Contentbureauwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl

KPN Ventures en RTL Ventures trekken samen op in e-health markt

KPN Ventures en RTL Ventures zien kansen om samen start-ups op het gebied van e-health naar een hoger plan te tillen. Dat maken de investeringstakken van KPN (KPN Ventures) en RTL Nederland (RTL Ventures) vandaag bekend. KPN heeft toonaangevende vaste en mobiele netwerken, de knowhow op het gebied van connectiviteit en een groot aantal klanten in de zorgsector. RTL heeft met zijn tv-zenders en digitale platformen de marketingpower en het bereik onder consumenten om e-health toepassingen bij een groot publiek onder de aandacht te brengen. Door deze krachten te bundelen zien beide partijen mogelijkheden om de groei van producten, diensten en toepassingen op het gebied van e-health te versnellen en te vergroten.

Het gebruik van e-health toepassingen zit in de lift en biedt mogelijkheden voor vele groepen in de samenleving. Toenemend gebruik kan leiden tot verhoogd bewustzijn over voeding, stelt mensen in staat meer grip te krijgen op hun eigen gezondheid en vitaliteit, faciliteert mantelzorgers en zal de zorg ingrijpend kunnen verbeteren. Dat maakt de e-health markt voor beide partijen een belangrijk segment om in te investeren.

Jan Kees de Jager, CFO KPN zegt over de samenwerking: “De opkomst van het Internet of Things zal naar verwachting ook op de zorgsector een grote impact hebben – met e-health oplossingen die potentieel kunnen bijdragen aan kwaliteitsverbetering, het leveren van een betere klantervaring, en het verlagen van kosten. Wij zien kansen om samen met RTL de e-health markt te verkennen, en potentieel kunnen we ook gezamenlijk investeren in e-health start ups die door de combinatie van expertise en bereik van RTL en KPN sneller kunnen door ontwikkelen tot een zakelijk succes.”

Bert Habets, CEO RTL Nederland: “E-health is een thema waar meer en meer vraag naar is in Nederland. Er is een groeiende behoefte om zelf grip te hebben op eigen gezondheid en vitaliteit en in de zorg en diensten daaromheen. Je ziet steeds vaker dat er in die markt veelal door nieuwe technologie gedreven initiatieven ontstaan van slimme, ondernemende mensen. Maar de markt is nog erg versnipperd. Ik denk dat partijen, zoals KPN en RTL, een grote rol kunnen spelen in het verbinden en laten groeien van deze initiatieven om zo nieuwe, innovatieve oplossingen te bieden voor bestaande problemen. Zo kunnen we de zelfredzaamheid van de samenleving op vele manieren stimuleren.”

KPN en RTL oriënteren zich momenteel op de e-health markt en trekken gezamenlijk op in de zoektocht naar geschikte initiatieven. De focus ligt op initiatieven waarbij de relevante expertise van beide bedrijven echt onderscheid kan maken. Het staat partijen vrij om daarnaast ook individueel in e-health initiatieven te investeren.

KPN Ventures is een door KPN opgezet investeringsfonds om outside-in innovatie te bevorderen en de betrokkenheid van KPN bij start-ups te vergroten. Verwacht wordt dat dit voor KPN klanten innovaties in de producten, diensten en netwerken zal versnellen en dat KPN hiermee een positieve bijdrage zal kunnen leveren aan de ontwikkeling van innovatie-ecosystemen in Nederland.

Informatie voor de pers:
Voor informatie over KPN Ventures kunt u contact opnemen met KPN Mediarelaties, via 070-446 6300 of press@kpn.com.

Voor informatie over RTL Ventures kunt u contact opnemen met Sabine Scholten, Corporate Communicatie & Merkstrategie, via 035-6718480 of sabine.scholten@rtl.nl

Over RTL Ventures
RTL Ventures is de investeringsdivisie van het allround media en entertainmentbedrijf RTL Nederland. RTL Ventures richt zich op het benutten van new business kansen op uiteenlopende consumentenmarkten. Dit doet ze vanuit eigen kracht of door te investeren in snelgroeiende bedrijven met een bewezen concept die zich met funding en de inzet van RTL media en expertise versneld verder kunnen ontwikkelen. Datingsite Pepper, restaurant reserveringsplatform Couverts en online fashion platform Miinto (joint venture met Miinto International) maken naast het online oefenprogramma Squla, online cursusaanbieder Dutch Learning Company (bekend van o.a. iedereenEHBO) en online folderplatform Reclamefolder.nl deel uit van RTL Ventures. Meer informatie kunt u vinden op www.rtlventures.nl.
Laatste van KPN
KPN SuperWifi met innovatieve mesh-technologie voor sneller internet

KPN Ventures verstrekt groeikapitaal aan SettleMint

KPN Official Partner van Eurovisie Songfestival 2020
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
KPN contact

Logo KPN

infodesk@kpn.com
  www.kpn.com
KPN sociaal

KPN tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage