www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2473 volgers blijven op de hoogte!
PR: Progress Communications

ThinkingPhones benoemt Luca Lazzaron tot Senior Vice President of International Operations

Marktleider in Unified Communications as a Service (UCaaS) stelt zwaargewicht van Cisco en BMC aan als hoofd van Europese bedrijfsvoering

AMSTERDAM en ZÜRICH, 1 oktober 2015

ThinkingPhones, een innovator in het ontwikkelen van mobiele, en analytics gedreven bedrijfscommunicatie die spraak-, tekst-, en conferentiediensten via een enkel cloudplatform samenbrengt, heeft vandaag bekend gemaakt dat Luca Lazzaron is aangesteld als Senior Vice President of International Operations.

Vanuit Zurich, Amsterdam en Londen, zal Luca verantwoordelijk zijn voor de internationale strategie van ThinkingPhones en het managen van de bedrijfsontwikkeling in de regio’s EMEA en Azië. De benoeming van Lazzaron komt op het moment dat ThinkingPhones zich concentreert op de consolidatie van zijn Europese aanwezigheid en zijn klantenbestand in de regio op grote schaal uitbouwt.

"Luca is gedurende zijn carrière een fantastische leider geweest, en we zijn dan ook verheugd om hem als fundatie te hebben voor onze internationale expansie strategie en zo de wereldwijde activiteiten uit te breiden," aldus Steve Kokinos, oprichter en CEO van ThinkingPhones. "Zijn aangetoonde vermogen om de strategische visie van adviesbedrijven met durfkapitaal (venture capital) te ontwikkelen en uit te voeren, brengt Luca op een unieke positie om onze suite van Unified Communications producten en services uit te breiden om zo aan de toenemende vraag te voldoen."

Voordat Lazzaron bij ThinkingPhones in dienst trad, was hij Senior Vice President of Worldwide Sales and Software Consulting bij BMC, General Manager EMEA bij Bladelogic, en Manager of Advanced Technologies EMEA bij Cisco. Hij heeft veel ervaring met snelgroeiende start-ups en IPO-bedrijven, maar ook met operationeel management bij grote wereldwijde organisaties. Luca hield toezicht op overnames bij Geotel en Bladelogic, die meer dan USD 3 miljard in gecombineerde waarde creëerden. Bij BMC leidde hij een organisatie met 2.000 medewerkers die een totale omzet van meer dan USD 1 miljard genereerden. Gedurende de afgelopen twee jaar heeft Luca samengewerkt met meerdere bedrijven op het gebied van risicokapitaal, onderzoek en consultancy, en is hij een actieve investeerder en directielid bij start-ups in de software en services industrie.

"Ik ben vereerd een dergelijke belangrijke functie bij ThinkingPhones te bekleden," zei Lazzaron. "Dit is een erg spannende tijd voor de organisatie, in het bijzonder als gevolg van onze toegenomen focus op internationale expansie en het grijpen van marktkansen voor UCaaS buiten de V.S. We zien al exponentiële groei in EMEA en wij willen deze groei ook doormaken in Azië. Ik kijk er naar uit bij te mogen dragen aan het verdere succes van ThinkingPhones' nu wij onze footprint uitbreiden in een toenemend concurrerend landschap."

Luca behaalde een MA in Business/Managerial Economics aan de Università Ca' Foscari di Venezia (Italië).

Over ThinkingPhones
ThinkingPhones is een innovator in het ontwikkelen van mobiele, en analytics gedreven bedrijfscommunicatie die spraak-, tekst-, en conferentiediensten via een enkel cloudplatform samenbrengt. Het bedrijf werd drie keer Gartner Magic Quadrant for UCaaS "Leader”, drie keer Gartner Magic Quadrant for UCaaS "Visionary”, en Frost & Sullivan UCaaS "Company of the Year”. Het is de enige leverancier van geïntegreerde communicatie die oplossingen kan leveren voor de optredende problemen bij samenwerking, die inherent zijn aan het huidige toenemende mobiele en maatschappelijke personeelsbestand. ThinkingPhones heeft vestigingen in Boston, New York, Ottawa, Londen, Amsterdam, Portugal, Parijs, Zürich, en Kopenhagen. Kijk voor meer informatie op http://www.thinkingphones.com.

Voor meer informatie, of vragen aan Luca Lazzaron:
Inger Hund / Stella Jansen
Thinkingphones@progresscommunications.nl