www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau
PR: Whizpr

Chocoladeverslaving? Expedia.nl komt met top-10 bestemmingen voor chocoladeliefhebbers

Internationale Chocolade Dag mooie gelegenheid om nieuwe plekken te ontdekken en te genieten van ‘s werelds meest geliefde zoetigheid

Amsterdam, 14 september 2015 - Het is geen geheim dat de smaak van chocolade geldt als één van de meest geliefde op aarde. Wat begon als onderdeel van de cultuur van de Azteken en de Maya’s in Mexico, groeide dankzij de industriële revolutie en de toevoeging van melk en suiker uit tot een massaproduct. Tot op de dag van vandaag is het bruine goedje de favoriete verslaving van miljoenen mensen.

Gisteren werd tijdens Internationale Chocolade Dag wereldwijd stilgestaan bij de ontstaansgeschiedenis en populariteit van deze geliefde zoetigheid. Als onderdeel van deze dag voor zoetekauwen, komt online reisbureau Expedia.nl met een top-10 van onverwachte bestemmingen waar chocoladeliefhebbers over de hele wereld hun liefde voor chocolade kunnen vieren en tegelijkertijd kunnen genieten van een nog onontdekte plek.

René Nieuwmans, Senior Commercial Manager voor Expedia in Nederland, hierover: “Met deze top-10 van onverwachte bestemmingen speciaal voor chocoladeliefhebbers, inspireren we reizigers met bestemmingen die passen bij hun persoonlijke interesses. Tegelijkertijd willen we hen helpen nieuwe plekken te ontdekken en hen stimuleren met een andere blik naar reizen te kijken. Door onverwachte plekken te bezoeken, bijvoorbeeld de oorsprong van chocolade in Mexico of een nog onontdekte choco-hotspot in Sydney, hopen we dat reizigers geïnspireerd raken en nog meer genieten van hun reis.”

Top-10 onverwachte bestemmingen voor chocoladeliefhebbers

1. Perugia, Italië
De Perugina ‘Casa del Cioccolato’ is een must-see voor iedereen die een bezoek aan Umbrië op zijn of haar bucketlist heeft staan. Perugia, gelegen in het midden van Italië, kent een rijke chocoladetraditie. Bezoekers krijgen hier een bijzonder inkijkje in het geheim achter de typisch Italiaanse Baci-chocolade, Perugina-stijl. Benieuwd? Op Expedia.nl lees je alles over een bezoek aan Casa del Cioccolato Perugina.

2. Saint Lucia, Caraïben
Een eiland boordevol zon, zee en onweerstaanbare lekkernijen: dat is hoe het Caribische Saint Lucia zich het beste kenmerkt. Vooral de liefhebbers van de wat minder zoete chocolade zullen hun hart ophalen op dit tropische eiland. Waar de cacaobonen van het eiland in het verleden vooral gebruikt werden voor de export, houden de inwoners ze tegenwoordig lekker voor zichzelf. Het resultaat: exclusieve, overheerlijke chocolade, waar bezoekers aan deze parel in de Caraïben hun vingers bij af kunnen likken.

3. Biarritz, Frankrijk
Dit Zuid-Franse kustplaatsje staat vooral bekend als surfwalhalla. Tussen het relaxte strand- en surfleven door kunnen bezoekers in Frans Baskenland ook hun chocoladehart ophalen in het Planète Musée du Chocolat. Leer over de geschiedenis van chocolade, de productie van cacao en over hoe chocolade in Europa zijn intrede deed. Meer weten over een bezoek aan het Planète Musée du Chocolat en vakantie in Biarritz? Check dan deze pagina op Expedia.nl.

4. Singapore
De 2am:dessertbar is één van de onverwachte highlights van metropool Singapore. In het Holland Village van deze handelsstad bezorgt de beroemde chef-kok Janice Wong gasten met haar desserts, waaronder de lekkerste chocotoetjes, een onvergetelijke culinaire ervaring. Dit alles geserveerd aan een tafel gemaakt van chocolade.

5. Madagaskar
Madagaskar, het vier na grootste eiland ter wereld, maakte in de 19e eeuw voor het eerste kennis met chocolade. De combinatie van onder andere de natuurlijke mineralen, het klimaat en de aanwezige flora en fauna, zorgden ervoor dat de Madagassische cacao zich vandaag de dag heeft ontwikkeld tot een chocolade met een bijzonder fruitige smaak. Voor een zoektocht naar deze smaak kunnen bezoekers terecht bij één van de vele chocolatiers op het eiland.

6. Sydney, Australië
Voor de zoetekauw die z’n goede figuur wilt behouden, heeft Sydney de chocoladewinkel bij uitstek: Pana, die eerder dit jaar werd geopend. De meest artistieke chocolatiers van Australië bereiden daar de lekkerste en tegelijkertijd glutenvrije, veganistische en biologische lekkernijen. Voor de bewuste ‘Sydneysiders’ is de industriële chocoladewinkel intussen uitgegroeid tot dé hotspot voor hun gezonde dessert. Verder is Pana vooral een nog onontdekte choco-hotspot in de grootste en oudste stad van Australië. Nieuwsgierig geworden en op zoek naar wat Sydney nog meer te bieden heeft? Bekijk dan de online reisgids op Expedia.nl.

7. Tabasco, Mexico
Chocolade en Midden-Amerika hebben een hechte band, die ver teruggaat in de tijd. In 1502 kwamen kolonisten in het huidige Mexico in aanraking met het ‘bruine goud’. Wie de oorsprong van cacao wil ontdekken reist af naar Tabasco, in het zuidoosten van het land. Trek de jungle in en ervaar de geur van de oorspronkelijke Maya-cacao, dankzij het grote aantal kleine cacaoboeren dat hier hun bruine goud verbouwt, zoals het organische Finca Génesis.

8. Santo Domingo, Dominicaanse Republiek
Bij El Sendero del Cacao in Santo Domingo ontdek je de fascinerende wereld van de chocolade. Toegewijde Dominicaanse chocolade-experts leggen stap voor stap aan je uit hoe cacaobonen worden omgetoverd tot heerlijke chocolade. Tijdens de Chocolade Tour drink je warme chocolademelk en maak je je eigen chocoladereep, terwijl je ondertussen leert waarom het Dominicaanse ecosysteem de perfecte omgeving is voor kwalitatief hoogwaardige chocolade.

9. New York, Verenigde Staten
SoHo en Nolita zijn twee van de meest trendy en smaakvolle wijken van het New Yorkse Manhattan, die zich ook uitstekend lenen voor het ontdekken en proeven van de lekkerste chocolade. Naast een rondgang langs de meest hippe shops, ga je tijdens een intieme tour (max. 16 personen) langs bij enkele van New York’s beste chocolatiers. Proef de meest kunstzinnige chocoladetruffels, bonbons en overige handgemaakte zoetigheden. Dit alles onder het genot van een heerlijke bijpassende wijn. Een totaaloverzicht van wat New York te bieden heeft, vind je in de online reisgids op Expedia.nl.

10. Grenada, Caraïben
Grenada, een piepkleine eilandengroep in de Caribische Zee, heeft een nauwe band met cacao. Nog altijd is het bruine goud één van de belangrijkste exportproducten van het Caribische eiland. Tussen het relaxen op de parelwitte stranden en duiken in de azuurblauwe zee door, is het voor bezoekers zeker de moeite waard een bezoek te brengen aan The Chocolate Company. Zo zie je met eigen ogen waar een deel van onze chocolade vandaan komt. Het is namelijk goed mogelijk dat je favoriete chocoladereep uit de supermarkt afkomstig is uit Grenada.

---------------------

Over Expedia
Expedia is een van 's werelds grootste online reisbureaus en biedt toegang tot honderdduizenden accommodaties over de hele wereld (inclusief boutique hotels en grote hotelmerken). Expedia biedt vluchten van meer dan 400 luchtvaartmaatschappijen, het aanbod van een groot aantal autoverhuurders en vele wereldwijde vakantiebestemmingen. Met de op de website geboden tools helpt Expedia reizigers bij het verder verfijnen van hun keuzes en zo de reis te vinden die het beste past bij hun individuele wensen. Met de bekroonde Expedia-app kunnen zij vluchten en hotels boeken terwijl ze op reis zijn. De mobiele app van Expedia biedt daarnaast handige tools voor het managen van trips en toont onder andere kaarten van luchthaven terminals, de check-out tijden van hotels, meldingen over de vluchtstatus, kaarten voor de weg naar het hotel en beschikt daarnaast over tal van andere functies. Via Expedia’s  loyaliteitsprogramma, Expedia+,  kunnen reizigers punten verzamelen via de vluchten, hotels of een huurauto die ze boeken op www.expedia.nl. Hiermee hebben zij exclusieve toegang tot speciale deals, bonusaanbiedingen en andere voordelen.

Expedia.nl is onderdeel van Expedia, Inc. en biedt zowel zakenreizigers als vakantiegangers toegevoegde waarde als het gaat om eenvoudig een reis zoeken, plannen en boeken. Bij leveranciers van reizen zorgt Expedia voor toenemende vraag en directe boekingen en het biedt adverteerders de mogelijkheid om reizigers te bereiken via Expedia Media Solutions. Expedia is tevens de drijvende kracht achter boekingen voor ‘s werelds grootste luchtvaartmaatschappijen en hotelketens, top consumentenmerken, websites met hoge bezoekersaantallen en voor duizenden actieve partners via het Expedia® Affiliate Network.

Expedia, Expedia.nl en het vliegtuiglogo zijn handelsmerken van Expedia, Inc in de Europese gemeenschap en enkele andere rechtsgebieden. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren © 2012 Expedia, Inc.

Voor reisinspiratie en -tips, bezoek onze Facebook-pagina.

Whizpr
Julien Harbers / Mandy Visser / Gijs Fennell
Tel.: 0317 410483
E-mail: expedia(at)whizpr.nl
Laatste van Expedia.nl
Expedia legt reisgeheimen bloot en geeft vakantiegangers handige reistips

Londen nieuwe nummer 1 Valentijnsbestemming onder Europeanen

Nederlanders nemen zonder schuldgevoel vakantiedagen op
Expedia.nl contact

Logo Expedia.nl

expedia@whizpr.nl
  www.expedia.nl
Expedia.nl sociaal

Expedia.nl tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel