www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Loth PR Writing

IT Sourcing adviesbureau Burnt Oak Partners van start in de Benelux

Amsterdam, 14 september 2015 - De strategische IT Sourcing Consultancy Burnt Oak Partners met vestigingen in de UK en de Nordics, wordt nu ook vanuit de Benelux internationaal actief. Launching Partners zijn oudgedienden in enterprise IT Sourcing Peter Overakker, René Baas en Jan Bouman. Burnt Oak is een initiatief van de onlangs overleden Robert Morgan, naamgever en grondlegger van Morgan Chambers - het eerste grote Europese IT Sourcing-adviesbedrijf.

Burnt Oak Partners is sinds 2009 zeer succesvol in het Verenigd koninkrijk. In 2014 is de organisatie uitgebreid naar Scandinavië. Nu komt de Benelux erbij.

Peter Overakker

Overakker beschouwt de Benelux-markt voor outsourcing als volwassen. “De meeste bedrijven en overheidsorganisaties hebben een aantal jaren ervaring met IT-outsourcing. De komende tijd is een groot aantal contracten aan vernieuwing toe. Hoewel het denken van klanten van outsourcing-dienstverleners is gerijpt en zij hun behoeften hebben verfijnd, zijn de traditionele IT Sourcing-adviseurs daar niet in meegegaan. Hun propositie en dienstverlening resulteren nog steeds in lange doorlooptijden, ingewikkelde contracten en teleurstellende resultaten. Dat kan en moet anders,” zegt Overakker.

René Baas

Baas voegt toe: "Burnt Oak heeft altijd vooropgelopen met nieuwe outsourcing-ideeën die leiden tot kortere proces-cycli, minder complexiteit en in het bijzonder echte meerwaarde voor de business van de klant. We noemen dit ‘Sustainable Sourcing’, want onze aanpak geeft duurzame bedrijfsresultaten en bouwt voort op langetermijn-relaties. Burnt Oak is er volledig op gericht om deze resultaten te leveren."

Jan Bouman

"Het is de belangrijkste uitdaging in Sourcing om langetermijn-relaties te bouwen die voldoende flexibiliteit, innovatie en wendbaarheid mogelijk maken,” zegt Bouman. “De markt vraagt meer en meer om open oplossingen, en een snelle reactie op de aanhoudende digitale revolutie. Dit vergt aanzienlijk meer flexibiliteit dan de traditionele outsourcing-contracten kunnen bieden."

Overakker besluit: "Dit is een mooie uitdaging. Dankzij de juiste mix binnen Burnt Oak van attitude, mensen en ervaring zijn wij ervan overtuigd dat wij bij uitstek de adviseur met meerwaarde zijn in de Benelux-markt. Wij helpen zowel afnemers als leveranciers in deze nieuwe fase van uitbesteden."

Overakker is afkomstig van Hewlett Packard, waar hij de afgelopen zes jaar Vice President General Western Europe was bij HP Enterprise Services. Baas komt van Atos waar hij de laatste vier jaar Senior VP and Head of the International Large Deal Teams van Atos’ Strategic Global Sales Engagement organisatie was. Bouman werkte onder meer voor Andersen Consulting en Atos waar hij acht jaar VP Sales Lead was in de Global Sales Engagement organisatie.

Over Burnt Oak Partners

Burnt Oak Partners voorziet in onafhankelijke professional services op het gebied van business improvement, transformatie en outsourcing. Burnt Oak Partners levert ondersteuning bij het opstellen, structureren, implementeren en uitvoeren van verbeteringsprogramma's die klanten helpen hun activiteiten te transformeren. Belangrijk in de concurrentiestrijd zijn hierbij de selectie en juiste combinatie van leveranciers en technologie.

Om wendbaar te blijven en nieuwe verdienmodellen te creëren, voeren veel ondernemingen grootschalige digitale transformatieprocessen uit. Om deze ‘nieuwe IT’ mogelijk te maken moeten tevens hun Sourcing-praktijken aangepast worden. Ook verschijnen er voortdurend nieuwe spelers op de markt, wat nieuwe combinaties mogelijk maakt. Burnt Oak Partners helpt bij deze transformatie van het Sourcing-proces. Onder meer door in Sourcing-trajecten de relatie van de business met IT te versterken, de juiste leverancierscombinaties te kiezen  en door inkooptrajecten drastisch te verkorten. Van soms enkele jaren naar enkele maanden. Burnt Oak Partners vereenvoudigt contracten en zorgt voor meetbare resultaten in het traject na gunning.

Burnt Oak Partners heeft het hoofdkantoor in Londen en vestigingen in Stockholm voor Scandinavië en Amsterdam voor de Benelux. De organisatie telt 10 partners en een groot aantal associates. Burnt Oak Partners is o.a. actief in de marktsectoren manufacturing, aerospace, transport & logistics, retail, pharma, government en finance.