www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (6 jaar en 37 dagen geleden)
PR: Progress Communications

Intel introduceert de 6e generatie Intel Core: de allerbeste Intel-processor ooit

SAMENVATTING:
  • De 6e generatie Intel Core processors maken nieuwe, zeer dunne pc-modellen mogelijk die binnen ongeveer een halve seconde(1) kunnen opstarten en die tot 2,5 maal betere prestaties bieden dan de pc’s die de meeste mensen nu hebben, terwijl de batterij tot drie maal zo lang mee gaat(3).
  • De 6e generatie Intel Core processors zijn geoptimaliseerd om Windows 10 optimaal te draaien, met nieuwe mogelijkheden, meer gemak en een sterkere beveiliging.
  • De 6e generatie Intel Core processorfamilie is de meest schaalbare tot nu toe voor zowel consumenten als organisaties, met designs die uiteenlopen van de kleinste Intel Compute Stick en alles-in-één desktops tot 2-in-1’s, notebooks en de allereerste Intel Xeon processor voor mobiele workstations.
Kontich, België, 2 september 2015 - Intel heeft vandaag de 6e generatie Intel Core processorfamilie geïntroduceerd: de beste processors die het bedrijf tot nu toe heeft gemaakt. Deze nieuwe processors bieden hogere prestaties en nieuwe, levensechte gebruikersbelevingen, bij een uitzonderlijk laag stroomverbruik. Ook ondersteunen deze processors een zeer breed scala aan designs – van de ultramobiele Compute Stick tot 2-in-1’s, grote high-definition alles-in-één desktops en mobiele workstations.

Er zijn momenteel wereldwijd 500 miljoen pc’s in gebruik die vier tot vijf jaar oud zijn of nog ouder. Het duurt lang voordat deze pc’s zijn opgestart, hun batterij gaat niet lang mee en ze kunnen niet gebruikmaken van de nieuwste mogelijkheden. De 6e generatie Intel Core is gebaseerd op de nieuwe 14nm Skylake-microarchitectuur. Deze levert tot 2,5 maal betere algemene prestaties(3) op en maar liefst 30 maal betere grafische prestaties(4) voor gaming en video, vergeleken met een gemiddelde computer van vijf jaar oud. Daarbij gaat de batterij tot drie maal zo lang mee(4). Ook zijn laptops op basis van de 6e generatie Intel Core processors slechts half zo dun en half zo zwaar, starten ze veel sneller op en gaat de batterij vrijwel de hele dag mee(6).

Introducing 6th Generation Intel Core, Intel's Best Processor Ever

“De 6e generatie Intel Core processors bieden de belangrijkste verbeteringen op computergebied die we tot nu toe hebben gezien”, zegt Kirk Skaugen, Intel senior vice president en general manager van de Client Computing Group. “Systemen op basis van de nieuwe processors zijn sneller dan ooit, hebben een langere batterijlevensduur en bieden een betere beveiliging. Ze bieden totaal nieuwe mogelijkheden, zoals inloggen op je computer door middel van gezichtsherkenning en een persoonlijke assistent die spraak herkent. Met de combinatie van de 6e generatie Intel Core processor, Windows 10 en prachtige nieuwe systemen van pc-fabrikanten, is dit het moment om een nieuwe computer te kopen.”

De 6e generatie Intel Core vormt de basis voor een scala aan nieuwe systemen
De nieuwe 6e generatie Intel Core processorfamilie maakt een breed scala aan computerdesigns mogelijk, voor vrijwel iedere denkbare toepassing. Intel Core M processors, die tot twee maal betere prestaties leveren dan populaire high-end tablets(7), komen beschikbaar in de varianten Intel Core m3, m5 en m7. Zo kunnen klanten makkelijker het Intel Core M-apparaat kiezen dat het beste voorziet in hun behoeften. Er komt ook een nieuwe versie van de Intel Compute Stick met een 6e generatie Intel Core M processor.

Deze nieuwe generatie Intel processors biedt tevens een aantal mobiele primeurs: een mobiele ‘K’-variant die makkelijk overklokt kan worden en een nieuwe quadcore Intel Core i5 processor die tot 60 procent betere mobiele multitaskingprestaties biedt(8). Ook nieuw is de Intel Xeon E3 processorfamilie voor mobiele workstations. De nieuwe processors bieden aanzienlijk hogere grafische prestaties(9), voor een ongekende beeldkwaliteit bij games en de mogelijkheid om 4K videocontent te creëren en af te spelen. De nieuwe Intel Speed Shift technologie zorgt ervoor dat mobiele systemen sneller reageren, waardoor bijvoorbeeld een fotofilter tot 45 procent sneller kan worden toegepast(10).

Daarnaast zullen de 6e generatie Intel Core en Intel Xeon platforms gebruikers tal van nieuwe functies en mogelijkheden bieden. Er komen meer systemen met de snelle Thunderbolt 3-technologie voor de USB Type-C aansluiting. Daarnaast komen er nieuwe 2-in-1, notebooks en alles-in-één systemen met een Intel RealSense-camera. Deze bieden de mogelijkheid om diepte waar te nemen, om bijvoorbeeld levensechte 3D-selfies te nemen of 3D-scans te maken van objecten en deze vervolgens in 3D te printen. Ook is het hiermee mogelijk om tijdens een videochat de achtergrond te verwijderen of te veranderen.

Het 6e generatie Intel Core-platform brengt ook Intels ‘no-wires’ initiatief een stap verder, met
Intel WiDi of Pro WiDi. Met deze technologie kunnen gebruikers hun computer draadloos aansluiten op TV’s, computerbeeldschermen of beamers, zonder gedoe met kabels of dongles.

De 6e generatie Intel Core processorfamilie optimaliseert diverse Windows 10-functies, zoals Cortana en Windows Hello, voor een natuurlijke interactie met technologie. Op apparaten met een Intel RealSense camera maakt Windows Hello het mogelijk om veilig in te loggen via gezichtsherkenning. Daarnaast is True Key van Intel Security beschikbaar op veel van de nieuwe systemen om veilig in te loggen op apparaten en websites, zonder dat gebruikers zelf de wachtwoorden van al deze sites te hoeven onthouden.

Binnenkort verwacht: Intel Iris Graphics, Intel vPro voor zakelijke gebruikers en IoT-producten
De komende maanden zal Intel meer dan 48 processors van de 6e generatie Intel Core processorfamilie uitbrengen, voorzien van Intel Iris of Iris Pro graphics. Daarnaast komt er de Intel Xeon E3-1500M processorfamilie voor mobiele workstations en 6e generatie Intel vPro processors voor organisaties. Fabrikanten uit de hele wereld zijn inmiddels begonnen met de introductie van een grote verscheidenheid aan systemen in verschillende designs. Daarnaast komt Intel met ruim 25 processors voor het Internet of Things (IoT), die tot 7 jaar verkrijgbaar zullen zijn en die ondersteuning bieden voor verschillende energieniveaus en voor Error Correcting Code (ECC). Retail, de medische sector, de verwerkende industrie, de bewakings- en de beveiligingssector zullen allemaal profiteren van de verbeteringen die de nieuwe 6e generatie Intel Core processorfamilie biedt. Ook zal deze nieuwe processor de basis vormen van nieuwe IoT-apparaten, van de rand van het netwerk tot de cloud.

Kijk voor meer informatie over de aankondigingen van Intel tijdens IFA 2015, inclusief hires beeldmateriaal, op http://newsroom.intel.com/docs/DOC-6725.

(1) Intel technologies' features and benefits depend on system configuration and may require enabled hardware, software or service activation. Performance varies depending on system configuration. No computer system can be absolutely secure. Check with your system manufacturer or retailer or learn more at support.intel.com

(2) 6th Gen Intel Core i5-6200U (43WHr battery size) to a 5 year old PC based on Intel Core i5-520UM (62WHr battery size): 2.5x better performance (SYSmark2014), 3x better battery life (Windows* 10 on i5-6200U and Windows 7 on i5-520UM)

(3) 6th Gen Intel Core i5-6200U (43WHr battery size) to a 5 year old PC based on Intel Core i5-520UM (62WHr battery size): 2.5x better performance (SYSmark2014)

(4) 6th Gen Intel Core i5-6200U (43WHr battery size) to a 5 year old PC based on Intel Core i5-520UM (62WHr battery size): 3x better battery life (Windows* 10 on i5-6200U and Windows 7 on i5-520UM)

(5) 6th Gen Intel Core i5-6200U (43WHr battery size) to a 5 year old PC based on Intel Core i5-520UM (62WHr battery size): 30x better graphics performance (3D Mark Cloud Gate graphics test sub-score).

(6) Projection Intel Core M7-6Y75 for local 1080p video playback with 36WHr battery

(7) Based on measured TabletMark and WebXPRT 2015 (Intel Core m7-6Y75 CRB vs. iPad Air 2)

(8) Intel Core i5-6300HQ vs. Intel Core i5-4300M estimated SPECint_rate_base2006

(9) Intel Core M7-6Y75 (PL1=4.5W) compared to Intel Core M-5Y71 (PL1=4.5W) using 3DMark 1.2.0 Sky Diver

(10) Intel Core i5-6200U WebXPRT2015 (20% Overall) and up to 45% for photo enhancement subtest of WebXPRT2015

Software and workloads used in performance tests may have been optimized for performance only on Intel microprocessors.

Over Intel
Intel, marktleider in computerinnovatie, ontwikkelt en bouwt essentiële technologieën die dienen als de bouwstenen voor computerapparatuur over de hele wereld. Intel loopt tevens voorop in maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid. Het bedrijf produceert onder andere ’s werelds eerste commercieel verkrijgbare ‘conflict-vrije’ microprocessors. Meer informatie over Intel is te vinden op http://newsroom.intel.com en op http://blogs.intel.com. Meer informatie over Intels inspanningen op het gebied van conflict-vrije grondstoffen is te vinden op http://conflictfree.intel.com. Intel is ook te volgen via Twitter: http://twitter.com/intel of http://twitter.com/IntelNederland.

Voor meer informatie:
Intel Benelux, Kristof Sehmke, Communicatie Manager, telefoon +32 (0)3 450 08 11,
e-mail: kristof.sehmke@intel.com, of
MCS PR, Perlita Fränkel, telefoon +31 (0)23 562 82 08, e-mail: perlita@mcspr.nl.

Intel en het Intel-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Intel Corporation of zijn dochterondernemingen in de Verenigde Staten en andere landen. Andere namen en merken kunnen geclaimd worden als het eigendom van anderen.
Laatste van Intel

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric