www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: Progress Communications

iRobot klaar voor smarthome met Roomba® 980-stofzuigrobot

Roomba 980 maakt je gehele verdieping schoon dankzij intelligente visuele navigatie, app-bediening en Wi-Fi®-verbinding

Amsterdam, 17 september 2015 iRobot Corp. (Nasdaq: IRBT), de leverancier van op robottechnologie gebaseerde oplossingen, introduceert de Roomba 980 – iRobot’s meest behendige en best reinigende stofzuigrobot. Roomba 980 is de eerste Roomba die navigatie combineert met visuele lokalisatie, app-bediening via de cloud en meer schoonmaakkracht op tapijten. Zo draagt de stofzuigrobot door het gehele huis bij aan schonere vloeren, met één druk op de knop.

“Met meer dan veertien miljoen robots in huizen wereldwijd en meer dan 350 miljoen euro besteed aan onderzoek en ontwikkeling sinds Roomba’s introductie in 2002, is iRobot de wereldwijde leider in geautomatiseerde schoonmaak van huizen”, zegt Colin Angle, voorzitter en CEO van iRobot. “De Roomba 980 is de volgende grote stap, omdat het ons eerste cloudproduct voor de consumentenmarkt is met kaartmogelijkheden. In de toekomst maken de nieuwe technologieën ook uitgebreidere capaciteiten mogelijk voor verbonden robots in smarthomes.”

“Bij het ontwikkelen van de ideale schoonmaakrobot spelen veel verschillende factoren een rol”, zegt Christian Cerda, vicepresident en algemeen directeur van iRobot’s Home Robots-businessunit. “Zuigkracht, efficiënte navigatie, aanpassing aan wisselende omgevingen en het schoonmaken onder meubels waar stof ligt verstopt: het zijn allemaal belangrijke factoren en ze moeten onderling goed in verhouding zijn. De Roomba 980 houdt hier rekening mee en levert elke dag doeltreffende, op maat gemaakte en krachtige schoonmaakhulp.”

Slim: Roomba reinigt een gehele verdieping dankzij intelligente navigatie
Door iRobot’s iAdapt® Responsive Cleaning Technology te combineren met nieuwe sensoren, maakt de Roomba 980-stofzuigrobot zelfstandig een gehele verdieping in huis schoon. Met de Roomba 980 implementeert iRobot zijn gepatenteerde technologie voor visuele, gelijktijdige lokalisatie en kaarten (vSLAM®) voor het eerst in een consumentenproduct. Deze revolutionaire technologie is onderdeel van iRobot’s nieuwe iAdapt® 2.0 Navigation with Visual Localization, die de Roomba 980 helpt om tijdens het schoonmaken een kaart te construeren van zijn omgeving en zijn locatie bij te houden, totdat hij een gehele verdieping heeft schoongemaakt. Met de kaart werkt de Roomba 980 twee uur¹ achter elkaar en keert dan automatisch terug naar zijn Home Base® om op te laden en opnieuw te beginnen, totdat alles schoon is. Roomba 980 reinigt door zijn parallelle bewegingen efficiënt in open gebieden. Ook wordt gebruik gemaakt van verschillende sensoren om het schoonmaakpatroon indien nodig aan te passen en naadloos onder meubels en om rommel heen te navigeren.

Simpel: verbind Roomba met de iRobot HOME App en maak schoon, waar je ook bent

Met iRobot’s nieuwe HOME App verbinden gebruikers de Roomba 980 met hun Wi-Fi®-netwerk. Zo starten zij een schoonmaakbeurt vanuit elke locatie en op elk tijdstip, ook als zij het door werk of sociale verplichtingen te druk hebben om schoon te maken. Via de bekende smartphone-interface is de Roomba 980 in te stellen om tot zeven keer per week schoon te maken. Met de HOME App – beschikbaar voor Android- en iOS-apparaten – breiden gebruikers de functionaliteit van de Roomba 980 nog verder uit en kiezen zij de meest geschikte schoonmaakstand voor hun eigen huis. Men maakt een keuze voor bijvoorbeeld één of twee rondes, het schoonmaken van hoeken of het gebruik van de Carpet Boost. De HOME App biedt ook persoonlijke tips, informatie over schoonmaakstatus en directe toegang tot klantenservice.

