www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
Datum: (6 jaar en 32 dagen geleden)

Sony toont vuurwerk in 4K in nieuwe indrukwekkende BRAVIA-commercial

Sony legt vuurwerkspektakel vast met drones voorzien van Sony CineAlta F55 4K-camera’s

Badhoevedorp/Berlijn, 2 september 2015 - Sony laat in zijn nieuwste reclamecampagne ‘Celebrate Every Detail’ de hoogwaardige beeldkwaliteit zien van de nieuwe X90C BRAVIA 4K Ultra HD TV. Voor dit model combineert Sony de krachtige X1-processor met de intuïtieve gebruikservaring van Android TV in een elegant ontwerp van slechts 4,9 mm dun.

De commercial is geproduceerd door de Californische regisseur Ben Tricklebank in samenwerking met het productiehuis Soup en reclamebureau DDB Germany. De video is met verschillende filmtechnieken en vanuit verschillende camerahoeken opgenomen. Het doel van de commercial is de magische sfeer van vuurwerk vanuit verschillende perspectieven en op de hoogst mogelijke kwaliteit weer te geven. De commercial eindigt op het dak van een gebouw, waar de kijkers een close-up krijgen van de vuurwerkpatronen tegen de diepzwarte hemel.

Vuurwerk zorgt voor een krachtig visueel beeld dat zeer geschikt is om de sterke punten van Sony 4K TV’s te demonstreren. In de commercial wordt het vuurwerk vanuit verschillende camerahoeken getoond, waarbij elke weergave een ander standpunt biedt: vanaf de grond, vanuit de lucht en er middenin op het moment van de explosie. Het gebruik van innovatieve filmtechnieken zoals drones levert uitzonderlijke beelden op. Er zijn geen special effects gebruikt bij de productie van deze commercial.

Regisseur Ben Tricklebank: "Het idee was om een indrukwekkend maar vertrouwd beeld – in dit geval vuurwerk – op te nemen en dit op een volledig andere en onverwachte manier te tonen. In de nieuwe commercial is een close-up te zien van prachtig, kleurig vuurwerk dat oplicht tegen de diepzwarte hemel – een fascinerend beeld dat de kracht van 4K aantoont. Het gebruik van drones om een deel van de beelden op te nemen is een innovatieve aanpak die naar onze mening de kijker een volledig nieuw standpunt biedt."

Mikio Nakazawa, hoofd van Pan European Brand Activation bij Sony Europe, voegt daar nog aan toe: "Sony staat bekend om zijn iconische commercials en ook deze keer is dat niet anders. Wij wilden iets creëren wat kijkers de mogelijkheid biedt om details van 4K volledig te ervaren en waardoor zij zich middenin de actie zouden bevinden. In het verleden hebben wij commercials anders aangepakt, maar deze nieuwe werkwijze is minstens even indrukwekkend."

Mikio Nakazawa vervolgt: "Ik hoop dat wanneer mensen de nieuwe commercial op onze Sony 4K TV’s bekijken, zij zelf ervaren welke mate van detail en contrast deze TV's kunnen weergeven. Dit onder meer dankzij de 4K X1-processor in combinatie met onze TRILUMINOS display-technologie die zorgen voor levensechte kleuren. De soundtrack, die voor deze commercial opnieuw werd opgenomen, toont aan dat Sony 4K meer is dan alleen maar een hoogwaardige beeldkwaliteit. Ook de geluidskwaliteit is uitstekend, met muziek die de emotie van het moment accentueert."

De campagne start in het Verenigd Koninkrijk met de introductie van de tv-commercial, die voor het eerst te zien is op 1 oktober 2015. De soundtrack van de Sony 4K Ultra HD TV-commercial is van de hand van Kygo ft. Conrad Sewell met een geremixte versie van Firestone.

Prijs en beschikbaarheid
Het volledige gamma Sony 4K Ultra HD TV’s is nu verkrijgbaar met een prijs vanaf 1.199,- euro voor een 43 inch-scherm van de X83C-reeks en vanaf 2.999,- euro voor een 55 inch-scherm van de X90C-reeks.

Ga naar www.sony.nl voor meer informatie over Sony 4K Ultra HD TV's.

---------------

Over Sony Corporation
Sony Corporation is wereldwijd vooraanstaand fabrikant van audio, video, game, communicatie- en informatietechnologieproducten voor de consumenten- en zakelijke markt. Met haar muziek-, beeld-, computerentertainment en online toepassingen heeft Sony de mogelijkheid om wereldwijd een voortrekkersrol te vervullen op het gebied van elektronica en entertainment. Sony rapporteerde een samengesteld verkoopresultaat van ongeveer 68 miljard dollar in het afgelopen fiscale boekjaar, dat eindigde op 31 maart 2015. Meer informatie op de Sony Global Web Site: www.sony.net

Voor meer informatie kijk op de Sony sectie op de Whizpr-site of neem contact op met:

Quint Dekker
PR Manager Sony Benelux
Mob: +31 (0) 6 1559 2663
E-mail: Quint.Dekker(at)eu.sony.com

Account Managers: Renée Rijken en Mandy Visser - Whizpr
Account Director: Gijs Fennell – Whizpr
E-mail: sony(at)whizpr.nl

Informatie voor consumenten
Customer Information Center – 020- 658 1888
Laatste van Sony Nederland
Laatste kans om deel te nemen aan de 2018 Sony World Photography Awards

Sony breidt professionele geheugenkaartassortiment uit met CFast-reeks

Sony maakt winnaars bekend categorieën ‘Open’ en ‘Youth’ van de Sony World Photography Awards 2016
Verstreken tijd: 6 jaar en 32 dagen
Sony Nederland contact

Logo Sony Nederland

Sony Nederland sociaal

Sony Nederland tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle