IGEL Management Interface vergemakkelijkt centraal beheer van thin en zero clients

Oplossing integreert Universal Management Suite met bestaande enterprise-managementsystemen: ideaal voor bedrijven met uitgebreide of gedistribueerde clientinfrastructuren

Utrecht, 14 oktober 2015
– Tegelijk met de lancering van de nieuwe Universal Suite 5 (UMS 5) introduceert IGEL Technology de IGEL Management Interface (IMI). Deze baanbrekende oplossing maakt geïntegreerd endpointbeheer mogelijk met een bestaand enterprise-managementsysteem, zoals Microsoft SCCM of IBM Tivoli. Klanten kunnen op die manier alle thin en zero clients van IGEL binnen hun infrastructuur snel en eenvoudig beheren. Maar IMI biedt meer dan alleen gemak. De interface kan ook gebruikt worden voor het implementeren van nieuwe, aangepaste werkstromen die voorheen niet konden worden ingepast in de UMS-console. Als API voor REST-compatibele programmeertalen effent IMI de weg voor de integratie van bedrijfsspecifieke scripts of programma’s voor het beheer van IGEL-clients. Om met IMI te kunnen werken, moet de gebruiker een abonnementslicentie aanschaffen.

De IGEL Management Interface is ideaal voor enterpriseklanten en grotere bedrijven met veel vestigingen. De oplossing is tevens geschikt voor systeemintegrators en leveranciers van Desktop-as-a-service (Daas)- en Client-as-a-service (Claas)-oplossingen ten behoeve van meerdere klanten. Kenmerkende voorbeelden van toepassingen van IMI zijn de real-time monitoring van apparatuur en de compilatie van belangrijke gegevens en overzichten in dashboards. Daarnaast leent de oplossing zich voor het genereren van gedeeltelijk of volledig geautomatiseerde werkstromen en voor het toekennen van instellingen aan beheerders van deelgebieden.

Licentie via abonnement
IMI is gebaseerd op een abonnementsmodel. Om de functies van de IGEL Management Interface te kunnen gebruiken in combinatie met de Universal Management Suite is een jaarlijkse licentie nodig. Bij deze licentie is een softwareservice inbegrepen. Voor deze extra functionaliteit is de Universal Management Suite 5.x vereist. Wanneer de jaarlijkse licentie verlopen is, kan IMI met de laatst gelicenseerde versie gebruikt blijven worden.

Prijzen en beschikbaarheid
De IGEL Management Interface is per direct beschikbaar tegen een prijs van € 9.900, exclusief BTW. Voor deze prijs krijgt de gebruiker de oplossing en een licentie voor een jaar. Verlenging van het abonnement met een jaar kost € 3.399, exclusief BTW. IMI ondersteunt alle IGEL Universal Desktop-thin clients uitgerust met een Linux- of Windows Embedded-besturingssysteem, alle zero clients van IGEL en alle eindapparatuur die gestandaardiseerd is met behulp van IGEL’s Universal Desktop Converter (UDC). De nieuwste versies van UMS 5 en IMI zijn te downloaden via www.myigel.biz.