www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
2470 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Visma investeert in Jong Ondernemen-programma ‘Zeker van je Zaak’

Gratis gebruik van Visma eAccounting software voor duizenden mbo-studenten

Amsterdam, 16 september 2015 Visma Software kondigt een driejarig samenwerkingsverband aan met stichting Jong Ondernemen ter ondersteuning van het mbo-programma ‘Zeker van je Zaak’. Dankzij dit programma kunnen studenten zich voorbereiden op het voeren van een eigen bedrijf. Visma biedt deze toekomstige ondernemers de gelegenheid gratis gebruik te maken van boekhoudsoftware Visma eAccounting. Jong Ondernemen start begin oktober een campagne op een groot aantal mbo-instellingen om dit programma onder de aandacht te brengen.

Het programma ‘Zeker van je Zaak’, dat vooral een online leeromgeving is, bestaat uit vijf fases waarmee derde en vierdejaars mbo-studenten zich kunnen voorbereiden op hun rol als zzp’er. In deze fases komen zaken als bedrijfsactiviteiten, huisvesting, verkoop en communicatie, en financiën aan bod. Bij het laatste onderdeel kunnen de studenten gebruikmaken van Visma eAccounting. Met deze bedrijfssoftware in de cloud kan de mbo-student boekhouden, offertes maken, orders invoeren, factureren en bijvoorbeeld een website en webshop opzetten en beheren.

'Ondernemers zijn de motor van de Nederlandse economie. Het is daarom ontzettend belangrijk dat de nieuwe generatie ondernemers goed voorbereid aan de slag gaat. De wereld verandert door de inzet van technologie in hoog tempo en dat biedt de toekomstige ondernemers ontzettend veel mogelijkheden. Het is daarom cruciaal dat zij op een goede manier weten om te gaan met moderne middelen zoals webshops en apps, middelen die hen juist helpen hun toekomstige bedrijf te laten groeien. Onderwijsprogramma's zouden daarop aangepast moeten worden. Jong Ondernemen doet dat op uitstekende wijze en wij dragen daar graag aan bij,’ aldus Richard Scheper, commercieel directeur small & medium-sized businesses van Visma Software in Nederland.

Nederland kent 69 mbo-instellingen met ongeveer 480.000 studenten. Jong Ondernemen voorziet dat het ‘Zeker van je Zaak’-programma op minimaal twintig opleidingsinstituten gaat draaien in het schooljaar 2015-2016.

Neem voor meer informatie contact op met:

Visma Software
Anita Loman
Tel: +31 (0)20 - 355 29 99
anita.loman@visma.com

The Communication Force

Nanda Bechtholt
Tel: +31 (0)23 - 56 56 850
nandab@communicationforce.com

Jong Ondernemen

Danielle de Jongh
Tel: +31 (0)70 – 34 90 159
Danielle@jongondernemen.nl

Over Jong Ondernemen

Jong Ondernemen inspireert en daagt jongeren uit in Nederland om te bouwen aan een ondernemende toekomst. Dat doet deze stichting via praktijkgerichte programma’s voor basisonderwijs, voortgezet onderwijs, mbo, hbo en universiteit. Door onderwijs, bedrijfsleven en overheid bij elkaar te brengen, biedt Jong Ondernemen jongeren unieke ondernemerschapservaring en ons land een betere toekomst.

Voor meer informatie: www.jongondernemen.nl.

Over Visma Software
Visma Software levert open, flexibel in te richten software aan meer dan 30.000 klanten in het mkb en de semipublieke sector. Naast AccountView en Talent & Salaris bevat het portfolio Mamut One, Visma Severa, Visma Teleboekhouden, Visma.net en diverse andere SaaS-applicaties. Hiermee biedt Visma Software bedrijven een solide basis en/of geïntegreerde oplossingen voor boekhouding, groothandels- en projectadministratie, urenregistratie, accountancy, crm, hrm en salarisverwerking. Online- en backofficeapplicaties kunnen daarbij naargelang behoefte worden gecombineerd; beide communiceren via webservices met andere internettoepassingen.

Visma Software BV is een dochteronderneming van het Noorse Visma AS, marktleider in Scandinavië en behorend tot de top-10 van Europese businesssoftwarehuizen. Kernactiviteiten zijn het automatiseren, integreren en outsourcen van bedrijfsprocessen.

Bekende namen in het klantenbestand van Visma Software zijn onder andere: Formido, Wehkamp, Koningszuivel, TUI Nederland, Xenos, IHC, Paradiso, SER, Madurodam, KLM Catering, CBF, Woningstichting Portaal, Stichting Soa Aids, IJsselmeervogels, Nederlandse Sportalliantie, Zorggroep Pantein, Baker Tilly Berk Accountants en ABAB Accountants. Kijk voor meer informatie op www.vismasoftware.nl.