www.marcommit.nlwww.LVTPR.comContentbureauwww.lubbersdejong.nl
PR: ItsaRep

Mendix 6 luidt nieuw tijdperk van innovatie in voor de digitale onderneming

Baanbrekende vernieuwingen doorgevoerd in meest open en schaalbare platform voor snelle applicatie ontwikkeling

Rotterdam, 1 oktober 2015 - Mendix, leider in digitale innovatie, kondigt vandaag de introductie aan van Mendix 6. Hiermee heeft Mendix fundamentele innovaties doorgevoerd in zijn open en schaalbare platform voor rapid development van digitale applicaties. Hoogtepunten zijn onder andere ondersteuning voor offline-functionaliteit in mobiele applicaties en een Model API- en open source- platform SDK voor onder andere import en export van applicatiemodellen.

"Om te slagen in deze snel bewegende en competitieve markt, moeten bedrijven een digitale onderneming creëren die ‘connected’ is, intelligent, in staat zich aan te passen en ‘always on’", aldus Derek Roos, CEO en mede-oprichter van Mendix. "Het Mendix 6-platform biedt de basis voor de digitale onderneming van vandaag en in de toekomst. We bieden rapid development-teams een ongekend niveau van flexibiliteit, schaalbaarheid en gebruiksgemak."

Enexis
"Om onze flexibiliteit en ons reactievermogen te verhogen ten aanzien van veranderende behoeften, voeren we een strategisch programma uit. Hiermee willen we ons bestaande applicatielandschap rationaliseren en vereenvoudigen en innovatie versnellen, in nauwe samenwerking met onze zakelijke stakeholders", zegt Jan Paul Buijs, Manager CIO Office van Enexis. "Mendix's model-driven development-platform stelt ons in staat onze transformatie te versnellen en de doorlooptijd van applicatie-initiatieven aanzienlijk te verminderen. In onze Rapid Product Development Factory kunnen we 10-15 initiatieven parallel ontwikkelen. We zijn continu bezig met inspelen op veranderende bedrijfsbehoeften en omstandigheden, en kijken ernaar uit gebruik te gaan maken van de vernieuwingen in het platform."

Offline mobiele ondersteuning
Mendix is de eerste die out-of-the-box offline mobiele ondersteuning biedt op verschillende platformen en devices via model-gedreven snelle mobile app-ontwikkeling. Zonder enige vorm van code te schrijven, kunnen ontwikkelaars mobiele applicaties bouwen, die ook werken als gebruikers offline zijn. Dit door statische resource- en applicatiegegevens lokaal op te slaan. Resultaat is een consistente gebruikerservaring en ongekende prestatie.

Open platform, open innovatie
Mendix 6 is tevens de eerste oplossing die dankzij een Model API en open source platform SDK zorgt voor een enorme mate van openheid en portabiliteit van applicaties.

Voordelen
Elimineren van vendor lock-in: Dankzij de nieuwe model exchange-functionaliteit kunnen applicatiemodellen eenvoudig worden geëxporteerd voor documentatiedoeleinden, of naar andere platformen worden geporteerd. Applicatiemodellen zijn volledig transparant waardoor lock-in problemen op het juiste niveau worden geadresseerd.
Legacy-migratie en -modernisering: De model importmogelijkheden ondersteunen geautomatiseerde cloud-migratie van legacy-applicaties. Daardoor kunnen organisaties het op grote schaal moderniseren van applicaties versnellen.
Kwaliteitsborging: De nieuwe API maakt statische analyse mogelijk om applicatiemodellen te controleren op inconsistenties, kwaliteit te garanderen en het beheer te verbeteren.
Automatiseren van taken: Met scripts kunnen bulktaken worden geautomatiseerd, zoals het herformatteren van flow of wijzigen van bepaalde parameters en activiteiten binnen meerdere modellen. Dit bespaart tijd en zorgt voor consistentie.

Andere vernieuwingen van Mendix 6
Veerkrachtige applicaties op Cloud Foundry: Klanten die Mendix-applicaties op Cloud Foundry ontwikkelen, profiteren van out-of-the-box ‘resilience’ services. De configuratie van high availability, fail-over en horizontale schaalbaarheid is sterk vereenvoudigd.
Mendix op AWS: Mendix is beschikbaar in de Amazon Web Services Marketplace (AWS Marketplace). Klanten kunnen Mendix gebruiken met behulp van hun eigen AWS-account en gebruikmaken van de services in hun plan. Daarnaast draaien Mendix Free Edition en Developer Sandboxes nu op AWS.
Responsive UI Framework: Algemene beschikbaarheid van het Mendix UI Framework, dat uitgebreide thema's, navigatie-layouts, pagina-templates en design-elementen biedt om gemakkelijker responsive multi-channel apps te bouwen.
Digital Transformation Practice: Een nieuw team van Mendix-experts helpt, samen met partners, de digitale doelen en strategie van klanten te definiëren en te bereiken. De Mendix Digital Transformation Practice biedt inspirerende content, workshops en klantonderzoek, om de huidige situatie van klanten in beeld te brengen, hun vernieuwingsbehoeften vast te stellen en verandering in gang te zetten.

Andere bronnen
Mendix maakt Digital Innovation mogelijk met geïntegreerde Developer Experience op AWS
Mendix 6 release
Mendix voor Mobile
Mendix voor Cloud Foundry
Mendix UI Framework

Over Mendix
Mendix stelt organisaties in staat hun digitale reis een vliegende start te geven door een moderne, software-gedreven ervaring te bieden aan klanten, partners en medewerkers. Ons open platform brengt IT en business samen bij het bouwen, integreren, in gebruik nemen en beheren van innovatieve applicaties. Dit met de snelheid die essentieel is in de huidige competitieve markt. Klanten behalen al binnen enkele dagen, in plaats van maanden, een grote ROI door verbeterde samenwerking binnen teams, modelgedreven ontwikkeling, een cloud-based applicatie Platform as a Service (aPaaS), flexibiliteit en besparing. Meer informatie op mendix.com en via @Mendix op Twitter.

Mendix
Henriette Oeschger
Telefoon: +31 (0)6 20609377
E-mail: henriette.Oeschger(at)mendix.com

Whizpr
Laura Witlox / Mandy Willemsen
E-mail: mendix(at)whizpr.nl
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Mendix contact

Logo Mendix

info@mendix.com
  www.mendix.com
Mendix sociaal

Mendix tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage