Contentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: LEWIS

Qlik lanceert nieuw 24/7 self-service learning platform

Innovatieve en op maat gemaakte lesstof vergroot de kracht van Qlik voor klanten wereldwijd

Schiphol, 23 september 2015 – Qlik® (NASDAQ:QLIK), leider in visual analytics introduceert Qlik® Continuous Classroom, een nieuw 24/7 self-service learning platform voor QlikSense®. De softwareoplossing is een aanvulling op het Qlik® Education Services portfolio. Hiermee krijgen gebruikers toegang tot een nieuwe manier van leren en kunnen zij zelf hun leerroute uitstippelen op basis van individuele behoeftes. Gebruikers kunnen kiezen uit tientallen digitale modules. Dit staat ongeveer gelijk aan 25 uur lesstof met verschillende onderwerpen, van "Foundations of Building visualisations" tot aan "Build and Play Stories".

Persoonlijke training verhoogt productiviteit met Qlik
Het Qlik Continuous Classroom onderwijsmateriaal bevat video's met interactieve oefeningen en quizzen. Gebruikers kunnen hierbij zelf het tempo bepalen en pauzeren waar nodig. Daarnaast biedt het learning platform de mogelijkheid om via webconferencing direct te communiceren met docenten en medestudenten. Zo kunnen gebruikers bijvoorbeeld antwoord op vragen krijgen op vragen of best practices uitwisselen. Bovendien is er virtual support tijdens kantoortijden. Ook kunnen docenten op maat gemaakte virtuele trainingen geven aan groepen via webinars.

De manier waarop mensen vandaag de dag informatie verwerken is drastisch veranderd, net zoals de manier van leren. Leiders in data analytics moeten volgens Gartner data analytics training als een strategisch instrument inzetten. Dit om op feiten gebaseerde besluitvorming te verbeteren, gegevens en inzichten te delen voor een betere samenwerking en om een datagedreven cultuur te bevorderen. Ook geeft Gartner aan dat leiders een mix van verschillende lesmethodes moeten gebruiken om de leerervaring voor nieuwe analytics mogelijkheden te verbeteren. [1]

Qlik Continuous Classroom voorziet in de toenemende behoefte aan data analytics door gebruikers zelf hun leerroute uit te laten stippelen. Zo kunnen zij zelf kiezen wat ze willen leren of kiezen voor voorgedefinieerde paden. Omdat producten vaak geupdate worden met nieuwe en verbeterde functies, zal er regelmatig nieuwe content worden toegevoegd aan de bibliotheek. Zo zijn gebruikers verzekerd van toegang tot de meest actuele Qlik training voor hun niveau en kunnen zij profiteren van de laatste updates en nieuwe functionaliteiten van de Qlik producten.

Kevin Hanegan, vice-president van Knowledge en Learning bij Qlik: “Bij Qlik dagen we onszelf altijd uit om te kijken hoe we de beste ervaringen met onze producten realiseren voor ieder type gebruiker met diverse leerstijlen. Met een intuïtief selfservice product als Qlik Sense willen we het leerproces van onze gebruikers versnellen zodat zij beter kunnen werken. Qlik Continuous Classroom is modulair opgebouwd om iemand die nog maar net begint met analytics wegwijs te maken. Maar ook voor de BI-expert die zijn skills wil verbeteren in bijvoorbeeld het maken van apps of best practice visualisaties wil verhogen, is de oplossing geschikt."

Meer informatie en beschikbaarheid
Qlik Continuous Classroom is een self-service learning platform voor Qlik Sense, dat via een abonnement beschikbaar is. Het platform kan zowel individueel als onder leiding van cursusinstructeurs in gebruik worden genomen. Bovendien zijn er verschillende preview video’s beschikbaar voor geïnteresseerden. De lesstof voor Qlik Sense Business Analist is per direct beschikbaar voor klanten en partners. Naar verwachting wordt deze in de toekomst uitgebreid met extra functies. Ga voor meer informatie en een preview van het platform naar: http://qcc.qlik.com.

[1] Gartner “How to Design Effective Analytics Training to Improve Your Business Analytics Maturity” by Daniel Yuen, Helen Poitevin, Alan D. Duncan, July 15, 2015.

Over Qlik
Qlik (NASDAQ: QLIK) is een leider in visual analytics. Het product portfolio voldoet aan de groeiende behoefte van klanten naar rapportage en visuele self-service analyses voor guided, embedded en op maatgemaakte analytics. Ruim 36.000 klanten vertrouwen op Qlik oplossingen om betekenis te geven aan informatie van verschillende bronnen. Zo kunnen zij verborgen verbindingen binnen de data ontdekken die leiden tot inzichten die goede ideeën tot stand brengen. Het hoofdkantoor van Qlik is gevestigd in Radnor, Pennsylvania. Qlik heeft wereldwijd vestigingen die samen met ruim 1700 partners meer dan 100 landen bedienen.

###

© 2015 QlikTech International AB. All rights reserved. Qlik®, Qlik® Sense, QlikView®, QlikTech®, en QlikTech logo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van QlikTech International AB. Andere hier gebruikte bedrijfsnamen, productennamen en bedrijfslogo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars.

Marcommit
Laura Rijks
qlik@marcommit.nl
Laatste van Qlik
Zorgservice XL ontzorgt ziekenhuizen met inzet Qlik Sense

Vijf datatrends die je absoluut niet mag missen in 2020

Bedrijven werven liever mensen met praktische datavaardigheden dan datawetenschappers
Bereidheid tot volgen van opleiding binnen de zorgsector groot

Derde werknemers vermoedt dat collega’s bewust sjoemelen met declaraties

NetApp Reports Fourth Quarter and Fiscal Year 2020 Results

Onderzoek Proofpoint: 72% van de Nederlandse bedrijven kampte afgelopen jaar met minstens één cyberaanval

Databricks verwelkomt Paul Leventis als nieuwe Senior Director Software Engineering & Site Lead

Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices
Qlik contact

Logo Qlik

+31 (0)23 727 1900
  InfoBenelux@qlik.com
  www.qlik.com
Qlik sociaal

Qlik tweets

Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel