Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
Datum: (6 jaar en 139 dagen geleden)
PR: En Serio

British Airways kiest voor Juniper Networks voor de bouw van een private cloud infrastructuur

Beste redactie,

Juniper Networks, leider in netwerkinnovatie, kondigt een samenwerking aan met luchtvaartmaatschappij British Airways. Zij gaan samenwerken aan de bouw van een private cloud datacenter en IP/MPLS backbone met het gebruik van Juniper Networks-technologie. Veel van de applicaties die British Airways gebruikt, zullen gaan draaien op deze nieuwe private cloud infrastructuur. Denk hierbij aan ticketing, inchecken en bagage tracking.

British Airways wilde haar datacenter upgraden en had behoefte aan een kosteneffectief, betrouwbaar en schaalbaar platform. Na een uitgebreid selectieproces heeft de luchtvaartmaatschappij gekozen voor de MetaFabric ™ Architecture van Juniper Networks, een open en veilige datacenterarchitectuur die de inzet van nieuwe diensten en toepassingen versnelt.

Hieronder vindt u het volledige Engelstalige persbericht. Mochten hierover nog vragen zijn, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Marieke Kraan
En Serio
PR & communication

Het Warenhuis – unit 2.24
Frankemaheerd 2
1102 AN Amsterdam
t  +31 (0)20 658 9522
marieke@enserio.nl
www.enserio.nl

JUNIPER NETWORKS TO WORK WITH BRITISH AIRWAYS TO BUILD PRIVATE CLOUD AND NEXT-GENERATION CORE

Global Airline Chooses Juniper Networks Data Center Fabric and MPLS Backbone to Accelerate Deployment of New Services and Applications at Scale

LONDON, Sept. 30, 2015 – Juniper Networks (NYSE: JNPR), the industry leader in network innovation, today announced it will work with leading global premium airline, British Airways, to build a private cloud data center and IP/MPLS core backbone using Juniper Networks technology. The new private cloud infrastructure will run many of the applications that underpin British Airways’ operations, including ticketing, check-in and baggage tracking.

British Airways sought to upgrade its data center and needed a cost-effective, reliable and scalable platform that could service its needs.  Following a rigorous competitive process, the airline selected the MetaFabric™ Architecture from Juniper Networks, a simplified, open and secure data center architecture that accelerates deployment of new services and applications at scale. The fast response and agility of Juniper’s cloud technology and its emphasis on business continuity are some of the features that attracted British Airways.  The upgraded network core will link British Airways’ data centers and other operational sites around the U.K. to help ensure fast, reliable connectivity and digital communications.

News Highlights

•             The private cloud is an underlying component of British Airways’ new Flight Management and Customer Management systems being introduced this year.

•             To help protect its investment and enable greater agility and long-term business capacity planning, British Airways selected the MetaFabric Architecture, comprising Juniper Networks® QFabric System and EX Series Ethernet Switches, to create a data center infrastructure that can easily grow with the airline’s business demands.

•             The QFabric System, a fully integrated and automated set of components working together as a single logical switch, delivers high-performance, any-to-any connectivity at scale and simplified management across the data center.

•             To create a resilient, flexible, high-performance core backbone for its nationwide network infrastructure, British Airways selected Juniper Networks MX Series 3D Universal Edge Routers and EX Series Ethernet Switches. MX480 routers will create the core, and EX9200 switches will create a carrier-grade ‘provider edge’ to support service insertion.

•             The MX Series and EX Series-based core is designed to provide British Airways with capacity head-room and agility for future data traffic growth and business expansion.

•             The new core and data center infrastructure is underpinned by Junos® OS, Juniper’s single operating system. This enables British Airways to simplify its network management operations, and also supports a straightforward upgrade path for future development of the infrastructure.

•             Juniper Networks Professional Services team was involved in the project throughout the Plan, Build and Operate phases, ensuring British Airways had expert guidance to realize its core and data center network requirements and ideas in a risk-free environment.

Supporting Quote

“British Airways is an iconic global brand synonymous with quality and customer service. Its ongoing expectations of online capacity growth and dependence on critical applications to drive the business require an intelligent network that delivers automated, secure, agile networks. The company is a vivid example of how fundamentally important the data center has become for today’s innovative enterprises that are building clouds.”

-Gerard Allison, senior vice president EMEA, Juniper Networks

Additional Resources:

•             To learn more about how Juniper is delivering networks that simplify, automate, and secure the future for its customers, visit www.juniper.net/instantevolution

•             Juniper.net Community: www.juniper.net/community

•             Juniper on Twitter: https://twitter.com/Junipernetworks

•             Juniper on Facebook: http://www.facebook.com/JuniperNetworks

About Juniper Networks
Juniper Networks (NYSE: JNPR) delivers innovation across routing, switching and security. Juniper Networks’ innovations in software, silicon and systems transform the experience and economics of networking. Additional information can be found at Juniper Networks (www.juniper.net) or connect with Juniper on Twitter and Facebook.

Juniper Networks, Junos and QFabric are registered trademarks of Juniper Networks, Inc. in the United States and other countries. The Juniper Networks and Junos logos are trademarks of Juniper Networks, Inc. All other trademarks, service marks, registered trademarks, or registered service marks are the property of their respective owners.
Laatste van Juniper Networks
Juniper Networks realiseert mijlpaal met langste ‘live’ 400GbE-verbinding

Juniper Networks vereenvoudigt wereldwijd partnerprogramma en richt zijn focus op de door AI aangestuurde onderneming

Juniper Networks brengt beheereenvoud naar datacenters met Contrail Insights
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Maak een succes van elke meeting, met de nieuwe generatie van Poly’s populairste draadloze headset voor top-‘Focus’

Banking Circle sluit zich bij P27 aan om betalingsecosysteem Nordics te ondersteunen

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Uitzendorganisatie Abiant gaat datagedreven werken: ilionx implementeert Microsoft Azure en Power BI

IT-organisaties verruilen hun VPN voor Zero Trust

Geschillencommissie bepaalt dat klanten van VodafoneZiggo eigen modem mogen gebruiken

Beyond Identity breidt activiteiten uit naar Benelux

Quantum Delta NL lanceert LightSpeed om13,6 miljard euro investeringspotentieel aan te boren

Onderzoek Financial Times: Wat scheidt de automatisering “Koplopers” van “Achterblijvers” in de financiële dienstverlening?

Toucan Toco lanceert native integratie met data cloud platform Snowflake

Razer introduceert vernieuwde Razer Blade 15 Advanced Model met nieuwe Intel-processor

Veeam rapporteert 25% groei in Q1 2021

Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Appian onthult nieuwste versie van het Appian Low-code Automation Platform
Verstreken tijd: 6 jaar en 139 dagen
Juniper Networ.. contact

Logo Juniper Networks

+31 20-712-5700
  www.juniper.net
Juniper Networ.. sociaal

Juniper Networ.. tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Techniekopleiding.nl
Logo GNX
Logo Visma | Raet