Datum: (1049 dagen oud)
PR: carolijn peelen bv

Bedrijven gaan online omdat de klant dit vraagt en onderschatten data problematiek

-volgens nieuw Europees onderzoek van Stibo Systems

Amsterdam, 7 september 2015 – Stibo Systems, marktleider in multidomein Master Data Management (MDM) oplossingen, heeft onderzocht wat de belangrijkste redenen zijn voor de digitale transformatie van Europese ondernemingen die actief zijn in de de retail & groothandel, productie, automobielindustrie, en (financiële) dienstverlening. Het onderzoek werd uitgevoerd in april en mei 2015 onder C-level- en business & IT-executives uit 200 bedrijven met meer dan 1.000 fte.

Belangrijkste bevindingen
  • 77% van de respondenten geeft aan bezig te zijn met een digitale transformatie
  • in 59% van deze gevallen wordt hierbij meer geïnvesteerd dan de voorgaande jaren
  • 74% van de bedrijven zegt dat de klantvraag de belangrijkste reden is om digitaal te gaan
  • Succes wordt gemeten via klanttevredenheid (77%) en loyaliteit (70%)
  • Top 3 van redenen voor digitale omslag in volgorde van belangrijkheid: klantmanagement/service, klantbeleving, IT infrastructuur
  • 60-70% van de respondenten geeft aan dat de transformatie naar online verstoord wordt door gebrek aan data beschikbaarheid en -kwaliteit.

Citaat Simon Walker, Director of Innovation bij Stibo Systems
“De digitale economie biedt geweldige mogelijkheden. Bedrijven zien de voordelen, maar blijken bij de transformatie of optimalisatie van hun digitale strategie nog wel te worstelen met data, zowel met de beschikbaarheid, als met de kwaliteit en consistentie. Goede planning is essentieel en wordt vaak onderschat.”

Het onderzoeksrapport is hier kosteloos te downloaden.

Over Stibo Systems
Stibo Systems is wereldwijd marktleider in multidomein Master Data Management (MDM) oplossingen. Klanten vertrouwen op Stibo Systems voor cross channel consistentie van product-, klant- en leverancier-data. Dit stelt hen in staat om betere besluiten te nemen, de verkoop te bevorderen en aandeelhouderswaarde te vergroten. In de afgelopen 30 jaar heeft Stibo Systems honderden bedrijven ondersteund bij het creëren van één betrouwbare, centrale informatiebron. Stibo Systems is particulier eigendom en onderdeel van de Stibo A/S groep, die is opgericht in 1794. Het hoofdkantoor van Stibo Systems is gevestigd in Aarhus, Denemarken. Voor meer informatie: www.stibosystems.nl

Contact Stibo Systems BV
Tim Bon, telefoon: +31 20 8006 444, email: tim.bon@stibo.com