www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Mogelijkheden predictive maintenance onvoldoende benut

Amsterdam, 23 september 2015 – Machine- en installatieafhankelijke organisaties kunnen niet om de Cloud heen om voorspellend onderhoud te plegen. Cloud maakt het mogelijk om assets op afstand te monitoren en dit is essentieel voor een succesvolle aanpak van predictive maintenance. Dat stelt IT-dienstverlener en -kennispartner QNH in haar nieuwe whitepaper ‘Predictive maintenance: efficiënt onderhoud en kostenbesparing’. Door het gebruik van predictive maintenance zijn organisaties in staat om aan de hand van analytics toekomstige uitval van installaties op afstand te voorspellen. Hierdoor kunnen zij slimmer en preciezer gepland onderhoud plegen.

Bedrijven die in grote mate afhankelijk zijn van machines en technische installaties kampen momenteel met een aantal uitdagingen. Onderhoudskosten dienen teruggedrongen te worden en daarnaast moeten zij inspelen op het groeiende tekort aan technisch geschoold personeel. Predictive maintenance tackelt de uitdagingen waar de sector momenteel tegen aanloopt. Het implementeren van predictive maintenance biedt bedrijven de mogelijkheid om op afstand de conditie van machines te monitoren en precies te zien wanneer downtime dreigt. Hierdoor worden (onderhouds)kosten bespaard, wordt bedrijfscontinuïteit gewaarborgd en zijn organisaties in mindere mate afhankelijk van onderhoudspersoneel.

Cloud essentieel
Vaak zijn installaties niet met de Cloud verbonden, waardoor data niet altijd beschikbaar is. Onderhoudsmonteurs lezen informatie vaak op locatie uit en dit kost onnodig veel reistijd en geld, met name als installaties verspreid zijn over verschillende locaties. Cloud-technologie tackelt dit probleem door monteurs data op afstand uit te laten lezen. Pas als onderhoud vereist is, hoeven zij op locatie te zijn.

Sjoerd Hobo, Manager Business Analytics bij QNH: “De huidige vormen van onderhoud kunnen een stuk efficiënter. De combinatie van Cloud en predictive analytics zorgt ervoor dat onderhoudsprofessionals niet langer op locatie sensoren hoeven uit te lezen, maar dit op afstand kunnen doen. Door het onderhoudsmoment op exact het juiste moment te plannen, wordt flink in kosten bespaard. Wanneer een storing resulteert in het stilvallen van een primair proces, brengt dit ontzettend veel kosten met zich mee. Predictive maintenance is voor bedrijven een must om onderhoud te optimaliseren.”

Whitepaper
QNH heeft onlangs het whitepaper: ‘Predictive maintenance: efficiënt onderhoud en kostenbesparing’ gelanceerd. Deze is te downloaden via: http://www.qnh.eu/diensten/predicitive-maintenance/

Over QNH Consulting
QNH helpt organisaties met het bijsturen en verbeteren van hun bedrijfsvoering door de inzet van slimme IT-oplossingen. Hierdoor kunnen organisaties via IT innoveren en beter presteren. De dienstverlening van QNH richt zich op het optimaliseren van de informatievoorziening, onderliggende IT-architecturen, applicaties en mobiele toepassingen. Het bedrijf verbindt nieuwe technologieën met bestaande en is daarbij verantwoordelijk voor advies, ontwikkeling, implementatie en beheer. QNH is in staat een totale projectaanpak te realiseren en verbindt daarbij mensen, processen en IT. Er werken 400 mensen vanuit Nederlandse vestigingen in Amsterdam, Maastricht en Groningen, en in België vanuit de vestiging in Hasselt. Meer informatie over QNH is te vinden op www.qnh.eu of volg QNH op Twitter via @qnh_nl.

Marcommit PR
Bob Bruinenberg
qnh@marcommit.nl
Eerder van QNH
21 jan 2019 Medewerkers in één op de drie organisaties innovatiemoe

13 nov 2018 Slechts 7 procent van de Nederlandse bedrijven innoveert nog op eigen houtje

8 okt 2018 Itho Daalderop schakelt QNH in voor nieuwe website

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau