Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (6 jaar en 36 dagen geleden)

Sony kondigt drie nieuwe Home Cinema-projectoren aan tijdens IFA 2015

De nieuwe native 4K-resolutie en het witte ontwerp zorgen voor een optimale 4K Home Cinema-beleving in de huiskamer.

Badhoevedorp / Berlijn, 2 september 2015 - Sony breidt zijn Home Cinema-serie uit met drie nieuwe projectoren. Van native 4K- tot Full HD 3D-resolutie: de nieuwe Home Cinema-projectoren van Sony zijn uitgerust met de nieuwste innovatieve technologieën zodat Home Cinema voor een breed publiek mogelijk wordt.

Kleur die bij iedere woonkamer past
De drie nieuwe projectoren zijn in zowel wit als zwart verkrijgbaar, zodat ze in iedere woonkamer passen. Door de huidige interieurtrends en de toename van het aantal Home Cinema-omgevingen zijn deze projectoren in een strakke en onopvallende kleur ontworpen.

Nieuwe native 4K-modellen
Tot de nieuwe projectoren die native 4K-resolutie bieden, behoren de VPL-VW520ES en VPL-VW320ES. Dit zijn de opvolgers van de populaire projectoren VPL-VW500ES en VPL-VW300ES. Een nieuwe lamp gaat tot wel 6000 uur mee en zorgt met hoge helderheid en hoog contrast voor nog levendigere beelden.

De beeldkwaliteit in native 4K-resolutie van Sony is zeer hoogwaardig. De VPL-VW520ES is de eerste projector in de Home Cinema-serie die compatibel is met HDMI-invoer van HDR-content (High Dynamic Range) met een dynamische contrastverhouding van 300.000:1. HDR-beelden zijn zeer gedetailleerd met een hoger contrast, diepere zwartwaarde en hoog dynamisch bereik. Sony ontwikkelt HDR-ondersteuning voor al zijn producten en de VPL-VW520ES geeft Home Cinema-liefhebbers de gelegenheid optimaal te genieten van het dynamische bereik van deze technologie.

De nieuwe VPL-VW520ES en VPL-VW320ES gebruiken geavanceerde SXRD-schermen voor een native 4K-beeld, zonder kunstmatige manipulatie van pixels. Het ontwerp met de gepatenteerde TRILUMINOS-engine zorgt voor een rijke en accurate kleurreproductie. Motionflow-beeldtechnologie zorgt bovendien voor duidelijkere beelden bij het bekijken van snelle cinematografische actie.

Deze modellen beschikken tevens over uitgebreide 4K-aansluitmogelijkheden dankzij de nieuwste HDMI-standaard [i] en HDCP 2.2. Gebruikers kunnen het beeld met de professionele kalibratiefunctie ook volledig naar hun behoeften aanpassen. Met deze functie voor kleurcorrectie kan de tint, verzadiging en helderheid voor elke kleur en de kleurruimten voor rood, groen en blauw tot het gewenste niveau aangepast worden.

Thomas Issa, Product Manager van Sony Professional Europe: “Deze nieuwe 4K-projectoren maken een native 4K-resolutie en HDR-beelden voor iedereen toegankelijk. De projectoren ondersteunen SXRD-technologie voor beelden in hoge resolutie zonder dat dit ten koste gaat van diep contrast en bewegingsmogelijkheden. We willen iedereen van 4K laten genieten, of dat nu in een speciale donkere ruimte of in de woonkamer is”.

Thomas Issa vervolgt: “Maar het gaat niet meer alleen om wat er aan de binnenkant zit. We bieden deze apparaten nu in het wit aan om tegemoet te komen aan de wensen van consumenten. Daarbij zijn de projectoren vaak toevoegingen aan een ruimte en worden ze niet meer uit het zicht verborgen. Voor ons gaan de technologie en de vormgeving hand in hand om de ware Home Cinema-ervaring te creëren.”

Nieuwe VPL-HW65ES
Sony introduceert tevens de nieuwe VPL-HW65ES met SXRD-schermtechnologie en Reality Creation voor een financieel aantrekkelijke Home Cinema-ervaring in Full HD. De VPL-HW65ES beschikt over een lamp die 6000 uur meegaat, een ingebouwde RF 3D-zender en een USB-updatefunctie om de firmware van het apparaat met de nieuwste softwarereleases bij te werken.

Beschikbaarheid
De nieuwe projectoren zijn vanaf oktober 2015 verkrijgbaar. Ga voor meer informatie naar http://pro.sony.eu/products/projectors-homecinema

---------------

Over Sony Corporation
Sony Corporation is wereldwijd vooraanstaand fabrikant van audio, video, game, communicatie- en informatietechnologieproducten voor de consumenten- en zakelijke markt. Met haar muziek-, beeld-, computerentertainment en online toepassingen heeft Sony de mogelijkheid om wereldwijd een voortrekkersrol te vervullen op het gebied van elektronica en entertainment. Sony rapporteerde een samengesteld verkoopresultaat van ongeveer 68 miljard dollar in het afgelopen fiscale boekjaar, dat eindigde op 31 maart 2015. Meer informatie op de Sony Global Web Site: www.sony.net

Voor meer informatie kijk op de Sony sectie op de Whizpr-site of neem contact op met:

Quint Dekker
PR Manager Sony Benelux
Mob: +31 (0) 6 1559 2663
E-mail: Quint.Dekker(at)eu.sony.com

Account Managers: Renée Rijken en Mandy Visser - Whizpr
Account Director: Gijs Fennell – Whizpr
E-mail: sony(at)whizpr.nl

Informatie voor consumenten
Customer Information Center – 020- 658 1888

---------------------------------------------------------------------------------------

[i] Tot 4K 60p YCbCr 4:2:0 / 8-bits.
Laatste van Sony Nederland
Laatste kans om deel te nemen aan de 2018 Sony World Photography Awards

Sony breidt professionele geheugenkaartassortiment uit met CFast-reeks

Sony maakt winnaars bekend categorieën ‘Open’ en ‘Youth’ van de Sony World Photography Awards 2016