www.LVTPR.comwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

InterSystems: ’Leader in 2015 Gartner Magic Quadrant for Operational Database Management Systems’

Voor tweede jaar op rij positioneert InterSystems zich in het leiders kwadrant vanwege de compleetheid van de achterliggende visie

CAMBRIDGE, Mass., 19 oktober 2015 - InterSystems, wereldwijd leverancier van geavanceerde software technologie, waaronder InterSystems Caché ® , een multi-model data platform,  is opnieuw gepositioneerd als ’Leader’ in het Gartner ’Magic Quadrant for Operational Database Management Systems’, door de analisten  Donald Feinberg, Merv Adrian, Nick Heudecker, Adam M. Ronthal en Terilyn Palanca in een rapport gepubliceerd op 12 oktober j.l.  ’Gartner Magic Quadrant’ is het gezaghebbende overzicht die de positie van technologieleveranciers weergeeft in relatie tot de compleetheid van hun visie en hun vermogen deze te concretiseren.

Gartner hanteert voor een ’Leader’ de volgende definitie:“Leaders tonen in het algemeen aan dat ze de meeste ondersteuning leveren voor een brede reeks operationele applicaties in samenhang met veel verschillende datatypen en diverse gebruiksmogelijkheden.  Deze leveranciers zijn consistent in het bieden van goede klantenondersteuning hetgeen zich uit in een grote mate van klantentevredenheid.  Veel leveranciers concurreren al jaren op deze markt. Voor hun producten hebben ze een breed samengesteld ecosysteem van partners opgebouwd. Om die reden levert hun productaanbod voor de afnemers het minste risico op als het gaat om  selectiecriteria als prestatie, schaalbaarheid, betrouwbaarheid en technische  ondersteuning. ’Leaders’ spelen in op de veranderingen, waar de markt om vraagt. In hun visie richten ze zich niet alleen op de huidige marktvraag, maar focussen ze zich tevens op de trends. En uiteindelijk zijn ook de communicatie naar de markt en de product ontwikkeling  en aflevering bij ’Leaders’ in lijn met de huidige en toekomstige marktvraag naar zowel DBMS software als hardware technologie”.

“Wij geloven dat het Gartner Magic Quadrant rapport laat zien dat onze klanten graag zaken met ons doen. Om die reden zijn ze al tientallen jaren klant bij ons”, aldus Robbert Nagle, Vice President Datbase Platforms bij InterSystems  en vervolgt: “ons  Caché multi-model data platform kan de omvangrijke volumes aan  datavarianten beheren waar onze klanten momenteel tegen aanlopen.  Het platform ondersteunt alle typen data, gestructureerd, ongestructureerd, SQL en NoSQL, centraal beheerd en gedistribueerd.  De schaalbaarheid is enorm zowel horizontaal als verticaal. En het belangrijkste is dat Caché analyses mogelijk maakt op het moment van actie voor ’just in time’ inzage in de data”.

In het rapport definieert  Gartner operationele  DBMS’ en als systemen die ook meervoudige structuren en data typen ondersteunen, zoals XML, tekst, JavaScript Object Notation (JSON), audio, beeld en video content. Deze systemen moeten bovendien in staat zijn om de conversie van verschillende dataformaten binnen gangbare prestatienormen op een  gecontroleerde en veilige manier uit te voeren.

Het volledige rapport  "Gartner Magic Quadrant for Operational Database Management Systems" van de analisten Donald Feinberg, Merv Adrian, Nick Heudecker, Adam M. Ronthal, en Terilyn Palanca (G00271405, October 12, 2015) is te vinden onder InterSystems.com/ODBMS.

Over InterSystems
InterSystems ontwikkelt geavanceerde softwaretechnologie die baanbrekende toepassingen mogelijk maken. Toegewijd aan kwaliteit en met de focus op het succes van de kanten, levert InterSystems platforms op het gebied van data management, strategische interoperabiliteit en analyse in gebruik in de zorg, financiële dienstverlening, de overheid en vele andere industrietakken. In geselecteerde landen biedt InterSystems gebundelde zorgapplicaties aan gebaseerd op zijn kerntechnologie.  Opgericht in 1978, opereert InterSystems als private onderneming vanuit een hoofdkantoor in Cambridge, Massachusetts (VS) en vestigingen wereldwijd.  De producten worden dagelijks toegepast door miljoenen mensen in meer dan 100 landen.

Meer informatie is te vinden op www.intersystemsbenelux.com of te verkrijgen bij:

David Majster
Marketing Manager Benelux & France InterSystems Benelux BV
Tel. +32-(0)2-464.97.28 / Mobile +32-(0)475-27.28.
Laatste van InterSystems Nederland
InterSystems API Manager bewaakt API-verkeer tussen gedistribueerde softwareomgevingen

BLIJF BINNEN EN BUITEN BAAS OVER VEILIGE ZORGDATA

IRIS leverbaar via Amazon cloud

Logo Franssen Communicatie
InterSystems N.. contact

Logo InterSystems Nederland

InterSystems N.. sociaal

InterSystems N.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel