www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauContentbureau
PR: Yellow Communications

Royal Cosun maakt gebruikt van VoIP-oplossing van Interoute en verlengt WAN-contract Interoute

Wereldwijde food business vraagt om 24x7 connectiviteit, innovatieve oplossingen en partnership

Amsterdam, 8 oktober 2015 – Interoute, eigenaar van een van Europa’s grootste netwerken en van een wereldwijd cloudservice platform, kondigt aan dat Royal Cosun het WAN-contract met Interoute heeft verlengd. Voor de locaties in Nederland, Polen, Duitsland, Frankrijk, België en de Verenigde Staten zal Interoute de komende drie jaar de connectiviteit en het beheer verzorgen. Tevens is Interoute One, de business VoIP-oplossing op basis van SIP trunking, uitgerold over 13 vestigingen  voor 2.000 gebruikers.

Cosun is onder meer toeleverancier voor de voedingsmiddelenindustrie en winkelketens. De bedrijven die tot Cosun behoren zijn onder andere Aviko en Suiker Unie. De onderneming verwerkt plantaardige grondstoffen op een duurzame en innovatieve manier tot producten voor voeding en ook steeds vaker voor non-food toepassingen. 24 x 7 connectiviteit is voor het agri-industriële concern bedrijfskritisch, omdat Royal Cosun wereldwijd zaken doet en de productiefaciliteiten en locaties in Nederland, Polen, Duitsland, Frankrijk, België en Verenigde Staten continu verbonden moeten zijn.

Royal Cosun besloot het contract met Interoute te verlengen, omdat de coöperatie niet alleen tevreden is over de geleverde infrastructuur, maar ook over de diensten die Interoute levert. De bedrijven die deel uitmaken van Cosun hebben een continue behoefte aan een betrouwbaar netwerk waar ze zelf verder geen omkijken naar hebben. Interoute neemt dan ook het volledige beheer van de WAN-infrastructuur voor zijn rekening.

Ron van Gool, IT Manager bij Cosun, is verheugd over de samenwerking. “Interoute is een gedegen en professionele partij en biedt veel meer dan een glasvezelnetwerk en connectiviteit. Nu we ook onze telefonie via de SIP trunks van het netwerk van Interoute laten lopen, besparen we 80% op de infrastructuurkosten voor vaste telefonie.  Voor ons is het belangrijk dat we goede werkafspraken met hen kunnen maken. Zeker bij eventuele calamiteiten is direct contact met de persoon die issues oplost voor ons heel waardevol. Elke provider van clouddiensten wordt wel eens geconfronteerd met verstoringen in zijn netwerk. Juist dan verwacht je als klant dat je goed wordt geïnformeerd over de oorzaak en de verwachte reparatietijd. Met Interoute hebben we daarover sluitende afspraken gemaakt en bestaat het volste vertrouwen dat die afspraken ook worden nageleefd. Hierdoor kan de SLA-overeenkomst in de bureaulade blijven liggen. Gelet op de samenwerking tot nu toe heb ik dan ook alle vertrouwen in de toekomst.”

Martijn ten Kate, Country Manager bij Interoute: “Wij zijn trots op Royal Cosun als klant, omdat het bedrijf net als Interoute met een ondernemersmentaliteit op internationaal niveau zaken doet. De coöperatie heeft een rijke historie, heeft enkele ijzersterke consumentenmerken in het assortiment en levert een flink aantal business-to business producten en toepassingen. Het zijn stuk voor stuk kwaliteitsproducten, waarvoor strenge kwaliteits- en voedselveiligheidsnormen gelden en waaraan ook certificaten zijn gekoppeld. Bij Interoute hanteren wij dezelfde bedrijfsfilosofie en hoge kwaliteitsniveaus als bij Cosun, maar dan toegepast op gecertificeerde connectiviteitsdiensten en de rest van ons Unified ICT portfolio. Wij hebben bewezen internationale klanten als Royal Cosun goed te kunnen ondersteunen, onder andere met geïntegreerde diensten als voice.”

