www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (6 jaar en 15 dagen geleden)
PR: LEWIS

Onderzoek: Veel kleinbedrijven lopen gevaar bedrijfsdata te verliezen

LogicNow en Managed IT doen onderzoek naar back-up in bedrijfsleven

Een op de tien kleinbedrijven in Nederland loopt een enorm risico om bedrijfsdata kwijt te raken. Uit onderzoek van LogicNow en Managed IT blijkt dat deze bedrijven nooit een back-up maken van bedrijfskritische data. Hierdoor lopen zij ernstig gevaar omdat al hun data bij bijvoorbeeld een systeemcrash kan verdwijnen. Dit zou desastreus zijn voor de bedrijfsvoering.

De twee organisaties brengen met dit onderzoek in kaart hoeveel ondernemers risico lopen bij het opslaan van bedrijfskritische data. Dit is data die noodzakelijk is voor de bedrijfsvoering, zoals de financiële administratie en projectadministratie. LogicNow levert SaaS-technologie aan bedrijven voor onder andere back-up en beveiliging van hun netwerk. Managed IT is IT-beheerder voor bedrijven en ontwerpt en implementeert diverse oplossingen, waaronder beveiligingsoplossingen. Het onderzoek is uitgevoerd onder 342 Randstedelijke respondenten in zakelijke sectoren in het kleinbedrijf en kent enkele opmerkelijke uitkomsten.

Behalve de bedrijven die acuut gevaar lopen, gaan nog veel meer kleinbedrijven te slordig om met hun bedrijfsdata. Om geen belangrijke data te verliezen, is het verstandig om dagelijks een back-up te maken. Een derde (32%) van de ondervraagden gaf echter aan dit niet dagelijks te doen. Een reden hiervoor is dat een kwart nooit nadenkt over de gevolgen van het verlies van data. Desondanks gaven bijna alle ondervraagden (94%) aan dat hun data van vitaal belang is voor hun bedrijfsvoering.

"Het onderzoek toont aan dat te veel bedrijven hun back-up niet op orde hebben. Dit is verontrustend, omdat het verlies van data grote gevolgen heeft voor de bedrijfsvoering. Bedrijven die niets van hun data kunnen terughalen, kunnen zelfs genoodzaakt zijn om hun bedrijfsactiviteiten volledig te stoppen", aldus Marcel van Rooten, algemeen directeur van Managed IT.

"De cijfers tonen duidelijk aan dat veel ondernemers hun dataopslag lang niet altijd bijwerken. Toch biedt het percentage ondervraagden dat zich bewust is van het belang van bedrijfskritische data de hoop dat bedrijven in de toekomst vaker een back-up zullen maken", zegt Marcel van Druten, Sales director van LogicNow.

Over LogicNow
LogicNow (@LogicNow) is de wereldwijde marktleider in het leveren van geïntegreerde, cloud-gebaseerde oplossingen voor IT-ondersteuning, bedoeld voor IT-dienstverlening en zakelijke eindgebruikers. De producten van LogicNow, waaronder het geïntegreerde Remote Monitoring en Management-platform, gehoste e-mailbeveiliging, zakelijke back-up en recovery-oplossingen en het service management-platform, bieden zeer toegankelijke en schaalbare SaaS-oplossingen op basis van een abonnementsmodel. LogicNow heeft, als wereldwijd aanbieder van managed services & IT-ondersteuningsplatform, meer dan tien jaar ervaring in het ontwikkelen en uitrollen van cloud-gebaseerde applicaties. LogicNow wordt ondersteund door een community van twaalfduizend leden en een heeft een de ambitie om de toekomst van de MSP-markt te definiëren en te ontwikkelen.

Over Managed IT
Managed IT biedt totaaloplossingen op IT-gebied en is gevestigd in Nieuwegein. Managed IT helpt bedrijven met professioneel advies, ontwerp, installatie en beheer op IT-gebied.

Voor fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met het team van LEWIS – Global Public Relations:
Tel: + 31 (0)40 235 4600
E-mail: LogicNow@lewispr.com

Cheryl van Empel – Managed IT
Tel: + 31 (0)30 220 02 33
E-mail: Cheryl@managed-it.nl
Laatste van LogicNow
Konica Minolta Business Solutions Europe kiest LOGICnow voor ondersteuning bij leveren managed IT services

LogicNow introduceert LOGICcards voor IT-dienstverleners

Onderzoek: Veel kleinbedrijven lopen gevaar bedrijfsdata te verliezen
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf
Verstreken tijd: 6 jaar en 15 dagen

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Schneider Electric
Logo PA Consulting