www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (5 jaar en 95 dagen geleden)

RFID product innovaties van Nordic ID op de ICT&Logistiek / Logistica 2015

Op de komende ICT&Logistiek / Logistica 2015 introduceert Nordic ID maar liefst twee nieuwe RFID systemen voor logistieke toepassingen: de Medea AXD handterminal en de AR55 beamforming overhead reader.

De Medea AXD is de nieuwste RFID uitvoering in de succesvolle Medea serie. Deze handterminal is voorzien van een groot Gorilla Glass 2 touchscreen en krachtige 1 Watt RFID module. Het bijzondere is vooral de antennetechniek: in één antennebehuizing zitten meerdere antennes voor verschillende functies. Er is een circulair gepolariseerde antenne, voor het omnidirectioneel lezen van RFID tags. Verder zit er een cross-dipole antenne in, waarbij het verticale deel en/of het horizontale deel kan worden aangezet. Daarnaast is er ook nog een UHF nearfield antenne, voor betrouwbaar lezen en schrijven van RFID tags op korte afstand. De verschillende antennes zijn softwarematig te selecteren. Alles bij elkaar wordt dit zo een uiterst flexibele handterminal: de circulaire en cross-dipole antennes kunnen worden gebruikt voor het inventariseren van een groot aantal assets (bijvoorbeeld pallets, trolleys en andere ladingdragers). Waarna met het nearfield gedeelte één specifieke tag kan worden gezocht voor betrouwbaar lezen én schrijven van taginformatie. De cross-dipole antenne techniek, uitgevonden door Nordic ID,  heeft verder het voordeel dat er met relatief weinig vermogen toch op grotere afstand RFID tags kunnen worden gelezen. Dipool antennes hebben namelijk van nature een versterking, dus het uitgestraalde vermogen is 2 Watt ERP! (Dit is het maximaal wettelijk toegstane) Het resultaat is een uitstekend bereik gecombineerd met weinig batterij verbruik. Met één enkele batterijlading  kun je moeiteloos een lange shift  van meer dan 10 uur doorwerken. De Medea AXD is verder voorzien van een pistoolgreep met ‘trigger’, zoals dit veel wordt gevraagd bij logistieke toepassingen.

Eerder zijn al Medea RFID versies met een handige inklapbare antenne en een uitvoering met een compleet geïntegreerde antenne op de markt gebracht.

Ook de nieuwe AR55 is speciaal bedoeld voor de logistiek en maakindustrie. Het is een RFID reader voor vaste montage, bijvoorbeeld aan het plafond of dock-deur doorgang. Er is een speciale ingebouwde antenne  waarbij de RFID-stralen nauwkeurig kunnen worden gestuurd in een geprogrammeerde richting. Hierdoor is het mogelijk de richting te bepalen van RFID tags in beweging! Zo kun je vaststellen of een product of ladingdrager van of juist naar een opslag of vrachtwagen gaat en ook waar precies een RFID tag zich bevindt. Het is vrij eenvoudige meerdere AR55’s in een eigen netwerk te combineren, om zo het totale bereik te vergroten. De reader is voorzien van POE (Power Over Ethernet) en USB aansluiting voor eenvoudige montage met maar één enkele bedrading. Ook de standaard VESA75 / 100 montage mogelijkheid houdt het eenvoudig. Bij installatie geldt natuurlijk: “tijd is geld”. De AR55 is verder net als alle andere Nordic ID producten uiterst flexibel en heeft behalve de ingebouwde unieke beamforming antenne ook nog drie externe antennepoorten en een ingebouwde WLAN router.

“Met de AR55 heb je dus direct RTLS –realtime location services- maar dan met gebruik van industriestandaard, dus goedkope, passieve UHF Gen2 tags die overal beschikbaar zijn” aldus Hielke van Oostrum, salesdirector Nordic ID voor de Benelux en Denemarken. Hij voegt daaraan toe: “voorheen was RTLS alleen mogelijk met dure beacon types tags, die vaak alleen werkten met de eigen specifieke hardware. Wat dat betreft is de AR55 duidelijk een ‘game changer’ !“

Alle Nordic ID producten, dus ook de Medea AXD en de nieuwe AR55, worden ondersteund door uitgebreide demo software (en werken dus ‘direct uit de doos’) en er is een duidelijke en helder gedocumenteerde ontwikkel omgeving (de SDK/API) die voor iedereen beschikbaar is. Het Nordic ID supportteam helpt daarnaast de systeemintegratoren en andere partners met het ontwikkelen (en zelfs debuggen) van software applicaties en diepgaande RFID kennis.

