www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (5 jaar en 57 dagen geleden)

Pon werkt samen met TomTom Telematics om klantenservice naar hoger niveau te tillen

Amsterdam, 9 september 2015 – Pon’s Automobiel Handel, een van de meest toonaangevende auto-importeurs van Europa, heeft gekozen voor de connected car-technologie van TomTom Telematics. Zijn klanten en dealers hebben nu toegang tot realtime informatie over de status en prestaties van hun voertuigen.

Het cloud-gebaseerde serviceplatform van TomTom Telematics, samen met de ervaring van TomTom Telematics in het ontwikkelen van mobiele apps die informatie uit het voertuigdashboard destilleren, worden door Pon gebruikt in een nationale pilot.

Auto-eigenaren krijgen op hun smartphone feedback en advies over hun voertuigen – van dashboardindicatoren, informatie over de prestaties van de bestuurder, aantal afgelegde kilometers en accuniveau tot en met de locatie van de auto en de autovergrendelingsstatus. Ranglijsten met scores van bestuurders zorgen – naast vele andere features – voor competitie tussen bestuurders en helpt hen brandstof te besparen, veiliger te rijden en steeds meer de voordelen van connected cars te ervaren.

De status van de motor en onderhoudsinformatie zijn ook beschikbaar te maken voor de dealer – mits de auto-eigenaar dit toestaat. Hierdoor kunnen bestuurders de dealer van hun voorkeur kiezen voor al hun servicebeurten en hebben dealers meer mogelijkheden om contact met klanten te onderhouden en servicestandaarden te verbeteren.

“TomTom Telematics heeft meer dan vijftien jaar ervaring met het bieden van inzicht in data voor de fleet management- en voertuigtelematica-markt. Dat betekent dat we alles in huis hebben om het technologieplatform te bieden dat innovatieve oplossingen voor autofabrikanten, -importeurs en dealers ondersteunt. We zijn trots dat we nu telematica toevoegen aan de navigatieproducten die TomTom de automotive sector reeds biedt”, zegt Thomas Schmidt, managing director van TomTom Telematics. “We zijn enthousiast over de samenwerking met Pon en kijken ernaar uit onze samenwerkingsverbanden met industriepartners verder uit te breiden en ons robuuste platform en connected car-technologie te gebruiken om de bedrijfsdienstverlening, veiligheid op de weg, duurzaamheid en bestuurderservaring te verbeteren.”

Tjeerd Tuitel, Director Service van Pon: “De toonaangevende ontwikkelingen in clouddiensten voor de connected car die TomTom Telematics biedt, stellen ons in staat om de lat hoger te leggen voor wat betreft klantondersteuning. En om de dienstverlening van onze dealers naar een heel nieuw niveau te brengen. Na onze zoektocht naar een partner hebben we TomTom Telematics gekozen vanwege zijn ervaring in de markt, innovatiekracht, vooruitstrevende aanpak, hoge standaarden voor databeveiliging en privacy en de snelle levertijd.

-EINDE-

Over TomTom
Bij TomTom (TOM2) is het onze missie om technologie zo eenvoudig in gebruik te maken dat iedereen meer kan bereiken. Wij hebben eenvoudig te gebruiken navigatieapparatuur gecreëerd, die miljoenen mensen helpt te komen waar zij heen willen. Vandaag de dag blijven we het complexe vereenvoudigen, waardoor we technologie voor iedereen bereikbaarder maken. We hebben vier klantgerichte businessunits: Consumer, Telematics, Automotive en Licensing.

We maken eenvoudig te gebruiken navigatieapparatuur, sporthorloges en actiecamera’s voor consumenten. We stellen bedrijven met voertuigen in staat de wagenparkefficiëntie gemakkelijker te beheren en te verbeteren en tegelijkertijd de algehele bedrijfsprestaties te vergroten met onze Telematics-oplossingen. We bieden ook een wereldwijd toonaangevend platform met realtime kaarten dat de drijvende kracht is achter innovatieve locatie-gebaseerde diensten en automatisch rijden dichterbij brengt voor de automotive sector.

We zijn opgericht in 1991 en hebben ons hoofdkantoor in Amsterdam. Wereldwijd hebben we 4.200 werknemers en we verkopen onze producten in meer dan 46 landen.

Over TomTom Telematics
TomTom Telematics is een business unit van TomTom die zich volledig richt op fleet management,  voertuigtelematica en connected car-diensten. Het WEBFLEET-platform van dit bedrijf is een Software-as-a-Service-oplossing (SaaS). Die wordt gebruikt door kleine en grote bedrijven om de voertuigprestaties te verbeteren, brandstof te besparen, bestuurders te ondersteunen en de wagenparkefficiëntie in haar algemeenheid te verhogen. Daarnaast levert TomTom Telematics diensten aan verzekeringsmaatschappijen, verhuurbedrijven, leasemaatschappijen, auto-importeurs en ondernemingen die zowel bedrijven als consumenten bedienen.

TomTom Telematics behoort tot de toonaangevende aanbieders van telematicaoplossingen in de wereld met meer dan 500.000 abonnementen wereldwijd. Het bedrijf ondersteunt bestuurders in meer dan zestig landen en biedt het krachtigste lokale supportnetwerk dat er is, en de grootste keuze in sectorspecifieke applicaties en integraties van externe partners. Meer dan 36.000 klanten profiteren elke dag van het hoogste niveau voor wat betreft beveiliging, kwaliteit en beschikbaarheid van de ISO 27001:2013-gecertificeerde diensten, die opnieuw geaudit zijn in juni 2015.

Meer informatie is te vinden op www.tomtom.com/telematics.

Volg TomTom Telematics op Twitter @TomTomBusiness.

Mediacontact:
LVTPR
Gijs van Beek / Moniek Jansink
ttt@lvtpr.com
Laatste van TomTom
TomTom lanceert nieuw navigatiesysteem voor motorrijders: TomTom RIDER 550

TomTom presenteert TomTom BRIDGE Hub

Nieuwe competitie: wie is Europa’s veiligste zakelijk bestuurder?
Verstreken tijd: 5 jaar en 57 dagen
TomTom contact

Logo TomTom

www.tomtom.nl
TomTom sociaal

TomTom tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4