www.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Centraal Beheer gaat partnership aan met Startupbootcamp E-commerce

Amsterdam, 12 oktober 2015 – Centraal Beheer verbindt zich voor drie jaar als partner aan startup-accelerator Startupbootcamp. De verzekeraar neemt deel aan het E-commerce-programma van Startupbootcamp dat vandaag van start gaat. Centraal Beheer verwacht veel te kunnen leren van de innovatiekracht en de manier van werken van startups. Andersom kunnen E-commerce-startups profiteren van de ervaring en kennis die de Centraal Beheer-mentoren meebrengen.

Voor Centraal Beheer past het partnership met Startupbootcamp goed bij de innovatiestrategie. Het bedrijf verwacht door de samenwerking de eigen businessinnovatie te vergroten, en te kunnen leren van nieuwe technologieën en van de manier waarop startups werken. Voor de startups die deelnemen aan Startupbootcamp is er ook voordeel te behalen. Zij profiteren van de expertise, het netwerk en de distributiekracht van Centraal Beheer bij het ontwikkelen van hun eigen business.

Robin Clements, directeur bij Centraal Beheer: “Innovatie speelt zich ‘buiten’ af. Daar willen wij als organisatie onderdeel van zijn en aan meewerken. Door partner te worden van Startupbootcamp, zetten we daarin een volgende stap. Wij geloven in de kracht van het verbinden van startups met de business van Centraal Beheer. Door samen te werken met jonge, innovatieve E-commerce-bedrijven maken wij onze organisatie  ondernemender en innovatiever. Dat zorgt ervoor dat wij beter en sneller in kunnen spelen op de veranderende klantbehoeften en maatschappelijke veranderingen.”

Patrick de Zeeuw, mede-oprichter van Startupbootcamp: “Ik ben trots dat wij een partnership hebben gesloten met Centraal Beheer voor ons E-commerce-programma en dat hun experts mentoring gaan geven aan onze startups. Centraal Beheer is een toonaangevende verzekeraar met jarenlange ervaring in de markt. Daar kunnen onze startups veel van leren. Andersom verwacht ik dat jonge, innovatieve bedrijven Centraal Beheer kunnen helpen om nieuwe producten sneller naar de markt te brengen en om beter in te spelen op de snel veranderende behoeften van de consument.”

Over Startupbootcamp
Startupbootcamp is opgericht in 2010 en is de nummer 1 accelerator buiten de USA met een mentor- en alumni-netwerk in meer dan zestig landen. Het programma biedt startups toegang tot een groot netwerk van experts in diverse branches gedurende een intensief drie maanden durend programma. Na drie maanden presenteren de deelnemende startups op Demo Day hun bedrijf aan meer dan 300 investeerders. Momenteel draaien er programma’s van Startupbootcamp in Amsterdam, Berlijn, Kopenhagen, Istanbul, Eindhoven, Sittard, Londen, Barcelona en Singapore. Zie ook www.startupbootcamp.org.

Over Centraal Beheer
Centraal Beheer Achmea, gevestigd in Apeldoorn, is één van de grootste verzekeraars in Nederland. Wij zijn vooral bekend van de campagne ‘Even Apeldoorn bellen’. Onze producten en diensten verkopen wij rechtstreeks aan onze zakelijke en particuliere klanten. Dat werkt snel en makkelijk. U kunt bij ons terecht voor schadeverzekeringen, pensioen- en levenproducten en financiële diensten. Centraal Beheer is onderdeel van Achmea. Meer informatie is te vinden op www.centraalbeheer.nl

Voor meer informatie voor de pers en interview verzoeken:
Foto’s en logo’s: Dropbox

Startupbootcamp
Liane Mosselaar
liane@startupbootcamp.org

Lubbers De Jong
Elise Quaden
020 2050 437
elise@lubbersdejong.nl

Dit bericht is ook online te vinden.