www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (6 jaar en 71 dagen geleden)
PR: Wisse Kommunikatie

Synology komt met DS416 en DS216play

Hoogwaardige NAS-servers voor particulieren en bedrijven

Taipei, Taiwan, 8 oktober 2015 - Synology introduceert de DiskStation DS416 en DS216play, twee NAS-servers die zijn ontwikkeld voor optimale taakverwerking. De DS416 is uitgerust met een krachtige hardwarematige encryptie-engine, terwijl de DS216play direct 4K-video kan transcoderen.

“Synology biedt hoogwaardige opslagsystemen voor particuliere en zakelijke gebruikers”, zegt Jonathan Wang, product manager bij Synology. “De DS416, een voor encryptie geoptimaliseerde alles-in-een-NAS, is een betaalbare server voor gevoelige data; de krachtige 4K videotranscoding maakt van de DS216play een krachtige NAS-server voor thuisgebruikers.”

DS416: veelzijdige en krachtige NAS-server voor bedrijf én thuisgebruik
De DS416 speelt in op de groeiende vraag naar efficiënte en versleutelde opslag. Daarmee is deze NAS bij uitstek geschikt voor MKB-ondernemingen en thuisgebruikers die een ruime opslagoplossing zoeken, maar niet meteen hun IT-budget willen uitputten. Met een krachtige 1,4GHz dual-core processor met hardwarematige encryptie, 1GB RAM en twee LAN-poorten, behaalt de DS416 in een RAID5-configuratie onder Windows lees- en schrijfsnelheden tot respectievelijk 221,05 en 139,51MB per seconde. Versleutelde datatransmissie vindt plaats met snelheden tot 146,5 respectievelijk 65,85MB per seconde.

DiskStation DS416

Voor snelle en gemakkelijke data back-up en gegevensoverdracht heeft de DS416 drie USB 3.0-poorten aan boord, waarvan één aan de voorzijde. Harddisks kunnen zonder gereedschap en ‘hot-swappable’ worden geïnstalleerd. Het hardwaredesign, gericht op netwerk-, ventilator en schijfredundantie, staat garant voor een optimale uptime en superieure betrouwbaarheid.

DS216play: hoogwaardige NAS met 4K-videotranscodering voor thuis
De DS216play kan in real-time 1080p H.264- en H.265-4K-UHD-video transcoderen, zodat gebruikers hun digitale films en televisieprogramma’s in 4K-kwaliteit kunnen streamen naar digitale mediaspelers, mobiele telefoons en computers, zonder dat daarvoor een aparte mediaspeler nodig is.

Uitgerust met een 1,5GHz dualcore-processor en 1GB RAM levert de DS216play gemiddelde lees- en schrijfsnelheden van respectievelijk 107 en 91MB per seconde, in een RAID1-configuratie binnen Windows. De ingebouwde floating point-unit zorgt betere multimediaprestaties en versnelt het genereren van thumbnails. Dankzij het energiezuinige ontwerp verbruikt de DS216play slechts 15 watt in bedrijf en 6,8 watt in slaapstand.

DiskStation DS216play

De DS416 en DS216play draaien op DiskStation Manager (DSM) 5.2, het veelzijdige NAS-besturingssysteem met tal van productiviteitstoepasssingen en een gestroomlijnde gebruikersinterface die is geoptimaliseerd voor multitasking. Synology mag zich voor het tweede jaar op rij PC Mag Business Choice Award winner noemen: in ieder onderdeel van het onderzoek - onder andere betrouwbaarheid en gebruikswaarde - heeft het bedrijf de hoogste score in de wacht gesleept.

Kijk voor meer informatie over de DS416 op https://www.synology.com/products/DS416.

Meer informatie over de DS216play is te vinden op https://www.synology.com/products/DS216play.

Prijs en beschikbaarheid
De Synology DiskStation DS416 en DS216play per direct verkrijgbaar. De adviesprijzen zijn:

Synology DS416: €385 (excl. BTW)
Synology DS216play: €215 (excl. BTW)

Over Synology
Synology biedt oplossingen voor netwerkopslag en IP-surveillance die een nieuwe blik werpen op databeheer en camerabewaking in het cloud-tijdperk. Synology zet de nieuwste technologieën in om betrouwbare en betaalbare oplossingen te bieden voor de centrale opslag van gegevens, eenvoudige backups, het delen van bestanden en professionele surveillance. Synology streeft naar innovatie en de best mogelijke klantenservice. Voor meer informatie: www.synology.nl

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Marguérite van der Heijden, tel. 023 - 562 82 08, e-mail marguerite@mcspr.nl
Synology, e-mail marketing@synology.com
Laatste van Synology Inc.
Synology presenteert de zeer compacte RackStation RS1221+ en RS1221RP+

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric