende concerten en evenementen. Daarnaast heeft Deezer ook de mogelijkheid om voor de fans relevante evenementen te tonen op basis van hun luistergedrag. Tegenwoordig zijn tournees de grootste inkomstenbron voor muzikanten. De BandPage evenementen, getoond op Deezer, worden een belangrijk kanaal voor de omzetstijging van muzikanten.
  • Profiel: Artiesten hebben nu de mogelijkheid om hun profiel up-to-date te houden op Deezer door het bijwerken van hun profiel op BandPage. Deze nieuwe functie zorgt ervoor dat fans altijd voorzien zijn van de meest up-to-date informatie van hun favoriete band of artiest.
Robbie Williams is één van de eerste artiesten die gebruik maakt van deze partnership door zijn fans op de hoogte te stellen van zijn tournee. Dit voorbeeld toont aan dat Deezer een belangrijk kanaal kan zijn voor het verbinden van fans en hun favoriete artiest. De speciale aanbiedingen voor fans worden gefaseerd uitgerold tussen nu en het einde van het jaar.

“Als management zijn we continu op zoek naar manieren om onze fans te bereiken en vandaag de dag zijn onze fans meer dan waar dan ook aanwezig op muziekstreamingdiensten zoals Deezer”, aldus Benjamin Wellis, Digital Manager van RobbieWilliams.com. “Met deze campagne op Deezer hebben we op een zeer relevante wijze meer dan honderdduizend van Robbie’s grootste fans bereikt. De partnership tussen BandPage en Deezer toont aan dat deze manier bijdraagt aan de financiële groei van de carrière van artiesten en het verbinden met hun fans.”

“Deezer bouwt aan een optimale luisterervaring voor muziekliefhebbers en artiesten wereldwijd”, zegt Alexander Holland, Chief Content en Product Officer bij Deezer. "We zijn erg enthousiast over de integratie met BandPage om zo de muziekfans meer relevantie en toegang te geven tot hun favoriete artiesten en tegelijkertijd bij te dragen aan de groei van artiesten."

“Kaartverkoop en aanbiedingen zijn de belangrijkste inkomstenbron voor muzikanten”, zegt J. Sider, CEO en Founder van BandPage. “Muziekfans brengen tegenwoordig de meeste tijd door op muziekstreamingdiensten. Momenteel zijn er al meer dan een miljard actieve gebruikers van muziekstreamingdiensten. De samenwerking met Deezer maakt het voor artiesten mogelijk om hun omzet te stimuleren en tegelijkertijd krijgen fans de juiste content van hun favoriete artiesten. Het is fantastisch om deze samenwerking nu ook met Deezer aan te gaan.”

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Deezer
Deezer is de eerste echte wereldwijde digitale muziekstreamingdienst in meer dan 180 landen, met meer dan 6 miljoen betalende abonnees wereldwijd. Deezer speelt een voortrekkersrol in de streamingrevolutie en geeft gratis toegang tot de grootste muziekcatalogus ter wereld, met meer dan 35 miljoen songs, 30.000+ radiozenders en 20.000+ podcasts op ieder toestel. Door de kwaliteiten van mens en machine te combineren, gaat de internationale redactie van Deezer overal ter wereld op zoek naar de beste muziek om fans via algoritmes muziek te helpen ontdekken waar ze meteen weg van zullen zijn. Deezer is beschikbaar op je favoriete toestel, of dat nu een smartphone, tablet, desktop, laptop, geluidssysteem, auto met internetverbinding of smart-tv is.

Deezer is in 2007 opgericht als particuliere onderneming met hoofdkantoor in Parijs en kantoren in onder andere Londen, San Francisco en de rest van de wereld.

Deezer is momenteel wereldwijd beschikbaar als gratis download voor iPhone, iPad, Android- en Windows-toestellen of op het internet via deezer.com.

Het laatste nieuws en officiële afbeeldingen van Deezer vind je op Deezer.com/company/press

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Sabine Kaars Sijpesteijn / Mijke de Jong, LEWIS PR

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl