www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau

Acer lanceert twee Windows 10 desktops voor de feestdagen

Samenvatting
  • De Aspire U5-serie (U5-710) is een all-in-one pc met een minimalistisch chassis van slechts 37 mm dik dat in elk interieur past.
  • De Aspire U5-710 wordt geleverd met de modernste 6e generatie Intel® Core™-processoren, NVIDIA® GeForce® graphics en een Intel® RealSense™-camera en zorgt daarmee voor een soepele ervaring met alle vormen van entertainment.
  • De nieuwe Revo Build-serie (M1-601) is een modulaire mini-pc zodat gebruikers hun computer kunnen personaliseren met ‘blocks’ met verschillende features.
BERLIJN, DUITSLAND (2 september 2015) - Acer kondigde vandaag twee nieuwe Windows 10 desktops aan die beschikbaar zullen zijn voor het feestdagenseizoen: de Aspire U5-serie, een glanzende 23,8-inch all-in-one pc en de Revo Build-serie, een kleine 1-liter desktop pc met modulair ontwerp om eenvoudig aan te passen.

Beeldschoon, van binnen en van buiten
De nieuwe Aspire U5-serie (U5-710) all-in-one pc heeft een glanzend chassis van slechts 37 mm dik met een kleine en elegante metalen standaard. De desktop heeft een fraai profiel met alle onmisbare I/O-poorten1 (HDMI I/O, DC Jack, ethernet, USB 2.0 en 2 x USB 3.0) overzichtelijk bij elkaar geplaatst aan de achterkant. De poorten die minder vaak gebruikt worden en de OSD-knop zijn netjes weggewerkt onder een klepje aan de zijkant. De achterkant van de Aspire U5 heeft een textielafwerking die net echt lijkt, mogelijk gemaakt door een nieuw productieproces met mallen die met 3D-printing en laser engraving gemaakt zijn.

De Aspire U5-710 wordt geleverd met de laatste 6e generatie Intel® Core™ i7 en i5 processoren, NVIDIA® GeForce® graphics en tot 16 GB geheugen. Dit zorgt voor een soepele ervaring bij alle vormen van computergebruik en entertainment. Bovendien heeft de Aspire U5-710 een ingebouwde Intel® RealSense™-camera met ToF-technologie waarmee gebruikers 3D-objecten kunnen scannen, de pc met gebaren kunnen bedienen of een levensechte videochatomgeving kunnen creëren. Gebruikers kunnen ook via Windows Hello support veilig bij Windows 10 inloggen met hun eigen gezicht.

“Acers innovatieve all-in-one uitgerust met de nieuwste 6e generatie Intel Core processor zal voor geweldige prestaties for consumenten zorgen,” volgens Kirk Skaugen, Intel senior vice president en algemeen manager Client Computing Group. “De 6e generatie Intel Core processor is Intels beste processor ooit. Samen met de Intel RealSense Camera, biedt Acer nieuwe game-belevingen, home entertainment en samenwerkingen. Nu is de tijd om een nieuwe Acer PC te kopen.”

Glashelder beeld en geluid
De Aspire U5-710 heeft een 10-punts multi-touch full HD IPS-scherm (1920 x 1080), dat glasheldere graphics laat zien met groothoek- en Flickerless-technologie. Dolby® Audio en Acer TrueHarmony™ vullen de kamer met een vol en krachtig geluid, terwijl Acer Purified.Voice en de dual digital microfoons ervoor zorgen dat gebruikers goed en duidelijk te horen zijn.

Bouw je eigen computer
De nieuwe Revo Build-serie (M1-601) mini-pc is modulair zodat gebruikers hun computer gemakkelijk kunnen personaliseren zonder het chassis open te maken. ‘Blocks’ met verschillende functies kunnen eenvoudig op de basisunit geplaatst worden waardoor het toevoegen van functionaliteiten zeer eenvoudig is. De blocks worden verbonden met magnetische pogo pins zodat er geen gedoe met kabels ontstaat als je blocks verwisselt. De Blocks kunnen ook onafhankelijk van elkaar werken of met andere pc’s. De Revo Build M1-601-desktop zit in een klein 1 liter chassis met een afmeting van 125 x 125 mm. Hij neemt bijzonder weinig ruimte in en kan bijna overal neergezet worden.

