www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2489 volgers blijven op de hoogte!

IGEL Technology ontwikkelt zich tot provider van werkplekbeheer

Nieuwe editie van Universal Management Suite (UMS 5) beheert nu ook eindapparatuur draaiend op Windows 7

Utrecht, 7 oktober 2015 - Met de release van de nieuwe, vijfde editie van de Universal Management Suite (UMS 5) van IGEL Technology wordt het beheer op afstand van IGEL-clients nog (kosten)efficiënter voor klanten en partners, terwijl het endpointbeheersysteem nu ook eindapparatuur draaiend op Windows 7 aankan. Hiermee betreedt IGEL de markt voor werkplekbeheer en beperkt het zich niet langer tot alleen het beheer van hard- en software-thin clients. Grote klanten zullen blij zijn met de optioneel verkrijgbare REST API-interface, die het mogelijk maakt de suite in hun bestaande enterprise-managementsysteem te integreren.

Universal Management Suite (UMS 5)

Daarnaast biedt UMS 5, die standaard wordt meegeleverd bij alle clientoplossingen van IGEL, performanceverbeteringen, functionele vereenvoudigingen en een gerestylde gebruikersinterface met extra talen, zoals Spaans en Italiaans. Wie de nieuwe editie opstart, zal in de eerste plaats de opgefriste ‘look and feel’, met pictogrammen in een eigentijds design, opvallen. Maar ook de prestaties zijn geoptimaliseerd. Zo is de navigatie, dankzij de toegepaste boomstructuur, bijvoorbeeld aanzienlijk versneld: eindapparaten, profielen en andere gegevens over de infrastructuur worden nu veel vlotter in de gebruikersinterface geladen dan voorheen het geval was.

Functionele vereenvoudigingen
Verder bevat UMS 5 een aantal praktische tools die het leven van beheerders vergemakkelijken, waaronder nieuwe functies voor vergelijken en importeren. Met de vergelijkingsfunctie zijn in één oogopslag de verschillen tussen twee configuratieprofielen te zien, waardoor oudere configuraties snel geactualiseerd kunnen worden. Met de importfunctie kan de huidige configuratie van een IGEL-client die in het veld geïnstalleerd is als profiel in de UMS geïmporteerd worden en door middel van drag & drop eenvoudig aan andere clients of een groep van clients worden toegewezen.

Unified Management Agent for Windows 7
Nieuw in UMS 5 is de mogelijkheid om eindapparaten die draaien op een Windows 7-besturingssysteem (bijvoorbeeld Professional of Embedded Standard) te beheren. Deze functie, die bedrijven helpt bij het standaardiseren van hun clientmanagement, werkt samen met de nieuwe Unified Management Agent (UMA) for Windows 7-software van IGEL. Met deze optie zet IGEL een nieuwe stap in zijn managed-werkplekstrategie die erop gericht is klanten te ondersteunen bij het beheer van hun thin en zero clients uitgerust met IGEL Linux en Windows Embedded, en PC’s en notebooks waarvan het besturingssysteem is gestandaardiseerd met behulp van IGEL’s Universal Desktop Converter 2 (UDC2)-thin-clientsoftware.

IGEL Management Interface
De optioneel verkrijgbare IGEL Management Interface (IMI), gebaseerd op een standaard-REST API, is bedoeld voor geïntegreerd endpointbeheer met behulp van een bestaand enterprise-managementsysteem, zoals Microsoft SCCM of IBM Tivoli. Bedrijven met uitgebreide clientinfrastructuren en serviceproviders met multi-clientomgevingen profiteren eveneens van de mogelijkheid hun werkstromen met IMI nog efficiënter te maken en de automatiseringsgraad verder te verhogen.

”Met deze vijfde, belangrijke nieuwe editie willen wij het succesverhaal van onze UMS voortzetten,” zegt Edwin de Ron, Sales Manager van IGEL Technology in Nederland. “Niet alleen klanten met een eigen IT-afdeling trekken profijt van de extra mogelijkheden voor het optimaliseren en standaardiseren van clientmanagement, ook IGEL-partners die als serviceproviders uitgebreid, veilig en kosteneffectief endpointbeheer in de vorm van client-as-a-service aanbieden, doen er hun voordeel mee.”

Prijs en beschikbaarheid
De Universal Management Suite 5 (UMS 5) wordt vanaf 14 oktober 2015 meegeleverd bij zowel alle thin en zero clients als bij de Universal Desktop Converter 2 (UDC2) van IGEL. De software is gratis te downloaden via www.myigel.biz.

Meer informatie over de Unified Management Agent (UMA) voor Windows 7 en de IGEL Management Interface (IMI) vindt u in de separate persberichten over deze producten. De REST API-interface IMI is beschikbaar vanaf 14 oktober 2015. De UMA-agent volgt in het vierde kwartaal van 2015. Deze kan via een licentie worden afgenomen.
Laatste van IGEL Technology
IGEL breidt samenwerking met Login VSI uit met de integratie van Login Enterprise en IGEL OS

IGEL realiseert omzetgroeirecord van 57% in hardware en 175% in software

Desiree Bats is nieuwe marketing manager Benelux van IGEL
IGEL Technolog.. contact

Logo IGEL Technology

info@igel.com
  www.igel.com
IGEL Technolog.. sociaal

IGEL Technolog.. tweets

Logo Remain Software
Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo WIBU-SYSTEMS

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com