Geachte bezoeker, wegens vakantiebezetting zal www.persberichten.com dagelijks minder vaak worden bijgewerkt.

Datum: (1077 dagen oud)

Sony breidt assortiment uit met High Dynamic Range-ondersteuning voor 4K Ultra HD-TV's van 2015

Badhoevedorp/Berlijn, 2 september 2015 - Sony heeft vandaag aangekondigd dat het meer van zijn 4K Ultra HD-televisies zal uitrusten met HDR-ondersteuning (High Dynamic Range). Naast de eerder aangekondigde X94C-reeks en de X93C-reeks, voegt Sony nu ook HDR-ondersteuning toe aan de X91C-reeks, de X90C-reeks, de X85C-reeks en de S85C-reeks via een netwerk-update dat dit jaar nog beschikbaar komt. HDR zorgt voor diepe zwarttinten, een dynamisch kleurbereik en rijke kleuren. Sony is tevens samenwerkingen aangegaan met videostreamingdiensten zoals Amazon Video om gebruikers nog meer content aan te bieden in HDR. Met deze update kunnen gebruikers direct HDR-content ervaren via Amazon Video.

High dynamic range (HDR) geeft een groter dynamisch spectrum weer voor kleurweergave en helderheid. Dit zorgt voor een optimaal contrast dat de subtiele nuances van het beeld naar voren brengt, van gedetailleerde zwarttinten en schaduwen tot de heldere wittinten en kleuren.

"Sony is verheugd de HDR-ondersteuning uit te breiden voor onze 4K Ultra HD-televisies. Sony is altijd een voorloper geweest op het vlak van HDR, van onze professionele camera's en de door Sony Pictures geproduceerde en uitgegeven HDR-content tot ons volledige TV-assortiment met HDR-ondersteuning. Alleen Sony biedt de complete HDR-kijkervaring, van de lens tot in de huiskamer," zegt Motoi Kawamura, General Manager voor TV Product Planning and Marketing in Europa.

Amazon bood zijn Prime-leden als eerste HDR-content aan met de Amazon Original-reeks 'Mozart in the Jungle', en is druk bezig met de ontwikkeling van nieuwe HDR-content.

---------------

Over Sony Corporation
Sony Corporation is wereldwijd vooraanstaand fabrikant van audio, video, game, communicatie- en informatietechnologieproducten voor de consumenten- en zakelijke markt. Met haar muziek-, beeld-, computerentertainment en online toepassingen heeft Sony de mogelijkheid om wereldwijd een voortrekkersrol te vervullen op het gebied van elektronica en entertainment. Sony rapporteerde een samengesteld verkoopresultaat van ongeveer 68 miljard dollar in het afgelopen fiscale boekjaar, dat eindigde op 31 maart 2015. Meer informatie op de Sony Global Web Site: www.sony.net

Voor meer informatie kijk op de Sony sectie op de Whizpr-site of neem contact op met:

Quint Dekker
PR Manager Sony Benelux