www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (6 jaar en 161 dagen geleden)

De Staatsloterij kiest voor mobile marketing van Notificare

Loterij zet iBeacons en geolocatie in voor relevante push-notificaties

Amsterdam, 20 oktober 2015 – De Staatsloterij heeft gekozen voor mobile marketing platform Notificare. De grootste kansspelorganisatie van Nederland integreert Notificare in zijn bestaande app. Staatsloterij-deelnemers kunnen daardoor benaderd worden met relevante en locatiegebaseerde push-notificaties op hun smartphone, gebruikmakend van iBeacons en geolocatie.

De Staatsloterij verkoopt nu nog de meeste loten in de winkel of via abonnementen, maar de online omzet groeit jaarlijks. Daarom investeert de organisatie veel in de website en app. De oplossing van Notificare wordt gebruikt voor de ontplooiing van de mobiele marketing-activiteiten van de Staatsloterij. Met behulp van Notificare kan het bedrijf relevante push-berichten sturen aan haar app-gebruikers.

Rogier van Dodewaard, Site Owner bij de Staatsloterij: “Veel mensen zetten push-notificaties standaard uit, omdat ze weten dat ze toch alleen maar commerciële berichten krijgen. Je moet push-berichten daarom spaarzaam inzetten en ze relevant maken voor de specifieke gebruiker, bijvoorbeeld met segmentatie en geolocatie. Notificare ondersteunt allerlei manieren om berichten persoonlijker te maken, onder andere door middel van geofencing en iBeacons.”

Een van de toepassingen van Notificare voor de Staatsloterij is het bekendmaken van de trekkingsuitslag. Ook kan het klanten persoonlijke aanbiedingen doen en ze wijzen op een aanstaande trekking. Spelers krijgen dan meteen de mogelijkheid om een lot aan te schaffen. De Staatsloterij heeft als test 20 winkels in Nederland uitgerust met iBeacons bij de ingang en de kassa. “Het voornaamste voordeel van iBeacons is dat je mensen berichten kunt sturen op de plek waar dat voor hen het meest relevant is.” Dodewaard vervolgt: “We zijn op dit moment nog echt aan het experimenteren. We willen vooral ontdekken wat de mogelijkheden zijn en wat het beste voor ons werkt.”

Robert Leefmans, CEO van Notificare: “De Staatsloterij is het ultieme voorbeeld van een bedrijf met visie op het gebied van mobile marketing. De smartphone dragen we altijd bij ons, en in de toekomst zal die een nog centralere rol gaan spelen in ons leven. Daarom wordt de mobile push-notificatie hét medium om relevante boodschappen bij klanten te bezorgen. De Staatsloterij loopt voorop in deze ontwikkeling door nu al technologieën als geofencing en iBeacons in te zetten. Ik ben trots dat Notificare hier als partner aan mag bijdragen.”

Over Notificare
Het Notificare Mobile Marketing Platform is een krachtig marketinginstrument waarmee bedrijven hun mobiele apps kunnen verrijken met interactieve contextuele berichten. Notificare maakt hierdoor persoonlijke en locatie-gebaseerde interactie mogelijk, onder andere door middel van iBeacons. Hiermee kunnen bedrijven hun klanten voorzien van relevante informatie op het juiste moment. Dit vergroot de effectiviteit van de marketingcommunicatie en zorgt dat er een duurzame relatie met klanten wordt opgebouwd. Notificare versterkt het mobiele kanaal binnen omni-channel campagnes. Meer informatie: www.notifica.re

Voor meer informatie voor de pers:

Notificare
Bruno Bin
bruno@notifica.re

Lubbers De Jong
Elise Quaden
020 2050 437
elise@lubbersdejong.nl

Dit bericht kunt u ook online vinden.
Laatste van Notificare
Notificare now supports Huawei Mobile Services

Social Brothers wordt Notificare Partner

Nakko becomes Notificare partner
Verstreken tijd: 6 jaar en 161 dagen
Notificare contact

Logo Notificare

notificare.com
Notificare sociaal

Notificare tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Extreme Networks
Logo ISBW
Logo Infor