www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nl
2479 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Cloudgebaseerde encryptie-oplossing van Gemalto nu verkrijgbaar in Microsoft Azure Marketplace

SafeNet ProtectV helpt gebruikers van Microsoft Azure om grip te krijgen op de compliance van gevoelige bedrijfsgegevens

Amsterdam, 16 september 2015 Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO), wereldleider in digitale beveiliging, maakt bekend dat de oplossing SafeNet ProtectV nu verkrijgbaar is in de Azure Marketplace. Deze online store biedt toegang tot sterk geoptimaliseerde en geïntegreerde applicaties en diensten die klaar zijn voor gebruik in Microsoft Azure. Gemalto’s cloudgebaseerde encryptie-oplossing stelt gebruikers van Azure in staat om hun gevoelige bedrijfsgegevens en applicaties in de cloud te versleutelen en beschermen. Hiermee voldoen organisaties aan de eisen van de wet- en regelgeving en bereiken zij hoge niveaus van gegevensbescherming.

Steeds meer bedrijven doen een beroep op flexibele clouddiensten, zoals Azure voor het hosten van hun bedrijfskritische applicaties. Echter, de beveiliging en compliance blijven belangrijke punten van zorg. SafeNet ProtectV neemt deze punten weg door organisaties een eenvoudige manier te bieden om uiterst gevoelige en sterk gereguleerde data in de cloud te beschermen. ProtectV versleutelt complete virtuele machines en gekoppelde opslagvolumes, zodat organisaties taken kunnen scheiden in het beveiligingsbeheer, controlemechanismen implementeren en een transparante verantwoordelijkheidsstructuur opzetten, compleet met audit trails en gedetailleerde compliance-rapportage.

“Voor organisaties die overwegen om gevoelige workloads onder te brengen in de cloud, is het belangrijk om te beschikken over sterke gegevensbescherming en informatiebeveiliging”, stelt Dirk Geeraerts, Regional Sales Director Benelux en Zuid-Europa bij Gemalto. “Door samen te werken met Microsoft en andere cloudaanbieders maken we het eenvoudiger voor hen om krachtige encryptie toe te passen, zodat ze vol vertrouwen naar de cloud kunnen overstappen en kunnen profiteren van optimale beveiliging, zonder concessies te doen aan het gebruiksgemak. ProtectV biedt de audit controls en het overzicht om dit vertrouwen te waarborgen.”

“Met de Azure Marketplace biedt Microsoft klanten keuzevrijheid, flexibiliteit en toegang tot sterk geoptimaliseerde en geïntegreerde applicaties en diensten die direct in de cloud kunnen worden ingezet”, aldus Nicole Herskowitz, senior director Product Marketing bij Microsoft Azure. “Dankzij leveranciers als Gemalto, die cloudgebaseerde oplossingen voor gegevensencryptie bieden, kunnen organisaties een beroep doen op betrouwbare technologie om nieuwe en innovatieve diensten aan te bieden aan hun eindgebruikers.”

·       SafeNet ProtectV in Microsoft Azure

Over Gemalto’s SafeNet Identity & Data Protection Solutions
Door de overname van SafeNet biedt Gemalto een van de meest complete enterprise security-oplossingen portfolio’s ter wereld. Hierdoor profiteren klanten van een bewezen bescherming van digitale identiteiten, transacties, betalingen en data, van de rand tot de kern van het netwerk. Het complete aanbod van SafeNet Identity en Data Protection-oplossingen van Gemalto stelt organisaties in diverse verticale markten, zoals grote financiële dienstverleners en overheidsinstellingen, in staat om een data-centric beveiligingsaanpak te hanteren op basis van innovatieve encryptiemethoden, technieken voor cryptobeheer en krachtige oplossingen voor authenticatie en identiteitsbeheer. Op deze manier kunnen zij beschermen wat voor hen het meest waardevol is. De oplossingen van Gemalto helpen organisaties om te voldoen aan strikte privacyrichtlijnen en beschermen hun gevoelige bedrijfsactiva, klantinformatie en digitale transacties tegen gegevenslekken en manipulatie. Organisaties kunnen hiermee het vertrouwen van hun klanten winnen in een steeds verder gedigitaliseerde wereld.

Over Gemalto
Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO) is de wereldleider in digitale beveiliging met een jaaromzet in 2014 van € 2,5 miljard en met gerenommeerde klanten in meer dan 180 landen. Gemalto helpt mensen elkaar te vertrouwen in een steeds meer verbonden digitale wereld. Miljarden mensen wereldwijd willen een betere levensstijl, slimmere woonomgevingen en de vrijheid om - altijd en overal - te communiceren, te winkelen, te reizen, te bankieren, zich te vermaken en te werken op een prettige en veilige manier. In deze snel veranderende mobiele en digitale omgeving stellen wij bedrijven en overheden in staat een ruim assortiment van veilige en gemakkelijke diensten aan te bieden door financiële transacties, mobiele diensten, openbare en privéclouds, eHealthcare-systemen, toegang tot eGovernment-diensten, het internet-der-dingen en ticketsystemen voor het openbaar vervoer te beveiligen.

Gemalto’s unieke technologieportefeuille - van geavanceerde cryptografische software in een verscheidenheid van vertrouwde voorwerpen tot zeer solide en schaalbare back-officeplatformen voor authenticatie, versleuteling en beheer van digitale referenties - wordt u aangeboden door onze teams van wereldklasse. Onze 14.000 werknemers zijn actief in 99 kantoren, 34 personaliserings- en gegevenscentra, en 24 centra voor onderzoek en ontwikkeling naar software, verspreid over 46 landen.

Ga voor meer informatie naar www.gemalto.com, www.justaskgemalto.com, blog.gemalto.com, of volg @gemalto op Twitter.

Marcommit
gemaltoidp@marcommit.nl
Pauline van Die
Eerder van Gemalto
31 jul 2019 Nederlanders kunnen zich binnenkort in de fysieke wereld via smartphone identificeren

13 mrt 2019 Identify3D zet diensten Gemalto in voor databescherming van klanten

Logo Cumulus Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nl