Over Nordic ID
Nordic ID heeft 30 jaar ervaring in het ontwikkelen en produceren van handheld computers en draagbare terminals en is daarbij een pionier in RFID toepassingen. Het is één van Europa’s leidende Auto-ID fabrikanten, strevend naar continue innoveren en verbeteren. Hoofdkantoor en productie zijn gevestigd in Salo, Finland. In Alphen aan den Rijn bevindt zich sinds een aantal jaren de Benelux & Export vestiging. Met de focus op RFID voor logistieke, industriële en retail applicaties presenteert Nordic ID op de ICT&Logistiek / Logistica weer een aantal nieuwe RFID readers voor vaste montage, OEM inbouw  en mobiel gebruik.

Op de ICT & Logistiek 2015 die van 10 t/13 november in de Jaarbeurs Utrecht wordt gehouden, vindt u Nordic ID op het AIM paviljoen. Dit is in Hal 8 stand C 074

Noot voor de redactie:
Ondersteunend foto materiaal - ook van de échte applicaties - is vrij te downloaden via de Nordic ID Flickr photo-stream https://www.flickr.com/photos/46806417@N06

Contact informatie:
Nordic ID
Europalaan 16
2408BG Alphen aan den Rijn
info@nordicid.nl
www.nordicid.nl
Contact persoon: Dhr. Hielke van Oostrum

Medea AXD handterminal

AR55 beamforming overhead reader

Laatste van Nordic ID
De Nordic ID AR52 stationaire 16poort UHF reader zet een nieuwe standaard

RFID product innovaties van Nordic ID op de ICT&Logistiek / Logistica 2015

Nieuwe RFID handterminal, krachtig en compromisloos: de Nordic ID MEDEA
NTT biedt Cyber Threat Sensor aan klanten na SolarWinds-aanval

Citrix kondigt overname Wrike aan

Ondanks zorgen rond security groeit het vertrouwen van IT-professionals in de public cloud

Winnaars Academic Startup Competition leren ondernemen in Silicon Valley

Wijnand Jongen kondigt vertrek aan als directeur van Thuiswinkel.org

VodafoneZiggo spreekt met koning over impact coronapandemie op de digitale infrastructuur

Flexso Nederland opent eerste filialen in Utrecht en Den Bosch

LANCOM voor de vijfde keer op rij VPN-kampioen in techconsult Professional User Rating 2021

Zscaler-onderzoek: “security-misconfiguraties grootste oorzaak van cyberaanvallen op public cloud-omgevingen”

Trend Micro voegt geavanceerde cloud-native container security toe aan zijn Cloud One services-platform

Macaw en Northwave bundelen krachten om meer bedrijven te helpen zich te weren tegen cyberdreigingen

90% van de Europese CEO’s: cruciaal om wendbaar te zijn, slechts 21% is het daadwerkelijk
Clarity Benelux breidt team uit met twee nieuwe talenten

Veel verschillende IT-systemen veroorzaken hinder in zorgsector

GTT verbetert managed securitydiensten met Fortinet Security Fabric

BOYS WITH BRAINS ZIET EXPLOSIEVE GROEI DOOR CORONA

Sitecore haalt investeringsplan van 1,2 miljard dollar binnen om groei te versnellen

Seamless integration of The Voice of O365 and CONTACTCENTER4ALL

Schneider Electric neemt DC Systems B.V. over om innovaties in elektrische distributie te bevorderen

De wereldwijde crisis beïnvloedt de supply chains van bedrijven

Digitale huisartsenpost vanaf vandaag ook beschikbaar voor alle inwoners van Drenthe

Lockdown belemmert tech-vrouwen in loopbaanontwikkeling

BIS|Econocom project bij Rijksoverheid wint Cisco WebexOne Award

CyberArk biedt gratis controle-tool voor SolarWinds klanten

Ziggo klanten in regio Capelle aan den IJssel stappen over op digitale radio
Verstreken tijd: 5 jaar en 95 dagen

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.