www.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!

Cijfers Exclusive Group wijzen op recordgroei

Exclusive Group groeit eerste halfjaar 60% door VAST strategie

AMERSFOORT – 2 september 2015 – Exclusive Group boekt succes met de unieke “Value-Added Services & Technologies” (VAST) strategie door over het eerste halfjaar van 2015 een recordomzet van € 370 miljoen te boeken. De opbrengsten zijn daarmee 60% hoger in vergelijking tot dezelfde periode vorig jaar (42% door organische groei). Hiermee overstijgt Exclusive Group de eigen verwachtingen met meer dan 10%. De verkopen zijn vooral gestimuleerd door sterke prestaties van Exclusive Networks, de cybersecurity en infrastructuur Value-Added Distributor. Ook de overige business units, waaronder Exclusive Capital, BigTec en ITEC, presteerden beter dan verwacht.

“De combinatie van onze snelgroeiende fabrikanten in cybersecurity, gecombineerd met de vooruitstrevende aanpak van datacentertransformatie, via onze BigTec VAD, leggen de basis van onze buitengewone prestaties,” aldus Olivier Breittmayer, CEO van Exclusive Group. “Onze doelstelling is grotere, wereldwijde consolidatie van onze value-added services propositie. Het ontwikkelen en toevoegen van nieuwe diensten zorgt ervoor dat wij ons, naast onze kernactiviteiten, voortdurend blijven onderscheiden. Hierdoor kunnen wij onze fabrikanten nog beter vertegenwoordigen om onze VAR’s en System Integrator partners van dienst te kunnen zijn.

Andere hoogtepunten:
  • De synergie tussen de wereldwijde dienstverlening van ITEC en Exclusive Capital’s flexibele kredietfinanciering en leasingdiensten, hebben substantiële deal opportunities in een stroomversnelling gebracht. Key Exclusive fabrikanten en partners maken van de mogelijkheid gebruik om deze diensten te “white labelen”, dit vergroot de potentie en de groei aanzienlijk.
  • “Datacentertransformatie VAD” BigTec is uitgebreid naar zes nieuwe landen, dit brengt het totaal aantal landen waarin BigTec actief is op 12. BigTec weet terrein te winnen met zowel nieuwe als bestaande partners in het cloud- en virtualisatiesegment.
  • Zonder de overnames van ITEC en Exclusive Capital meegerekend, heeft Exclusive Group een groei laten zien van 42%. Deze groei streeft de marktrend voorbij en toont de kracht van Exclusive Networks, de cybersecurity en infrastructuur business unit, dat nog steeds verantwoordelijk is voor het grootste gedeelte van de omzet van Exclusive Group.
  • Exclusive blijft de eerste keuze voor nieuwe fabrikanten die behoefte hebben aan groei en zich in EMEA/wereldwijd willen vestigen. Dit wordt bevestigd door de laatste resultaten van Exclusive Group voor VMTurbo, Lookout, vArmour en andere fabrikanten die onlangs aan het portfolio zijn toegevoegd.
--- EINDE PERSBERICHT ---

Voor meer informatie: