www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
Datum: (5 jaar en 93 dagen geleden)
PR: Progress Communications

Verint presenteert ‘Rules of Customer Engagement’

Gezamenlijk onderzoek Verint en Ovum resulteert in strategie om klantenservice optimaal af te stemmen op behoeften consument

Amsterdam, 8 oktober 2015Verint® Systems, Inc. (Nasdaq: VRNT) presenteert de resultaten van een nieuw onderzoek in samenwerking met analist- en consultancybureau Ovum. Dit onderzoek onderstreept de wereldwijde complexiteit van verwachtingen ten aanzien van klantenservice, en biedt bedrijven advies over hoe ze daarop kunnen inspelen. In het internationale onderzoek – uitgevoerd door Opinium – bleek de wereldwijde consumentenvraag naar snelle en makkelijke service de belangrijkste factor voor tevredenheid. Op basis daarvan zijn de volgende ‘Rules of Engagement’ geformuleerd, die helpen om succesvolle en betekenisvolle customer experiences te creëren.
  • Voldoe aan de behoeften van de klant. Geef de organisatie de juiste informatie, tools en processen om de snelle service te kunnen bieden, die klanten eisen.
  • Maak het eenvoudig contact te leggen. Geef klanten verschillende mogelijkheden om contact op te nemen met de organisatie. Zo bied je flexibiliteit en kom je tegemoet aan de eisen van een heterogeen klantenbestand.
  • Vertrouw niet alleen op kortingen en loyaliteitsprogramma’s. Gemiddeld zegt slechts acht procent dat aanbiedingen en beloningen hen loyaler maken.
  • Net dat stapje extra zetten, loont. Memorabele ervaringen worden vaker beloond door merkambassadeurs doordat ze hun vrienden en familie erover vertellen, hun ervaring delen op social media en een positieve review schrijven.
Ovum legt in het nieuwe rapport Customer-Centricity: The Rules of Engagement uit hoe bedrijven deze ‘rules’ in de praktijk kunnen inzetten. Het advies van Ovum gaat over visionair leiderschap, het hebben van bekwaam en betrokken personeel dat samenwerkt ter ondersteuning van de klantgerichte aanpak, het ontwikkelen van omnichannel mogelijkheden, en het creëren van adaptieve, vereenvoudigde processen en IT-systemen die alle werkzaamheden ondersteunen.

Jeremy Cox, Principal Analyst Customer Engagement bij Ovum: “De grootste uitdaging voor elk bedrijf dat concurrerend wil blijven, is om voortdurend relevant te zijn voor klanten. Deze ‘rules’ moeten dan ook niet gezien worden als een eenmalige oplossing. Om succesvol te zijn, moeten bedrijven continu inspelen op klanten en hun veranderende behoeften. De ‘rules’ implementeren doe je niet in een handomdraai. Het is complex, het gaat om een aanzienlijke transformatie en het is onderdeel van een langetermijnstrategie.”

“We zien dat klanten dwingend oproepen tot actie, en bedrijven moeten daarop inspelen, zodat ze zich kunnen onderscheiden”, zegt Marije Gould, vicepresident Marketing EMEA van Verint. “De basis op orde hebben, is essentieel om de veeleisende en digitaal onderlegde klant tevreden te stellen. Succesvolle customer engagement betekent het integreren van een klantgerichte cultuur in de gehele organisatie. Bovendien moeten bedrijven krachtige leiders hebben en de juiste mensen met de juiste vaardigheden om de ‘rules’ na te leven en klanten loyaal te houden.”

Lees meer over de ‘Rules of Customer Engagement’, download hier de complete whitepaper.

Over het onderzoek
18.038 consumenten in de volgende landen werden ondervraagd: Duitsland (2.006), Frankrijk (2.001), Nederland (2.002), Polen (2.001), Verenigd Koninkrijk (2.004), Zuid-Afrika (2.010), Verenigde Staten (2.007), Australië (2.007) en Nieuw-Zeeland (2.000). Het onderzoek werd online uitgevoerd in de lokale taal en respondenten werden beloond voor hun deelname.

Over Verint Systems, Inc.
Verint® (Nasdaq: VRNT) loopt wereldwijd voorop in het leveren van Actionable Intelligence®-oplossingen. Actionable Intelligence is essentieel in een dynamische wereld van enorme informatiegroei. Het geeft organisaties essentiële inzichten en stelt beleidsmakers in staat te anticiperen, te reageren en actie te ondernemen. De Actionable Intelligence-oplossingen van Verint helpen organisaties drie belangrijke uitdagingen aan te pakken: optimalisatie van customer engagement, security intelligence en fraud, risk en compliance. Meer dan tienduizend organisaties in ruim 180 landen – waaronder tachtig procent van de Fortune 100-bedrijven – vertrouwen op de Verint-oplossingen voor het verbeteren van hun prestaties en het veiliger maken van de wereld.

Meer informatie is te vinden op www.verint.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Progress Communications
Ruud Berendsen
Telefoon: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: Verint@progresscommunications.nl
Laatste van Verint
Verint en Frontline slaan handen ineen om Customer Engagement-oplossingen in Nederland uit te breiden

Verint Mobile Work View helpt werknemersbetrokkenheid te vergroten

Onderzoek Verint: twee derde Nederlandse consumenten blijft trouw aan dienstverlener
Verstreken tijd: 5 jaar en 93 dagen

Logo Progress Communications
Verint contact

Logo Verint

info.nl@verint.com
  www.verint.com
Verint sociaal

Verint tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Intel
Logo Solipsis b.v.
Logo SAP Concur
Logo Conclusion Zuyd