Contentbureauwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2488 volgers blijven op de hoogte!
PR: LEWIS

Economist Intelligence Unit onderzoek: toegang tot self-service data verhoogt salessucces

Bijna 80 procent van de bedrijven vindt managen van sales performance belangrijker dan andere doelstellingen

Schiphol, 16 september 2015 – Een betere toegang tot data, veelvuldig gebruik van analytics en de adoptie van data door het management leiden tot betere sales performance. Dit blijkt uit internationaal onderzoek van de Economist Intelligence Unit (EIU), gesponsord door Qlik® (NASDAQ:QLIK), leider in visual analytics, onder 550 senior sales executives. Van de respondenten die aangeven dat ze goed waren in het behalen van hun salesdoelstellingen, geeft ruim 97 procent aan dat zij realtime toegang hebben tot self-service data van de klant of tot accountgegevens. Van deze respondenten gebruikt zelfs drie op de vijf de salesrapporatages één of meerdere malen per dag.

Dit onderzoek bevestigt dat sales performance een universele prioriteit is. Zo vindt bijna 80 procent van de bedrijven het managen van sales performance "enigszins belangrijker" of "veel belangrijker" dan andere zakelijke doelstellingen. Desondanks ontbreekt er bij de bedrijven een zekere mate van vertrouwen als het gaat om het behalen van de salesdoelstellingen. Slechts een kwart van de respondenten geeft aan hierin "zeer goed" te zijn. Onvoldoende of slechte datakwaliteit wordt met 27 procent genoemd als een van de grootste obstakels om de salesperformance te verbeteren.

“De bedrijven die succesvol zijn, zijn niet degene die de meeste data hebben. Het zijn de bedrijven die de data echt begrijpen en weten wat ze ermee moeten doen”, aldus Colin Day, global head of marketing operations bij SunGard. “De data en inzichten zijn even goed als de huidige informatie die je tot je beschikking hebt. Salesvertegenwoordigers opereren in een continu veranderend landschap. Bedrijven en contactpersonen komen en gaan.”

Overige onderzoeksresultaten
Nauwkeurigheid en integratie van data wordt hoog gewaardeerd - maar niet altijd waargemaakt .
De belangrijkste eigenschappen van sales data analytics toepassingen zijn de accuraatheid van data (53%) en het vermogen om een analytics platform te integreren met bestaande systemen (38%). Voor 30 procent van de respondenten zijn dit ook de belangrijkste beperkingen van hun huidige systeem.

Salesleiders brengen analytics op C-level
Van de bedrijven die aangeven “zeer goed” te zijn in het behalen van de salesdoelstellingen, gaf een derde aan dat de salesdata ook wordt gebruikt door C-level executives. Dit tegenover 19 procent bij andere bedrijven.

Rendement door trainingen en gebruik analytics
Salesleiders waarderen zichzelf beter dan de concurrentie in termen van omzetgroei, winstgevendheid en marktaandeel. Zo gaf 42 procent van de bedrijven, die beweerde "zeer goed" te zijn in het behalen van de salesdoelstellingen, aan in termen van omzet sterker te zijn. Dit tegenover 11 procent van de andere bedrijven.

Analytics overlaten aan de eindgebruiker
Ongeveer drie op de vijf bedrijven (59%) is van mening dat hun salesteam over de juiste skills beschikt om voordeel te halen uit analytics. Van de organisaties die beweerden "zeer goed" te zijn in het behalen van de salesdoelstellingen ligt dit percentage zelfs op 77 procent. Deze bedrijven erkennen dat het succes sterk afhankelijk is van hun inspanningen om het potentieel van data aan te tonen binnen de workforce en het personeel te trainen in best practices.

Het volledige onderzoeksrapport is beschikbaar via: http://www.economistinsights.com/leadership-talent-education/analysis/unique-selling-points

Een visuele weergave van de onderzoeksresultaten is opgenomen in een Qlik® Sense app, deze is te benaderen via: http://demos.qlik.com/demos/economist/index.html#intro

Webinar
Voor meer diepgaande informatie over het onderzoek en om te leren wat bedrijven kunnen doen om hun salesperformance te verbeteren, organiseert Qlik een webinar: “Trends in Driving Sales Performance Excellence: What Sets Leaders Apart”. Keynote sprekers zijn: Charles Ross, Senior Editor bij Economist Intelligence Unit, Mike Saliter, Vice President of Industry Solutions bij Qlik en Chris Norton, Director van Mentor Group: http://go.qlik.com/Economist_Webinar.html?sourceID=QlikPR