Over Cosun
Royal Cosun is een agro-industrieel concern en stevig geworteld in de primaire sector. De bedrijven die tot Cosun behoren zijn Aviko, Duynie, Sensus, Suiker Unie, SVZ en Cosun Biobased Products. Ze maken ingrediënten en producten voor voeding die hun weg vinden naar de levensmiddelenindustrie, foodservice en retail. En in toenemende mate ook componenten voor non-food toepassingen. De ambitie is de grondstof zoveel mogelijk te benutten; dat is goed voor het milieu en het rendement, en beantwoordt aan de maatschappelijke behoefte aan verantwoorde producten en productiewijzen. Zo leveren onze bedrijven ook producten aan de veevoedersector en worden restproducten gebruikt voor biogasproductie. Royal Cosun werd ruim 110 jaar geleden opgericht door Nederlandse suikerbietentelers die zich verenigden in een coöperatie. De coöperatie telt rond de 9.400 leden c.q. aandeelhouders en is uitgegroeid tot een onderneming met zo’n 3.500 medewerkers en een concernomzet van circa € 2,2 miljard.

Over Interoute
Interoute is eigenaar en operator van Europa's grootste netwerk en van het grootste platform voor clouddiensten wereldwijd, dat twaalf eigen datacentra, veertien Virtual Data Centers en 31 colocatiecentra en nog eens 195 geconnecteerde partnerdatacentra door geheel Europa heeft. Het full-service Unified ICT-platform van Interoute bedient grootzakelijke klanten en multinationals, alle grote Europese telecomaanbieders, overheden en universiteiten. De Unified ICT-strategie van het bedrijf is bij uitstek geschikt voor organisaties die zoeken naar connectiviteit en een schaalbaar en veilig platform zonder beperkingen, wat de basis vormt voor hun spraak-, video-, computing- en datadiensten. Daarnaast is het platform ideaal voor serviceproviders die behoefte hebben aan internationale datatransit en -infrastructuren met een hoge capaciteit. Interoute heeft kantoren op het gehele Europese vasteland en in de US en is eigenaar en operator van 24 stedelijke netwerkringen in de belangrijke Europese zakencentra.

Voor meer informatie: www.interoute.nl. Volg ons op ook Twitter: @InterouteNL.

Voor meer persinformatie
Yellow Communications, Marjolein Jonker, telefoon: +31 (0)23 555 34 24,
e-mail: marjolein@yellow-communications.com
   Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van Interoute
GTT Completes Acquisition of Interoute

Europese producenten vertrouwen op digitale transformatie in onzekere politieke wereld

Interoute krijgt hoogste score als marktleider op het gebied van High-Performance Networking in Europees Critical Capabilities for Network Services rapport van Gartner
Schoevers ziet vraag naar Virtual Assistants flink stijgen

Yellowtail en IFS breiden partnership uit om EOI-mogelijkheden voor klanten sterk te vergroten

Drie kwart van de Nederlanders twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten

Milšped Group kiest Shippeo om klanten tegemoet te komen in vraag naar real-time transport visibility

Iemand thuis bij pakketbezorging? Nóg belangrijker tijdens de coronacrisis

Trend Micro onderzoek constateert gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
Talking Bikes: Siemens Mobility maakt fietsers digitaal zichtbaar

Nieuwe softwareomgeving voor financiële dienstverlener SKG

Johnny Pronk aangesteld als key accountmanager bij Renewd

Pure biedt flexibiliteit en keuzevrijheid aan klanten die een weg moeten vinden in de uitdagende omgeving van vandaag

Greenhouse verdubbelt capaciteit datacenter Naaldwijk en benoemt Chief Commercial Officer

Uptime datacenter BIT cruciaal voor kwaliteit van diensten Missing Piece

Sharp introduceert stijlvol zwart PV-zonnepaneel met half-cut-cellen

commercetools erkend om B2B-commerce

Toshiba Tec Retail gaat verder onder de naam Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux)

Razer Gigantus V2 – go big or go home

F5 maakt Tom Fountain topman voor wereldwijde services en strategie

Nakko becomes Notificare partner

Scale-up Gymeyes lanceert bestelkiosk voor horeca

Vanaf 1 juni reserveren bij cafés en terrassen met nieuwe app

Cybereason sluit samenwerking met Pinewood om slagkracht in Nederland te vergroten

GitLab breidt functionaliteiten van DevSecOps-platform uit met release 13.0

VMware introduceert tweede generatie van VMware Cloud on Dell EMC

CM.com takes Conversational Commerce to the next level through the acquisition of leading Conversational AI provider CX Company

Verdwijnen DWDD doet literatuurwereld veel pijn

Logo Yellow Communications
Interoute contact

Logo Interoute

info@interoute.nl
  www.interoute.nl
Interoute sociaal

Interoute tweets

Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo HubSpot
Logo MeetingpointAdvies
Logo Zyxel