www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2474 volgers blijven op de hoogte!
PR: INFLUX PR

DLA Piper en Pegasystems bundelen krachten om het beheer van handhaving van wet- en regelgeving voor Financiële Instellingen te automatiseren

Nieuwe mogelijkheden van Pega dragen bij tot vermindering van tijd en kosten om bij te blijven met steeds wisselende financiële regelgeving ten aanzien van Know Your Customer (KYC) en due dilligence

Amsterdam, 8 oktober 2015 – Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), de softwareleverancier van strategische bedrijfsapplicaties voor toonaangevende organisaties wereldwijd, en DLA Piper, een toonaangevend wereldwijd advocatenkantoor en adviseur op het gebied van regelgeving, zijn een samenwerking aangegaan om nieuwe Pega software te ontwikkelen waarmee financiële instellingen tijd en kosten kunnen besparen bij het beheren van snel veranderende wet- en regelgeving. Middels Pega's KYC-applicatie kunnen banken nu eenvoudig en doorlopend updates integreren in due dilligence wettelijke regels van klanten. Dit zorgt ervoor dat zij altijd up-to-date zijn ten aanzien van belangrijke wettelijke veranderingen in regelgeving die van invloed is op het binnenhalen van nieuwe klanten.

Volgens een recent verschenen Forrester Research rapport(1), geldt naleving van KYC-regelgeving als het grootste pijnpunt voor corporate banking managers wereldwijd. Het snelle tempo waarin  regelgeving verandert, maakt het nog moeilijker om nieuwe klanten ‘in systemen op te nemen’. Dat kan van invloed zijn op de relatie met de klant, de klanttevredenheid en zelfs de mogelijkheid om nieuwe business te winnen. Deze unieke samenwerking tussen Pegasystems en DLA Piper biedt retail-, zakelijke- en investeringsbanken een snellere, efficiëntere en kostenbesparende manier voor het beheer en integratie van deze steeds complexere veranderingen in regelgeving.

Het wereldwijde team van DLA Piper beschikt over grote deskundigheid op het gebied van regelgeving, juridische, audit-, en handhavingpraktijken. Het werkt namens cliënten met alle belangrijke toezichthouders in alle grote financiële centra om wijzigingen in regelgeving te monitoren en juridische interpretatie te bieden voor alle relevante updates. Dit betreft de voornaamste wet- en regelgeving in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, EMEA en Azië-Pacific, zoals Dodd Frank, EMIR en de MiFID-richtlijn, evenals Anti-Money Laundering (AML), de Amerikaanse Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA) en de Common Reporting Standard (CRS) regels.

Financiële instellingen kunnen deze wijzigingen in regelgeving direct in Pega's flexibele, rules-based KYC-software actualiseren en integreren via een eenvoudige invoer-wizard zonder handmatige, harde coderingen. Pega-klanten kunnen de aanbevelingen van DLA aanvullen en aanpassen aan speciale omstandigheden of aan hun eigen interpretaties van regels per geografische regio, registratie-entiteit, branche en product.

“In dit tijdperk van ongekend strenge wettelijke controles hebben wereldwijde financiële instellingen nog steeds moeite om in de pas te blijven met wijzigingen in regelgeving met zo min mogelijk impact op de procestijden en klantervaring”, stelt Derk-Jan Brand, directeur Pegasystems Benelux. “Door samen te werken met DLA Piper boort Pega een schat aan deskundigheid aan op het gebied van handhaving van regelgeving, zodat klanten  snel hun systemen kunnen updaten en efficiënt risico’s kunnen beperken.”

“Het monitoren van wijzigingen in regels en het updaten van compliance programma's in een sector waarin regels continu veranderen is kostbaar, tijdrovend en risicovol – met name in landen waar financiële instellingen minder sterk vertegenwoordigd zijn qua medewerkers”, aldus Gerald Francese, Partner, DLA Piper. “Door de kennis van ons wereldwijde regelgevingteam te linken aan de toonaangevende KYC-software van Pegasystems, beschikken financiële instellingen over een kostenbesparende totaaloplossing van diensten en software. Deze ondersteunt hen in elke fase van het veranderproces binnen wet- en regelgeving en beperkt alle unieke lokale risico’s."

Deze nieuwe optie is nu beschikbaar via Pega KYC dat, geïntegreerd met Client Lifecycle Management, een uniform platform biedt om wettelijke eisen en de beste organisatorische prestaties gedurende de hele cyclus af te dwingen. Pega KYC is gebouwd op de bekroonde Pega Build for Change® technologie en biedt dynamische op regels gebaseerde processen om wijzigingen in de regelgeving te beheren op basis van de unieke risico's van financiële instellingen.

Meer informatie: http://www.pega.com/industries/financial-services/commercial-banking#tab-onboarding--kyc

Over DLA Piper
DLA Piper is een wereldwijd opererende juridische dienstverlener met kantoren in meer dan 30 landen waaronder de Verenigde Staten, Azië Pacific, Europa en het Midden Oosten. Voor meer informatie: www.dlapiper.com

In certain jurisdictions, this information may be considered attorney advertising.

Over Pegasystems
Pegasystems (NASDAQ: PEGA) ontwikkelt strategische applicaties voor sales, marketing, service en operationele processen. Pega's toepassingen stroomlijnen kritische operationele bedrijfsprocessen, zorgen voor een naadloze connectie tussen organisaties en hun klanten in realtime en via verschillende kanalen en passen zich aan aan de snel veranderende eisen. Pega's Global 500 klanten behoren tot 's werelds grootste en meest succesvolle organisaties. De applicaties van Pega zijn zowel lokaal beschikbaar als in de cloud. Ze zijn gebouwd op het uniforme Pega 7-platform dat visuele tools gebruikt om toepassingen eenvoudig aan te passen of uit te breiden aan de strategische zakelijke behoeften van de klant. Pega-klanten melden onder meer dat Pega hen de snelste time to value, zeer snelle implementatie, efficiënt hergebruik en wereldwijde schaalbaarheid biedt. Voor meer informatie: www.pega.com

Voor redactionele informatie:
Influx PR – Gerline van Wijnen – tel: 055 366 3034, e-mail: pega@influx-pr.com.

All trademarks are the property of their respective owners.

(1) Forrester Research: “Client Onboarding in The Age of The Customer,” Craig Le Clair, November 2014