SAP Education gaat strategische samenwerking aan met Global Knowledge

Nieuwegein, 30 september 2015 – SAP Nederland heeft Global Knowledge, 's werelds grootste IT- en Business Opleider, benoemd als SAP Education Channel Partner. Hiermee wil SAP Nederland het belang van kennis voor SAP beheerders en gebruikers benadrukken.

SAP, marktleider in bedrijfssoftware, heeft in Global Knowledge een ideale trainingspartner gevonden voor de verkoop van SAP trainingen aan haar klanten en partners. Global Knowledge levert al trainingen van andere belangrijke softwareleveranciers en is nu ook geautoriseerd om SAP trainingen in Nederland te verkopen.

David Dekker, Head of Education van SAP Nederland: “Bij een implementatie van SAP software ervaren wij dat het trainen van werknemers nog vaak een sluitpost is. En dat terwijl het van cruciaal belang is dat de gebruikers de juiste kennis hebben van de software. Door kennis en vaardigheden via trainingen aan te bieden kunnen organisaties het maximale uit hun SAP oplossingen en technologie halen. Bovendien sorteert het direct effect op het rendement van de investering.”

“We kennen allemaal voorbeelden van ICT-projecten waar veel is fout gegaan. Het is vaak een gebrek aan kennis dat ertoe leidt dat er niet of veel te laat wordt ingegrepen.”

“Door met Global Knowledge samen te werken benadrukken we het belang van kennis binnen organisaties. Global Knowledge heeft een ijzersterke positie in de markt van trainingen voor IT professionals. Daarbij heeft Global Knowledge kennis en kunde op het gebied van diverse trainingsoplossingen, op locatie en online. SAP trainingen passen daarom uitstekend in het aanbod van Global Knowledge.”

Frank van de Laarschot, Business Development Manager bij Global Knowledge: “SAP was tot voor kort een belangrijke ontbrekende schakel in ons aanbod van IT trainingen. SAP is marktleider en een bron van kennis op het gebeid van bedrijfssoftware. Wij zijn dan ook erg trots dat we SAP aan ons portfolio kunnen toevoegen.”

“Er is en blijft een duidelijke behoefte aan klassikaal opleiden. Hier leren werknemers toch het meeste van. Daarnaast investeren wij in diverse online lesmethoden. Met een combinatie van klassikale en online leeroplossingen ondersteunen wij werknemers in hun kennisbehoefte.“

“Inclusief de kennis die we bieden ten aanzien van o.a. Microsoft, Cisco, Citrix en VMware, kan de klant nu bij één opleider terecht voor een compleet aanbod van trainingen voor IT professionals."

De autorisatie geldt voor Nederland. Voor meer informatie over de SAP trainingen, kijk op www.globalknowledge.nl/sap

Over SAP
Als marktleider in bedrijfssoftware helpt SAP (NYSE: SAP) kleine, middelgrote en grote bedrijven met de stroomlijning van hun bedrijfsvoering. De oplossingen van SAP stellen organisaties in staat aanzienlijke efficiencyverbeteringen te bereiken binnen hun toeleveringsketens en bedrijfsprocessen, waardoor ze de concurrentie voor kunnen blijven. Op dit moment gebruiken meer dan 263.000 klanten software van SAP om winstgevend te opereren en duurzaam te groeien.

Meer informatie is beschikbaar op www.sap.com/netherlands.

Over Global Knowledge
Global Knowledge is de grootste onafhankelijke aanbieder van bedrijfstrainingen voor IT en management professionals. De onderneming levert een breed spectrum aan praktijk- en theoriecursussen voor IT'ers en projectmanagers. De trainingen kunnen in diverse leermethodieken worden aangeboden – klassikaal in eigen opleidingscentra of op locatie bij de klant en via Internet. Cursisten kunnen technologietrainingen volgen van onder andere Amazon Web Services, Cisco, SAP, Citrix, IBM, Juniper, Microsoft, Red Hat en VMware. Daarnaast biedt Global Knowledge vaardigheidstrainingen op bijvoorbeeld het gebied van communicatiemanagement, business analytics, projectmanagement en ITIL service management. Global Knowledge helpt computerondernemingen, profit-, non-profitorganisaties en overheidsinstellingen om kennis en kunde om te zetten in hogere productiviteit van medewerkers, klanten en distributiepartners.

Global Knowledge werd in 1995 opgericht en telt wereldwijd meer dan 1200 medewerkers. De onderneming heeft haar hoofdkantoor in het Amerikaanse Cary, North Carolina. In Nederland heeft Global Knowledge vestigingen in Amsterdam, Drachten, Eindhoven, Groningen, Maastricht, Nieuwegein, Rotterdam, Zoetermeer en Zwolle.

Ga voor meer informatie naar www.globalknowledge.nl

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Bastiaan Preseun
Marketing Manager Benelux