Herken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (6 jaar en 111 dagen geleden)
PR: Whizpr

PQR’s IT-Galaxy: build, connect en extend

Hybride cloud de standaard

De Meern, 13 oktober 2015 – IT-Galaxy, PQR’s jaarlijkse kenniscongres, verwelkomde afgelopen donderdag circa 400 bezoekers in Spant! in Bussum. Het thema ‘online, on stage, on air’ werd doorgetrokken naar de uitdagende en informatieve sessies over datacenter, workspace, cloud en IT-strategie.

Go hybrid!
Onder het mom van online, on stage en on air werd duidelijk dat vrijwel iedereen altijd online is. Cloud is gemeengoed, het is niet de vraag ‘of’, maar de vraag ‘wanneer en hoe’, die door organisaties beantwoord moet worden. Cloud verbindt immers datacenter met workspace en vice versa en zorgt ervoor dat iedereen altijd met elkaar in contact kan staan. Een hybride cloud is vaak de oplossing. Dat dit geen eenvoudige materie is, blijkt uit de stijgende vraag naar advies en dienstverlening rond de ICT-infrastructuur.

Build, connect en extend
Tijdens de openingskeynote ‘The New IT, are you ready?’ werd de toon van de dag gezet: internet is overal en we zijn altijd online. PQR’s Solution Architecten Peter Sterk en Viktor van den Berg schetsten een duidelijk beeld van de manier waarop IT ongemerkt deel uitmaakt van onze samenleving en wat dat voor de IT-infrastructuur betekent. IT-afdelingen kunnen tegenwoordig zelf bepalen wat zij op het gebied van IT-infrastructuur, platform en software zelf doen of juist laten regelen door derde partijen. De combinatie van het bouwen van een eigen cloud, en het gebruikmaken van een externe cloudoplossing waar het kan, is de standaard van de toekomst. Fysiek, virtueel en cloud smelten samen en zorgen voor een optimale oplossing die aansluit op de eisen van de moderne organisatie. In de parallelsessies werd hieraan verder invulling gegeven.

Het begint pas als het project klaar is
Bas ter Heurne, Sales Manager PQR: “De kernboodschap van IT-Galaxy is dat organisaties gaan transformeren naar een hybride cloudmodel. Hieraan voorafgaand is het zaak goed na te denken over de datacenter-, workspace en cloudstrategie; het bepalen van een stip op de horizon en de roadmap om daar te komen zijn belangrijk. Ook moeten organisaties zich realiseren dat het begint als het project klaar is. Met de introductie van PQR’s Lifecycle Services kunnen organisaties ook na de oplevering van een project worden ondersteund, wordt er proactief aandacht besteed aan de gezondheid van de IT-omgeving en is er onder andere ondersteuning bij releasemanagement. Dit alles met als doel de omgeving continu te optimaliseren waardoor mensen altijd verbonden zijn en met plezier hun werk kunnen doen met de ICT-middelen die daarbij passen. Wij helpen hen daarbij: met eenvoud, kennis en vrijheid zorgt PQR ervoor dat de ICT van onze klanten altijd bereikbaar is.”

25 jaar PQR
“Feest vier je niet alleen,” aldus Bas ter Heurne. “IT-Galaxy gaf ons de mogelijkheid met onze klanten en toeleveranciers te vieren dat we al 25 jaar een belangrijke rol in de Nederlandse IT-markt spelen. Ons bedrijf is met de IT mee ontwikkeld waardoor wij nog steeds gezond zijn, groeien en tevreden klanten hebben. Het grote aantal klanten dat IT-Galaxy ieder jaar bezoekt en het grote aantal sponsoren, laat zien dat wij nog steeds op de goede weg zitten.” Hoofdsponsor HP voegt bij monde van Partner Business Manager Andries den Uijl toe: “Het is weer een geweldig evenement met een grote opkomst. Wij werken al heel lang samen met PQR en zijn hierover erg tevreden. Onze converged systemen en HP Helion sluiten perfect aan op PQR’s expertises en geven klanten de mogelijkheid eenvoudig, met behulp van een gecertificeerde kennispartner, invulling aan hun IT-wensen te geven. Wij feliciteren PQR met haar 25-jarig bestaan. Op naar de volgende 25!”

Over PQR
PQR is advies- en implementatiepartner voor moderne datacenter-, workspace- en cloudoplossingen, waarbij de focus ligt op het veilig en beheersbaar beschikbaar stellen van data, applicaties en werkplekken. Met een set aan IT-services staat PQR garant voor een stabiele omgeving, zodat ICT altijd binnen bereik is.

Klanten van PQR zijn actief in alle sectoren van de samenleving en te typeren als middelgrote tot grote organisaties waarbij de ICT-voorziening van essentieel belang is voor de bedrijfsvoering. PQR heeft diepgaande kennis van de verticale markten educatie, overheid, profit en zorg.

Naast aantoonbare referenties beschikt PQR over veelal de hoogste partnerstatus en certificeringen. PQR is Cisco Premier Partner, Citrix Platinum Solution Advisor & Elite Partner, Hitachi Data Systems Platinum Partner, HP Platinum Partner, meervoudig Microsoft Gold Partner, NetApp Star Partner, RES Platinum Partner en VMware Premier Partner.

PQR is opgericht in 1990, gevestigd in De Meern en telt ruim 100 medewerkers.

PQR B.V.
Rijnzathe 7
3454 PV De Meern
www.PQR.com
@PQRnl

Meer informatie en beeldmateriaal
PQR, Karin Mulder, Marketing & Communicatie Manager, tel: +31 (0)30 6629729 +31 (0)30 6629729, e-mail: karin.mulder@pqr.nl.
Laatste van PQR
Ministerie van Defensie gunt infrastructuur-aanbesteding aan PQR

PQR introduceert nieuwe dienst ‘Workspace Security as a Service’

Vanboeijen zet grote stap in zorginnovatie met ‘Zorghuis van de Toekomst’ van PQR