Schoon: twee keer zoveel reinigingskracht² op de belangrijkste plekken
Vuil maakt geen schijn van kans bij de Roomba 980, die slim genoeg is om verschillende vloeroppervlakten te detecteren en aan de hand daarvan zijn reinigingskracht te optimaliseren. Zijn AeroForce™ Cleaning System met Carpet Boost biedt twee keer zoveel reinigingskracht² door op tapijt of vloerkleden automatisch de prestaties van de Gen 3-motor te vergroten. Dankzij zijn bescheiden hoogte maakt de Roomba 980 eenvoudig schoon onder meubels. Ondertussen gebruikt de Dirt Detect™ optische en akoestische sensoren om hoge concentraties vuil en afval op te sporen, en schoon te maken op plekken waar dit het hardst nodig is. Net als de Roomba 800 beschikt de Roomba 980 ook over borstelloze, tegen elkaar in draaiende extractors die viezigheid van elk vloertype opnemen, en klitten en borstelonderhoud verminderen.

Prijs en beschikbaarheid
De Roomba 980-stofzuigerrobot is naar verwachting in Europa vanaf december 2015 beschikbaar voor een adviesprijs van 1.199 euro.

1 Getest in iRobot's Home Test Lab op harde vloeren. Runtijden kunnen variëren.
2 Vergeleken met de Roomba 600- en 700-series AeroVac™Systems.

Over iRobot
iRobot ontwerpt en bouwt robots die het verschil maken. De thuisrobots van het bedrijf helpen mensen om hun huis op een slimmere manier schoon te maken. Daarnaast levert iRobot overheids- en industriële robots die mensen beschermen. De consumenten- en militaire robots omvatten de iRobot Aware-intelligentiesystemen, een eigen technologie die is voorzien van geavanceerde concepten op het gebied van navigatie, mobiliteit, manipulatie en kunstmatige intelligentie. Meer informatie is te vinden op www.irobot.com.

Neem voor meer informatie contact op met:
Progress Communications
Lianne van Dijk
E: robopolis@progresscommunications.nl
T: +31 (0)20 363 1152
Laatste van iRobot
De toekomst van schoonmaken krijgt vorm met iRobot’s meest geavanceerde robotstofzuiger en dweilrobot

Geef je moeder een cadeau dat écht bij haar past…

Het grote stofzuigeronderzoek: zeven op tien Nederlanders moet extra schoonmaken door huisdier
Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices
Onderzoek onder CXO’s: legacy en gebrekkige vaardigheden belemmeren digitale transformatie en modernisering IT

Cloudian introduceert HyperIQ voor intelligente, uniforme monitoring van on-premise en hybride Cloud storage-infrastructuur

Bijkomen van de digitale schok: IT bereidt zich voor op de New Work Order

Solvinity lanceert Lango Workspace

Zyxel bereidt mkb voor op post-pandemische nieuwe normaal met nieuwe reeks firewalls

EASYPARK breidt dienstverlening uit met Europese parkeerpas

BTG en Dutch IT Channel starten strategische samenwerking

Cegeka groeit in 2019 naar omzet van 561 miljoen euro

Platinum Salesforce Partner Nextview ontvangt investering en breidt uit naar Duitsland

Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis

Pink Elephant hoofdpartner EMEA van FireScope IT-monitoring

Wereldmilieudag: UPS verdubbelt CO2-compensaties voor de hele maand juni

NL-Alert controlebericht 8 juni ook op NS-reisinformatieschermen te zien

Kinly kondigt overname AVMI aan

ZIVVER is eerste leverancier die voldoet aan norm voor veilige zorgcommunicatie: NTA 7516

Logo Progress Communications
iRobot contact

Logo iRobot

iRobot sociaal

iRobot tweets

Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo XXImo Mobility
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Cegeka