www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (6 jaar en 71 dagen geleden)
PR: LEWIS

Konica Minolta maakt zich gereed voor de introductie van de KM-1 inkjet pers en kondigt Europese klanten testprogramma aan in Europa

Amsterdam, 5 oktober 2015 – Na een reeks succesvolle tests in de Verenigde Staten, kondigt Konica Minolta de Bèta-installatie van de KM-1 digitale inkjet pers aan in Europa. Deze installatie vindt plaats in Duitsland. KM-1 is de B2+ UV inkjet vierkleuren vellenpers en helpt commerciële drukkerijen bij het produceren van printopdrachten van zeer hoge kwaliteit en het vinden van nieuwe mogelijkheden in de markt voor hoogwaardig, gepersonaliseerd drukwerk in kleine oplages.

De eerste KM-1 Bèta is drie maanden geleden in de Verenigde Staten geïnstalleerd op een geheime locatie van een klant die wereldwijd opereert. De eerste testsuccessen zijn de consistentie van kleur en register, het vermogen om kwalitatief goede printproducten te produceren op verschillende media en de algehele efficiëntie en betrouwbaarheid van de pers.

“We zijn blij met de resultaten van de eerste fase van onze testen door de eindgebruiker”, zegt Kevin Kern, senior vicepresident Marketing. “De consistente kwaliteit van het eindproduct en de productiviteit die wordt behaald in een uitdagende omgeving, zijn belangrijke resultaten nu we ons voorbereiden om het product komend voorjaar op de markt te brengen.”

De KM-1 is met behulp van Konica Minolta’s eigen hoogwaardige inkt en inkjetkoppen ontworpen om de diensten van drukkerijen uit te breiden met de voordelen van inkjet productiviteit en efficiency. De KM-1 is vooral geschikt voor variabele printopdrachten met zeer strakke deadlines. Daarnaast is de integratie in een hybride omgeving met offset en digitaal zeer eenvoudig. De pers is in staat om tot 3.000 vellen per uur te drukken en kan volautomatisch dubbelzijdig afdrukken op B2+ papierformaten. Hierdoor is het de eerste UV losblad inkjet pers in zijn soort die deze snelheden bereikt en tegelijkertijd uitstekende grafische kwaliteit levert.

“De resultaten van de Bèta-test zijn een belangrijke mijlpaal voor ons in de laatste fase van de ontwikkeling”, zegt Olaf Lorenz, general manager International Marketing Division bij Konica Minolta Business Solutions Europe. “Omdat de markt zich blijft aanpassen aan de gevolgen van digitale communicatie, ondersteunt inkjet-technologie commerciële drukkerijen bij het overstappen van traditionele lithografie naar KM-1 dankzij zijn uitstekende offset-kwaliteit. Dit zal hen niet alleen in staat stellen om winstgevender te worden bij het uitvoeren van kleinere opdrachten, maar het zal ook een perfecte oplossing zijn voor de vele nieuwe mogelijkheden die de inkjet biedt, zoals kartonnen verpakkingen in kleine oplages. KM-1 voldoet aan de uitdagingen van kleine producties, personalisatie en een snellere doorlooptijd naar de markt.” De Bèta-test voor de KM-1 in Europa zal in Duitsland plaatsvinden. “We werken nauw samen met de klant, zodat we het eens zijn over de laatste details voordat de Bèta-test van start gaat begin volgend jaar”, vervolgt Lorenz.

Konica Minolta is niet alleen vastbesloten om te investeren in R&D voor apparatuur, maar ook in R&D voor diensten en opleiding. KM-1 biedt nieuwe mogelijkheden in diverse sectoren. Verpakkingen, boeken en commercieel drukwerk zijn de belangrijkste markten die behandeld zullen worden in Konica Minolta’s nieuwe business building-programma voor klanten op het gebied van productie printen. Het programma helpt klanten om meer zaken mogelijk te maken en te bouwen aan een succesvolle onderneming met B2+ UV inkjet.

“We willen al onze klanten helpen om met dit programma hun investeringen te optimaliseren”, zegt Lorenz. “Dit is gebaseerd op de ervaring die Konica Minolta heeft in het begeleiden van klanten bij het ontwikkelen van nieuwe afzetgebieden door gebruik te maken van de voordelen van digitale workflow. We zullen nooit alleen een machine aan onze klanten verkopen, we bieden hen nieuwe zakelijke kansen en begeleiden hen hierbij. Dat is wat onze relatie met onze klanten uniek maakt.”

Konica Minolta maakt zich klaar voor de lancering van KM-1 volgend jaar op drupa. Het volledige drukproces van KM-1 wordt van begin tot eind nauwkeurig gecontroleerd. Beginnend met de Inkjet Manager digital front end tot aan de Konica Minolta Piezo Shear Mode inkjetkoppen die met een 1200x1200dpi resolutie en Konica Minolta UV CMYK inkten, speciaal is ontwikkeld om met hoge snelheid in offset kwaliteit te drukken op een breed scala van offset papiersoorten. Overige specificaties zijn onder andere 585x750mm (23x29.5”) papierformaat, volautomatisch duplex, afdruksnelheden tot 3.000 vel per uur en een papierdikte van .06 tot 0.6mm (24 Pt.).

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Altijd als eerste de laatste persberichten van Konica Minolta via deze RSS-feed: http://www.octanewire.com/nl/rss.php?client=42

Over Konica Minolta Business Solutions Nederland BV
Konica Minolta Business Solutions Nederland BV, gevestigd in Amsterdam, Nederland, is een volledige dochter van Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH, gevestigd in Langenhagen, Duitsland. Het hoofdkantoor bevindt zich in Tokio, Japan. Het bedrijf levert producten, systemen, diensten en software-oplossingen die voorzien in de behoefte van kantoor- en productie print-omgevingen, op het gebied van documentoplossingen. Het productaanbod omvat kleur en zwart-wit multifunctionals, productie printsystemen, laser printers en all-in-one printers. Daarnaast levert Konica Minolta managementsoftware, waarmee alle systemen naadloos kunnen worden geïntegreerd in bestaande werkprocessen en IT-omgevingen. Om klanten optimaal te ondersteunen met kwalitatief hoogwaardige en duurzame oplossingen, investeert Konica Minolta continu in onderzoek en ontwikkeling en zet daarmee regelmatig nieuwe normen voor de gehele printindustrie op het gebied van innovatie, groen en veiligheid. Konica Minolta is binnen EMEA actief in meer dan 50 landen. Meer informatie over Konica Minolta Business Solutions Nederland BV is te vinden op de website en blog. Verder kunt u in contact komen via Facebook of Twitter.

Voor algemene informatie over Konica Minolta Business Solutions Nederland BV kunt u contact opnemen met:
Caroline Arts
Marketing Communications Expert
Telefoon: 020 - 658 42 76
Email: caroline.arts@konicaminolta.eu

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen met OCTANE PR:
OCTANE PR
Telefoon: 040 266 11 30
E-mail: konicaminolta@octanepr.com

Illustratiemateriaal kunt u ook vinden op: http://www.konicaminolta-images.com/
Laatste van Konica Minolta Business Solutions
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beïnvloeden