‘Blocks’ als de 500GB/1TB easy-swappable draagbare harde schijf zullen bij de lancering al beschikbaar zijn, andere blocks zoals de wireless powerbank voor draadloos opladen, een Audio Block met speakers en microfoons en andere uitbreidingsblocks zullen gaandeweg worden geïntroduceerd. De basisunit heeft een Intel® Pentium® of Celeron®-processor met geïntegreerde Intel® HD graphics. Het systeemgeheugen van tot 8GB DDR4 RAM kan gemakkelijk worden geüpgraded.

Prijzen en beschikbaarheid
De Acer Aspire U5-710 zal in oktober in de Benelux verkrijgbaar zijn tegen prijzen vanaf €1199,-.

De Acer Revo Build M1-601 zal in oktober in de Benelux verkrijgbaar zijn tegen prijzen vanaf €249,-.

Exacte specificaties, prijzen en beschikbaarheid zullen per regio verschillen. Neem voor informatie over beschikbaarheid, productspecificaties en prijzen in bepaalde markten contact op met het dichtstbijzijnde Acerkantoor of -verkooppunt via www.acer.com.

De nieuwe producten werden vandaag gepresenteerd tijdens het persevenement next@acer op de IFA in Berlijn in Duitsland waar het bedrijf voor de feestdagen zijn nieuwste apparaten en oplossingen voor gamers en consumenten toonde. Bezoek de Acerstand tijdens de IFA Messe 2015 in Berlijn (Hal 12/101) of ontdek meer over Acer en de nieuwe productlijn op acer.com/nextatacer.

1 Specificaties kunnen per model en regio verschillen.

Over Acer
Acer is een hardware + software + services bedrijf dat is opgericht in 1976 en geheel gewijd is aan het onderzoek, design, marketing, sale en ondersteuning van innovatieve producten die het leven van gebruikers eenvoudiger maakt. Onder de producten van Acer zijn onder andere PC’s, displays, projectors, servers, tablets, smartphones en wearables. Het bedrijf ontwikkelt daarnaast cloud solutions om het Internet of Things samen te brengen. Acer heeft 7.000 mensen in dienst en is de wereldwijde no. 4 in PC’s (IDC 2014). Acer haalde in 2014 een omzet van 10,39 biljoen USD. Ga naar www.acer.com voor meer informatie.

Acer
Irene Keur
Tel: +31 (0)73- 6459645
E-mail: irene.keur@acer.com

Sterre Swank
E-mail: sterre.swank@acer.com

Pride PR
Marloes de Ruiter
E-mail: acer@pridepr.nl

© 2015 Acer Inc. Alle rechten voorbehouden. Acer en het Acer logo zijn geregistreerde handelsmerken van Acer Inc. Andere handelsmerken en of servicelogo’s zijn, aangegeven of anderszins, eigendom van de respectievelijke eigenaren.
Laatste van Acer
Acer introduceert een nieuwe serie krachtige Veriton K-werkstations

Acer ondertekent samenwerkingsovereenkomst met Romain Grosjean's R8G e-Sports-simraceteam

Acer Earns 11 Red Dot Awards for Product Design; Predator Gaming Chair Also Wins Innovation Products Award
Onderzoek onder CXO’s: legacy en gebrekkige vaardigheden belemmeren digitale transformatie en modernisering IT

Cloudian introduceert HyperIQ voor intelligente, uniforme monitoring van on-premise en hybride Cloud storage-infrastructuur

Bijkomen van de digitale schok: IT bereidt zich voor op de New Work Order

Solvinity lanceert Lango Workspace

Zyxel bereidt mkb voor op post-pandemische nieuwe normaal met nieuwe reeks firewalls

EASYPARK breidt dienstverlening uit met Europese parkeerpas

BTG en Dutch IT Channel starten strategische samenwerking

Cegeka groeit in 2019 naar omzet van 561 miljoen euro

Platinum Salesforce Partner Nextview ontvangt investering en breidt uit naar Duitsland

Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis

Pink Elephant hoofdpartner EMEA van FireScope IT-monitoring

Wereldmilieudag: UPS verdubbelt CO2-compensaties voor de hele maand juni

NL-Alert controlebericht 8 juni ook op NS-reisinformatieschermen te zien

Kinly kondigt overname AVMI aan

ZIVVER is eerste leverancier die voldoet aan norm voor veilige zorgcommunicatie: NTA 7516
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Acer contact

Logo Acer

Acer sociaal

Acer tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Banking Circle
Logo Waterland Private Equity Investments
Logo PA Consulting