www.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

DDMA en Lubbers De Jong gaan samenwerking aan

Amsterdam, 24 september 2015 – DDMA (Data Driven Marketing Association), de brancheorganisatie voor data-driven marketing, start een samenwerking met adviesbureau Lubbers De Jong. Het doel is om de naamsbekendheid van de Data Academie, een initiatief van DDMA dat relevante cursussen biedt over de inzet van data voor marketing, te vergroten en marketeers bewust te maken van het belang en de kansen van goede datakennis.

De Data Academie is opgericht om de knowledge gap onder marketeers over het toepassen van data te dichten. Big data biedt het bedrijfsleven enorme economische kansen. Door een gebrek aan kennis worden deze kansen tot op heden echter onvoldoende benut. Met praktische cursussen, gegeven door experts uit het veld en het onderwijs, en in-houseteamtrainingen wil de Data Academie daar verandering in brengen.

Monique Rutten, strateeg bij DDMA: “Onze leden zien het belang van data, maar merken ook dat zij niet altijd de benodigde kennis in huis hebben om er effectief mee om te gaan. Anno 2015 moeten marketeers inzien dat de informatie die data biedt ze helpt betere adviezen, concepten en campagnes te ontwikkelen. Het is hoog tijd dat de datavrezende marketeer de kansen van data omarmt en daarom hebben we de Data Academie opgericht. We zijn blij dat Lubbers De Jong ons gaat helpen de naamsbekendheid van de Data Academie te vergroten en het cursusaanbod bij marketeers onder de aandacht te brengen.”

Peter Keijzer, directeur van Lubbers De Jong: “De Data Academie is een mooi en belangrijk initiatief waar wij graag onze bijdrage aan leveren. Big data is een thema dat ons nauw aan het hart ligt en we kijken er dan ook naar uit om de Academie bekend te maken bij de doelgroep.”

Over de Data Academie
De Data Academie is een initiatief van DDMA, de brancheorganisatie voor data-driven marketing met 275 leden variërend van War Child tot Heineken, van Relay42 tot Sanoma. De Academie biedt relevante cursussen op het gebied van data voor de marketingsector aan. In het huidige digitale tijdperk is er een steeds grotere rol weggelegd voor big data, met enorme economische kansen voor het bedrijfsleven. Door marketeers de benodigde kennis bij te brengen over data, maar ook andere essentiële thema’s als privacy, databeveiliging en ethiek, wil de Data Academie de knowledge gap dichten en ervoor zorgen dat die kansen gepakt worden. De praktische cursussen worden gegeven door experts uit het veld en het onderwijs.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Lubbers De Jong
Erik Molkenboer
T: 020-4210565
E: erik@lubbersdejong.nl

Data Academie
Monique Rutten
T: 020-4528413
E: moniquerutten@ddma.nl

Dit persbericht is ook online beschikbaar
Tags bij dit bericht