Over het onderzoek

Unique selling points: separating sales leaders from the pack is een rapport van The Economist Intelligence Unit. Het rapport, gesponsord door Qlik, is gebaseerd op een wereldwijd onderzoek onder 550 senior sales executives, deskresearch en interviews met diverse experts. Het onderzoek gaat in op de vraag hoe bedrijven hun salesperformance managen en of het gebruik van technologie hen daarin effectiever maakt. Het onderzoek richtte zich op senior sales executives van grote en middelgrote bedrijven. Alle respondenten noemden sales als hun primaire werkzaamheden met ruim een kwart van de respondenten (27%) als chief sales officers en bijna een vijfde (19%) als managers. Het grootste gedeelte van de respondenten komt uit de Verenigde Staten (13%). Het overige deel is vrijwel gelijk verdeeld tussen Europese en Aziatische landen. Iets meer dan de helft van de respondenten (51%) heeft een jaarlijkse omzet van 500 miljoen dollar of meer, de overige respondenten zitten hieronder.

Over The Economist Intelligence Unit
The Economist Intelligence Unit (EIU) is ‘s werelds grootste onderzoeksbureau voor economisch- en bedrijfsonderzoek, voorspellingen en analyses. Het voorziet organisaties, overheden, financiële bedrijven en onderwijsinstellingen wereldwijd van onafhankelijke en accurate kennis en informatie. Sinds 1946 inspireren zij managers en directeuren om met zelfvertrouwen te handelen.

EIU producten bevatten Country Reports service en voorzien 195 landen van politieke en economische analyses en een portfolio met subscription-based data en forecasting services.

Over Qlik
Qlik (NASDAQ: QLIK) is een leider in visual analytics. Het product portfolio voldoet aan de groeiende behoefte van klanten naar rapportage en visuele self-service analyses voor guided, embedded en op maatgemaakte analytics. Ruim 36.000 klanten vertrouwen op Qlik oplossingen om betekenis te geven aan informatie van verschillende bronnen. Zo kunnen zij verborgen verbindingen binnen de data ontdekken die leiden tot inzichten die goede ideeën tot stand brengen. Het hoofdkantoor van Qlik is gevestigd in Radnor, Pennsylvania. Qlik heeft wereldwijd vestigingen die samen met ruim 1700 partners meer dan 100 landen bedienen.

###

© 2015 QlikTech International AB. All rights reserved. Qlik®, Qlik® Sense, QlikView®, QlikTech®, en QlikTech logo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van QlikTech International AB. Andere hier gebruikte bedrijfsnamen, productennamen en bedrijfslogo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars.

Marcommit
Laura Rijks
qlik@marcommit.nl
Laatste van Qlik
Zorgservice XL ontzorgt ziekenhuizen met inzet Qlik Sense

Vijf datatrends die je absoluut niet mag missen in 2020

Bedrijven werven liever mensen met praktische datavaardigheden dan datawetenschappers
Thales maakt einde aan wachtwoordtijdperk met een badge die zowel pc’s ontgrendelt als veilige toegang tot cloud biedt

Xerox introduceert PrimeLinkTM B9100 serie multifunctionele printers

4 kansen in process excellence die je in de gaten moet houden

SentinelOne haalt 200 miljoen dollar op in nieuwe investeringsronde
Duidelijkheid over vakmanschap installatiebranche in Centraal Register

PA Consulting boekt recordomzet van £500 miljoen in 2019

Gezamenlijke oplossing van Cloudian en Veeam voor ransomware-bescherming

Previder versterkt landelijke positie na samenvoeging met Platani

LEO neemt Nederland mee in de wereld van de logistiek op SBS 6

USoft zet in op low-code groeistrategie met nieuwe investeerder Holland Capital

WiFi-gebruik tijdens Super Bowl LIV voor zevende jaar op rij gestegen

Scheiding tussen IT en Business kan negatieve impact hebben op de klantervaring, blijkt uit onderzoek van Pegasystems

MeetingpointAdvies breidt dienstverlening bij vergelijkers voor schade particulier verder uit

Nieuwe LANCOM Enterprise SD-WAN-gateway om maximaal drieduizend externe locaties te verbinden

Orange Business Services selecteert Ekinops en Dell Technologies voor uCPE-platforms

AntTail realiseert logistieke doorbraak voor farmaceutische industrie met IoT-app gebouwd met Mendix

Kaspersky behaalt ISO 27001 certificering

Fujitsu presenteert end-to-end retailmogelijkheden tijdens Euroshop 2020

Panasonic Toughbook-tablets optimaliseren Zwitsers openbaar vervoer

Yourhosting reset preventief wachtwoorden van e-mailaccounts

Dell Technologies presenteert innovatieve oplossingen voor de edge

Zorgservice XL ontzorgt ziekenhuizen met inzet Qlik Sense
Qlik contact

Logo Qlik

+31 (0)23 727 1900
  InfoBenelux@qlik.com
  www.qlik.com
Qlik sociaal

Qlik tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo Workday

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl