Contentbureauwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
PR: LVTPR

Toshiba introduceert de Canvio Ready externe harde schijf

De nieuwe Canvio Ready combineert tot 3 TB aan opslagcapaciteit met een gebruiksvriendelijk plug & play-ontwerp

Neuss/Duitsland, 25 augustus 2015 – Toshiba Europe GmbH (TEG), Storage Peripherals Division, kondigt de introductie aan van de Canvio Ready, een nieuwe externe harde schijf. De nieuwe aanvulling op de populaire Canvio-reeks, die reeds acht harde schijven omvat, biedt tot maar liefst 3 TB[1] aan opslagruimte, razendsnelle overdrachtssnelheden en een draagbaar ontwerp dat u in staat stelt om uw favoriete bestanden overal met u mee te nemen.

De Canvio Ready is beschikbaar met een opslagcapaciteit variërend van 500 GB tot en met 3 TB. Dat betekent dat u 856.500 digitale foto’s, 789.000 van uw favoriete muzieknummers of 2.460 digitale films kunt opslaan[2]. De Canvio Ready maakt dankzij zijn ondersteuning voor USB 3.0-technologie uiterst hoge overdrachtssnelheden tot 5 Gbit/s mogelijk voor snelle downloads of de overdracht van grote bestanden in een kort tijdsbestek. De externe schijf is tevens compatibel met de USB 2.0-poorten die op oudere hardware worden aangetroffen. Als u uw laptop opwaardeert, kunt u dus nog altijd uw gegevens naar het nieuwe systeem overzetten. Dankzij het simpele plug & play-ontwerp kunt u de Canvio Ready direct gebruiken in combinatie met apparatuur met Microsoft Windows, zonder de noodzaak om aanvullende software te installeren.

De Canvio Ready biedt een betrouwbare en robuuste manier om gegevens op te slaan en back-ups te maken. Een interne schoksensor zorgt ervoor dat uw gegevens veilig blijven. De Canvio Ready is voorzien van een chique gestippeld ontwerp en heeft een uiterst compacte omvang. De externe schijf past moeiteloos in uw broekzak, jaszak of rugzak, zodat u uw bestanden, foto’s, films en muziek overal met u kunt meenemen, waar u maar gaat.

Arnaud Bonvarlet, directeur van de Storage Peripherals Division van Toshiba Europe GmbH: “In de loop van ons leven genereren we steeds meer data. Het is belangrijk dat consumenten over betrouwbare en snelle manieren kunnen beschikken om hun digitale bestanden op te slaan en transporteren. We zijn voortdurend op zoek naar innovatieve nieuwe manieren om ons aanbod van harde schijven verder te ontwikkelen en gebruikers opslagvoorzieningen te bieden die zij makkelijk bij zich kunnen dragen en die onderweg snelle toegang tot hun bestanden bieden. De Canvio Ready is beschikbaar in uitvoeringen met een opslagcapaciteit tot 3 TB, maar heeft desondanks een compact formaat. Het is daarmee de perfecte oplossing voor mensen die veel gegevens met zich mee willen nemen en deze onderweg veilig willen houden.

De nieuwe Toshiba Canvio Ready is medio september verkrijgbaar tegen een adviesprijs van €55,- (500GB), €69,- (1TB), €99,- (2TB) en €189,- (3TB).

[1] Eén gigabyte (GB) betekent 109 = 1.000.000.000 bytes als met de macht 10 wordt gerekend. Het besturingssysteem van de computer geeft de opslagcapaciteit echter aan met de macht 2, waarbij 1 GB = 230 = 1.073.741.824 bytes. Hierdoor is de vermelde opslagcapaciteit lager. De beschikbare opslagcapaciteit is ook minder als de computer een of meer voorgeïnstalleerde besturingssystemen, voorgeïnstalleerde toepassingen of mediabestanden bevat. De werkelijke capaciteit na formatteren kan verschillen.
[2] De cijfers van Toshiba zijn gebaseerd op de specifieke testconfiguratie die werd gebruikt op het moment van publicatie. Deze vertegenwoordigen geen schatting van het aantal foto’s, minuten video of uren audio dat onder andere omstandigheden dan de specifieke testconfiguratie kan worden opgeslagen. De opslag voor muziekbestanden is gebaseerd op 128 Kbps, een compressieverhouding van 11:1 en een gemiddelde trackduur van 4 minuten. De opslag voor foto’s is gebaseerd op foto’s van een digitale camera 6 MegaPixel-camera, JPEG-compressie en een gemiddelde bestandsgrootte van 3,5 MB per foto. De opslag voor films is gebaseerd op 13,5 MB per minuut gedurende 90 minuten en de gangbare iTunes®-downloadtijd van 1.800 kbps. De opslagcapaciteit die nodig is voor het opnemen van stilstaande beelden of films verschilt al naar gelang het gebruikte apparaat, het gefotografeerde/gefilmde onderwerp en de omstandigheden waarin wordt gefotografeerd/gefilmd. Deze variabelen kunnen ertoe leiden dat het aantal foto’s en of films dat kan worden opgeslagen hoger dan wel lager uitvalt. Uw resultaten kunnen dientengevolge verschillen.

Over Toshiba's Storage Peripherals Division
Toshiba Europe GmbH Storage Peripherals Division, gevestigd in Neuss, Duitsland, brengt HDD- en SSD-opslagoplossingen gericht op consumenten en retailers in Europa. Het huidige productassortiment loopt uiteen van externe en interne harde schijven tot SSD's en oplossingen voor netwerkopslag.

Toshiba beschikt over ruim 40 jaar ervaring met de ontwikkeling en productie van harde schijven die door elke vooraanstaande fabrikant van notebooks worden gebruikt. Meer informatie over hoe Toshiba deze technologie toepast in eigen producten, is te vinden op http://www.toshiba.nl/hard-drives/

Over Toshiba
Toshiba Corporation, een Fortune Global 500-bedrijf, levert toonaangevende oplossingen in de vorm van geavanceerde elektronische en elektrische producten en systemen in vijf strategische businessdomeinen: Energy & Infrastructure, Community Solutions, Healthcare Systems & Services, Electronic Devices & Components en Lifestyle Products & Services. Op basis van het commitment van de Toshiba Group, ‘Committed to People, Committed to the Future’, bevordert Toshiba wereldwijd activiteiten die groei door creativiteit en innovatie helpen waarborgen en bijdragen bij aan de totstandkoming van een wereld waarin mensen overal onder veilige en comfortabele omstandigheden leven.

Toshiba, in 1875 opgericht in Tokio, is vandaag de dag de spil in een mondiaal netwerk van meer dan 590 bedrijven en 200.000 werknemers en een jaaromzet van ruim 6,5 biljoen yen (63 miljard US dollar).

Meer informatie over Toshiba is te vinden op: www.toshiba.co.jp/index.htm

Toshiba Europe GmbH, gevestigd in Neuss, Duitsland, is een dochteronderneming van Toshiba Corporation, Tokio.

Contacten voor de media:

The Communication Force
Nanda Bechtholt
nandab@communicationforce.com

Storage Peripherals Division
Toshiba Europe GmbH
Julia Lepping
www.toshiba.eu/storage
Laatste van Toshiba
Toshiba Tec Retail gaat verder onder de naam Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux)

Toshiba en IGEL sluiten partnership voor mobiele thin client oplossing

Toshiba presenteert 2019 voorspellingen in digitale werkomgeving
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo LVTPR
Toshiba contact

Logo Toshiba

Toshiba sociaal

Toshiba tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage