www.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
PR: Marcommit

Mogelijkheden predictive maintenance onvoldoende benut

Amsterdam, 23 september 2015 – Machine- en installatieafhankelijke organisaties kunnen niet om de Cloud heen om voorspellend onderhoud te plegen. Cloud maakt het mogelijk om assets op afstand te monitoren en dit is essentieel voor een succesvolle aanpak van predictive maintenance. Dat stelt IT-dienstverlener en -kennispartner QNH in haar nieuwe whitepaper ‘Predictive maintenance: efficiënt onderhoud en kostenbesparing’. Door het gebruik van predictive maintenance zijn organisaties in staat om aan de hand van analytics toekomstige uitval van installaties op afstand te voorspellen. Hierdoor kunnen zij slimmer en preciezer gepland onderhoud plegen.

Bedrijven die in grote mate afhankelijk zijn van machines en technische installaties kampen momenteel met een aantal uitdagingen. Onderhoudskosten dienen teruggedrongen te worden en daarnaast moeten zij inspelen op het groeiende tekort aan technisch geschoold personeel. Predictive maintenance tackelt de uitdagingen waar de sector momenteel tegen aanloopt. Het implementeren van predictive maintenance biedt bedrijven de mogelijkheid om op afstand de conditie van machines te monitoren en precies te zien wanneer downtime dreigt. Hierdoor worden (onderhouds)kosten bespaard, wordt bedrijfscontinuïteit gewaarborgd en zijn organisaties in mindere mate afhankelijk van onderhoudspersoneel.

Cloud essentieel
Vaak zijn installaties niet met de Cloud verbonden, waardoor data niet altijd beschikbaar is. Onderhoudsmonteurs lezen informatie vaak op locatie uit en dit kost onnodig veel reistijd en geld, met name als installaties verspreid zijn over verschillende locaties. Cloud-technologie tackelt dit probleem door monteurs data op afstand uit te laten lezen. Pas als onderhoud vereist is, hoeven zij op locatie te zijn.

Sjoerd Hobo, Manager Business Analytics bij QNH: “De huidige vormen van onderhoud kunnen een stuk efficiënter. De combinatie van Cloud en predictive analytics zorgt ervoor dat onderhoudsprofessionals niet langer op locatie sensoren hoeven uit te lezen, maar dit op afstand kunnen doen. Door het onderhoudsmoment op exact het juiste moment te plannen, wordt flink in kosten bespaard. Wanneer een storing resulteert in het stilvallen van een primair proces, brengt dit ontzettend veel kosten met zich mee. Predictive maintenance is voor bedrijven een must om onderhoud te optimaliseren.”

Whitepaper
QNH heeft onlangs het whitepaper: ‘Predictive maintenance: efficiënt onderhoud en kostenbesparing’ gelanceerd. Deze is te downloaden via: http://www.qnh.eu/diensten/predicitive-maintenance/

Over QNH Consulting
QNH helpt organisaties met het bijsturen en verbeteren van hun bedrijfsvoering door de inzet van slimme IT-oplossingen. Hierdoor kunnen organisaties via IT innoveren en beter presteren. De dienstverlening van QNH richt zich op het optimaliseren van de informatievoorziening, onderliggende IT-architecturen, applicaties en mobiele toepassingen. Het bedrijf verbindt nieuwe technologieën met bestaande en is daarbij verantwoordelijk voor advies, ontwikkeling, implementatie en beheer. QNH is in staat een totale projectaanpak te realiseren en verbindt daarbij mensen, processen en IT. Er werken 400 mensen vanuit Nederlandse vestigingen in Amsterdam, Maastricht en Groningen, en in België vanuit de vestiging in Hasselt. Meer informatie over QNH is te vinden op www.qnh.eu of volg QNH op Twitter via @qnh_nl.

Marcommit PR
Bob Bruinenberg
qnh@marcommit.nl
Laatste van QNH
Medewerkers in één op de drie organisaties innovatiemoe

Slechts 7 procent van de Nederlandse bedrijven innoveert nog op eigen houtje

Itho Daalderop schakelt QNH in voor nieuwe website
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo Marcommit
QNH contact

Logo QNH

info@qnh.nl
  qnh.eu
QNH sociaal

QNH tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage