www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Pride PR

NETGEAR lanceert Nighthawk X4S: eerste VDSL/ADSL Modem Router met MU-MIMO en Quad-Stream wifi

Haal meer uit een DSL-internetverbinding met de next-generation Wave 2 AC2600 WiFi voor ondersteuning van meer apparatuur, snellere downloads, simultaan streamen en een verbeterd wifibereik

Gouda, 2 september 2015 - NETGEAR, Inc. (NASDAQ: NTGR), een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en dienstverleners, lanceert de Nighthawk® X4S AC2600 WiFi VDSL/ADSL Modem Router (D7800), zijn best presterende VDSL Modem Router. De dual-core 1.4GHz processor en de ingebouwde DSL modem, maken het de eerste DSL-modem router op de markt met ondersteuning voor de nieuwste Wave 2 wifitechnologie met Quad-Stream op beide frequenties en Multi-User MIMO-functionaliteit. Gezinnen met meerdere internetapparaten die gelijktijdig gebruik maken van dezelfde DSL-verbinding zullen enorm gebaat zijn bij de Nighthawk X4S, dankzij de razendsnelle wifi, het grote bereik en geoptimaliseerde streaming en gaming.

De Nighthawk X4S AC2600 WiFi VDSL/ADSL Modem Router heeft een ingebouwde, snelle DSL-modem voor breedband internet dat compatibel is met ADSL, ADSL2 en ADSL2+ verbindingen, maar ook met supersnelle VDSL en VDSL2 verbindingen. De Gigabit Ethernet WAN poort is compatibel met iedere internetdienst, waardoor de Nighthawk X4S ook een toekomstbestendige upgrade biedt voor glasvezel- en kabelverbindingen.

De dual-core 1.4GHz processor in het hart van de Nighthawk X4S, voorziet in draadloze, kabel en USB-connectiviteit en maakt gebruik van 's werelds snelste AC wifitechnologie, die ook aanwezig is in de nieuwste mobiele apparatuur, terwijl deze ook nog compatibel is met oudere 802.11 a/b/g/n apparatuur. De  Nighthawk X4S levert een ongelooflijk snelle draadloze verbinding met snelheden tot wel 2.53Gbps* (AC2600 WiFi = 800Mbps+1733Mbps*) en Gigabit Ethernet snelheden in het thuisnetwerk en lokale netwerken.

De nieuwste wifitechnologie, Quad-stream Wave 2 wifi, zorgt ervoor dat de X4S tot vier datastromen per wififrequentie ondersteunt en zo de verbindingssnelheid maximaliseert voor sneller gamen en soepeler HD-videostreaming met scherper beeld en minder buffering. Bovendien verbeteren de krachtige versterkers, de vier hoog presterende externe antennes en Beamforming+ het bereik en de betrouwbaarheid van de XS4-reeks, voor een grotere wifidekking en minder dode punten.

Dankzij de MU-MIMO technologie, die is ontworpen voor het gelijktijdig streamen van data naar meerdere apparaten, zorgt de Nighthawk X4S voor aanzienlijke verbeteringen in de bandbreedte voor moderne en toekomstige mobiele apparatuur. Dit is met name nuttig voor thuisnetwerken waar meerdere apparaten op zijn aangesloten, zoals smartphones, notebooks, tablets, desktop-computers, game-consoles, smart tv's en Blu-ray®-spelers. In plaats van dat deze data naar één apparaat tegelijk stuurt, zoals traditionele wifirouters doen, stuurt de Nighthawk X4S met MU-MIMO de data parallel naar meerdere apparaten tegelijkertijd, waardoor de doorvoer feitelijk wordt verdubbeld. Hierdoor is het mogelijk om 4k-video naar het ene apparaat te streamen, terwijl er op het andere apparaat een intensieve multi-user videogame wordt gespeeld.

“Wanneer er in het huishouden meerdere mensen HD-internetcontent tegelijkertijd streamen, dan kan de DSL modem router van de internetprovider de bandbreedte waarschijnlijk niet goed aan,” zegt David Henry, vice president van product marketing en engineering bij NETGEAR Home Networking. “Met de Nighthawk X4S AC2600 WiFi VDSL/ADSL Modem Router, hebben gebruikers beschikking over de snelst mogelijke processor in een DSL modem router, gecombineerd met de laatste innovaties op het gebied van draadloze technologie, voor de best mogelijke gebruikservaring die er vandaag de dag verkrijgbaar is voor streaming, gamen en het delen van bestanden.”

Bovendien biedt de Nighthawk X4S unieke Dynamic QoS prioriteringsfunctionaliteit. In plaats van dat alle apparaten en applicaties hetzelfde worden behandeld, herkent  Dynamic QoS iedere individuele applicatie en prioriteert op basis daarvan het netwerkverkeer. Of men nou een smartphone, tablet of laptop gebruikt voor gamen, streamen, het overzetten van bestanden of surfen op het web, de Nighthawk X4S zorgt ervoor dat gebruikers de meest effectieve netwerkverbinding ter beschikking hebben, voor de best mogelijk gebruikservaring.

De Nighthawk X4S heeft vier Gigabit Ethernet LAN poorten voor het aansluiten van bedrade apparatuur als game-consoles, smart-tv's of streaming players op het bestaande wifinetwerk. Gebruikers kunnen eenvoudig opslagruimte toevoegen door een harddisk op een van de dubbele SuperSpeed USB 3.0-poorten of de eSATA poort op de Nighthawk X4S aan te sluiten, waardoor men snel toegang heeft tot alle waardevolle bestanden en multimediacontent. De twee ingebouwde USB 3.0-poorten zijn voorzien van NETGEAR ReadySHARE®, voor het draadloos opvragen en delen van content op USB-harddisks vanaf elk apparaat op het thuisnetwerk. De ReadySHARE printfunctionaliteit zorgt ervoor dat gebruikers USB-printers draadloos kunnen gebruiken en delen, waardoor in alle behoeften al consument of werknemer wordt voorzien.

De Nighthawk X4S biedt het hoogste niveau van draadloze beveiliging om de online veiligheid en privacy zeker te stellen. Gebruikers kunnen de toegang tot het thuisnetwerk veiligstellen met VPN-ondersteuning en kunnen bovendien een gratis URL creëren voor een eigen persoonlijke FTP-server.

Bestanden kunnen veilig opgeslagen worden met NETGEAR ReadySHARE Vault™, gratis software die automatisch incrementele back-ups maakt van alle pc's in het thuisnetwerk op een USB-harddisk die aan te sluiten is op de Nighthawk X4S modem router.

De Nighthawk X4S ondersteunt ook de unieke functionaliteit van de NETGEAR genie® app. De gebruiksvriendelijke NETGEAR genie, die al gebruikt wordt door meer dan zes miljoen NETGEAR-klanten wereldwijd, is een persoonlijke dashboard waarmee men eenvoudig een thuisnetwerk kan installeren, monitoren, controleren en repareren. Met de NETGEAR genie hebben gebruikers op een makkelijk manier toegang tot het thuisnetwerk, een real-time overzicht van alle aangesloten apparatuur, is het bandbreedtegebruik te bekijken, zijn wifi-apparaten te blokkeren, gastaccounts in te stellen en ouderlijk toezicht te  beheren per apparaat, zodat kinderen veilig kunnen surfen. Met de NETGEAR MyMedia™ functionaliteit, kunnen opgeslagen media vanaf het hele netwerk opgezocht en afgespeeld worden op DLNA®-ready televisies en audiosystemen. Ook is iedere printer AirPrint®-compatibel te maken, om te printen vanaf iPad® of iPhone®.

Prijs en beschikbaarheid
De Nighthawk® X4S AC2600 WiFi VDSL/ADSL Modem Router (D7800) is beschikbaar in winkels en online voor een consumentenadviesprijs van 289,99 euro.

Meer informatie
Meer informatie over de NETGEAR Nighthawk® X4S (D7800) is hier te vinden. Via deze link is meer informatie over de VDSL Modem Routers van NETGEAR te vinden.

* Maximum wireless signal rate derived from IEEE standard 802.11 specifications. AC2600 equals 800Mbps at 2.4GHz 802.11n with 256 QAM support + 1733Mbps at 5GHz 802.11ac. 2.4 GHz Performance Mode requires 256 QAM support on WiFi client. Up to 1733Mbps wireless speeds achievable when connecting to other 802.11ac 1733Mbps devices. Actual data throughput and wireless coverage will vary. Network conditions and environmental factors, including volume of network traffic, building materials and construction, and network overhead, lower actual data throughput rate and wireless coverage. NETGEAR makes no express or implied representations or warranties about this product’s compatibility with any future standards.

Pride PR
Ivette van der Elst / Laura de Vries
netgear@pridepr.nl

NETGEAR
Chris van Roosmalen
cvanroosmalen@netgear.com
www.netgear.com

Over NETGEAR
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. Voor de consument maakt het bedrijf hoogwaardige, betrouwbare en eenvoudige producten voor thuisnetwerken, opslag en digitale media. Voor het bedrijfsleven ontwikkelt NETGEAR netwerk-, opslag- en beveiligingsoplossingen, zonder de kosten en complexiteit van ‘grote IT’. Daarnaast levert NETGEAR thuisoplossingen voor de klanten van service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op basis van bewezen technologieën en zijn gericht op betrouwbaarheid en gemak. De producten worden verkocht in meer dan 28.000 winkellocaties over de hele wereld, en door meer dan 37.000 resellers. Het hoofdkwartier van NETGEAR is gevestigd in San Jose, Californië en er zijn NETGEAR-vestigingen in 25 verschillende landen. NETGEAR is een ENERGY STAR ®-partner. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

Tags bij dit bericht
Eerder van NETGEAR
26 sep 2019 NETGEAR introduceert Pro-AV ontwerpcentrum voor integrators en leveranciers van oplossingen

23 sep 2019 NETGEAR SLUIT ZICH AAN BIJ DE OPEN SECURITY AND SAFETY ALLIANCE

6 sep 2019 NETGEAR breidt Wifibereik en -capaciteit uit met Nighthawk WiFi 6 Mesh Extender
Het einde der tijden voor ‘platte OCR’?

Merijn Bos is nieuwe sales-ster aan firmament van snelgroeiende CoolProfs

Acceptatie van minderheden door Nederlandse leidinggevenden ver te zoeken

Anywhere365 neemt IQ Messenger over – het merkonafhankelijke software platform voor alarmering en IoT communicatie

Check Point: Mobiele malware voor eerst in drie jaar in top meest actieve cyberdreigingen

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Contentmarketingbureau LVB breidt uit met 3 nieuwe talenten

Ontdekte Zero-day kwetsbaarheid in Windows OS al gebruikt in gerichte aanval

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019

Logo Barracuda Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl