www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Whizpr

VMware maakt resultaten derde kwartaal 2015 bekend

* Jaar-op-jaar omzetgroei van 10 procent tot $ 1,67 miljard; 14 procent groei tegen constante wisselkoers
* GAAP EPS van $ 0,60, een toename van 35 procent jaar-op-jaar; Non-GAAP EPS van $ 1,02; een toename van 18 procent jaar-op-jaar

Utrecht, 21 oktober 2015 - VMware, Inc (NYSE: VMW), wereldwijd leider in cloud-infrastructuur en business-mobility, maakt de financiële resultaten bekend voor het derde kwartaal van 2015:

Kwartaalresultaten
  • De omzet in het derde kwartaal bedroeg $ 1,67 miljard, een stijging van 10 procent vergeleken met het derde kwartaal van 2014 of een stijging van 14 procent (jaar-op-jaar) tegen constante wisselkoers.

• De omzet uit licenties bedroeg in het derde kwartaal $ 681 miljoen, een stijging van 7 procent vergeleken met het derde kwartaal van 2014, of een stijging van 11 procent (jaar-op-jaar) tegen constante wisselkoers.

• De GAAP-nettowinst bedroeg in het derde kwartaal $ 256 miljoen, ofwel 60 dollarcent per aandeel, een stijging van 35 procent vergeleken met de $194 miljoen, of 45 dollarcent per aandeel, in het derde kwartaal van 2014. De non-GAAP nettowinst bedroeg het afgelopen kwartaal $ 433 miljoen, of 1,02 dollarcent per aandeel: een stijging van 18 procent vergeleken met het derde kwartaal van 2014, toen deze nog $ 377 miljoen, ofwel 87 dollarcent per aandeel bedroeg.

• Het GAAP-bedrijfsresultaat bedroeg in het derde kwartaal $ 326 miljoen, een stijging van 35 procent in vergelijking met het derde kwartaal van 2014. Het non-GAAP bedrijfsresultaat was in het derde kwartaal $ 527 miljoen; een stijging van 15 procent vergeleken met het derde kwartaal een jaar eerder.

• De operating cash flow bedroeg in het derde kwartaal $ 411 miljoen. De vrije kasstroom bedroeg in het derde kwartaal $ 321 miljoen.

• Cash, cash-equivalenten en kortetermijninvesteringen bedroegen $ 7,22 miljard en de uitgestelde omzet bedroeg op 30 september 2015 $ 4,69 miljard.

• De totale omzet plus opeenvolgende veranderingen in uitgestelde omzet steeg 3 procent jaar-op-jaar en steeg met 8 procent jaar-op-jaar aangepast aan een constante wisselkoers.

• De omzet uit licenties plus opeenvolgende veranderingen in uitgestelde omzet uit licenties steeg 2 procent (jaar-op-jaar) en groeide 7 procent jaar-op-jaar aangepast aan een constante wisselkoers.
“Ons solide derde kwartaal laat zien dat we een uitzonderlijke waarde leveren aan onze klanten", aldus Pat Gelsinger, chief executive officer van VMware. “We zijn optimistisch over de toegevoegde waarde van de plannen van Dell en EMC om samen te gaan en over de vorming van de Cloud Services Business. VMware’s missie en strategie blijven ongewijzigd. We richten ons op het leveren van waarde voor onze klanten via disruptive innovation.”

Het volledige, Engelstalige persbericht is hier te vinden. Een replay van de earnings conference call is hier te beluisteren.

Cloud Services Business
VMware en EMC kondigen tevens plannen aan een nieuwe Cloud Services Business te vormen, waar beiden voor 50 procent eigenaar van zijn. Hiermee willen zij klanten het meest uitgebreide hybrid cloud-portfolio bieden. Deze nieuwe Federation-tak brengt vCloud Air, Virtustream, object storage en managed cloud services samen onder de Virtustream-merknaam. De transactie wordt naar verwachting afgesloten in het begin van 2016. VMware verwacht de resultaten van Virtustream vanaf het eerste kwartaal in 2016 toe te voegen aan zijn financiële berichtgeving.

-----------------

Over VMware
VMware is is wereldwijd leider in cloud-infrastructuur en business-mobility. De oplossingen van het bedrijf, die zijn gebaseerd op VMware’s gerenommeerde virtualisatietechnologie, maken een nieuw IT-model mogelijk dat altijd beschikbaar, flexibel en bovendien veiliger is. Klanten kunnen hierdoor sneller innoveren, en automatisch en veiliger elke applicatie leveren of consumeren. VMware behaalde in 2014 een jaaromzet van 6 miljard dollar, heeft meer dan 500.000 klanten en meer dan 75.000 partners. VMware is gevestigd in Silicon Valley, met kantoren over de hele wereld en kan online worden gevonden op www.vmware.com/nl.

VMware
Marcel Leenhouts
Telefoon: 030 284 95 00
E-mail: mleenhouts(at)vmware.com

Whizpr
Laura Witlox / Mandy Willemsen / Winnie Silvertand
E-mail: vmware(at)whizpr.nl
Tags bij dit bericht
Eerder van VMware Nederland
5 nov 2019 VMware kondigt innovaties aan tijdens VMworld 2019 Europe

4 dec 2018 VMware biedt ‘As-A-Service-model’ voor lokale datacenters met nieuwe oplossingen voor AWS Outposts

6 nov 2018 VMware en AWS versnellen wereldwijde uitrol van VMware Cloud on AWS

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl