www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Upgrade van Red Hat Satellite 6.1 systeemmanagement maakt implementatie containertechnologie mogelijk

Nieuwe functies ingebouwd wegens grote interesse in nieuwe geëvolueerde cloud-infrastructuur

Amsterdam, 25 augustus 2015 – Red Hat, Inc., wereldwijd marktleider op het gebied van opensourcesoftware, kondigt de algemene beschikbaarheid aan van Red Hat Satellite 6.1, Red Hat’s oplossing voor het beheren van Red Hat infrastructuur. Sinds de lancering van Red Hat Satellite 6.0 in september 2014 zijn er verschillende aanpassingen geweest op het gebied van beveiliging en beheer van containers in fysieke-, virtuele- en cloud-omgevingen.

Red Hat Satellite 6.1 biedt gebruikers vooraanstaande upgrades in drie belangrijke gebieden:
  • Containerbeheer
  • Beveiliging
  • Provisioning
Containerbeheer
Cloud-infrastructuren zijn steeds vaker gebaseerd op containertechnologie en klanten hebben hierdoor steeds vaker een flexibele beheeroplossing nodig voor nieuwe container set-ups die gevoelige applicaties en data bevatten. De kernmogelijkheden van Satellite 6.1 zijn nu uitgebreid voor container-implementaties, waardoor ze beter schaalbaar, beheerbaar en over verschillende platformen hetzelfde zijn. Bovendien kunnen Docker-gebruikers ook Satelite 6.1 gebruiken, zodat ook zij controle kunnen krijgen op versiebeheer, authenticatie en integratie met bestaande platforms. Een schaalbare on-premise registratie met Role-Based Access Controls, auditing en een robuuste API zijn nu beschikbaar voor ontwikkelaars die op zoek zijn naar het beheren van systemen in een container-gebaseerde omgeving.

Beveiliging
Satellite 6.1 biedt upgrades voor het aanpassen van software, zodat gebruikers snel en gemakkelijk verbeteringen snel kunnen doorvoeren. Door een verbeterde rapportage kunnen organisaties hosts, die getroffen zijn door kwetsbaarheden in de beveiliging, sneller identificeren en er sneller op reageren. Downtime is hierdoor minimaal en ook de periode dat gegevens zijn blootgesteld aan kwetsbare scenario’s, zoals eerder gepresenteerd door Shellshock, Heartbleed en GHOST, is beperkt. Bovendien is OpenSCAP, een gestandaardiseerde aanpak voor het behoud van enterprise systeembeveiliging, nu beschikbaar in tech preview. OpenSCAP verifieert automatisch de aanwezigheid van patches, controleert systeembeveiligingsconfiguratie settings en onderzoekt op regelmatige basis zwaktes in systemen, zodat eindgebruikers aanpassingen kunnen maken die passen bij hun eigen interne beveiligingsprotocollen.

Provisioning
Red Hat Satellite helpt provisioning te vereenvoudigen door nieuwe, verbeterde discovery processen. Het systeem staat automatic bare metal discovery toe van onbekende nodes op het provisioning netwerk. Nieuwe nodes kunnen zichzelf registreren met Red Hat Satellite en hardware specs uploaden. Discovery helpt software te bepalen welk systeemtype te gebruiken voor het provisionen.

Andere nieuwe functies in Red Hat Satellite 6.1 zijn onder andere:
  • Multiple Network Support voor het provisionen van systemen met complexe netwerkeisen, waaronder VLAN’s, Bonds en Aliased interfaces. Satellite 6.1 bevat nieuwe provisioning templates en workflows die de setup van complexe interfaces mogelijk maakt.
  • Isolated Capsule Server, een belangrijk onderdeel van grote Red Hat Satellite-installaties, bevat nu een aantal communicatieverbeteringen. Communicatie tussen de managed host, Capsule Server en Satellite Server zijn nu beter geïsoleerd en gestroomlijnd voor een veiligere omgeving. Dit stelt systeemadministratoren in staat om Red Hat Satellite Capsule nog eenvoudiger te implementeren in hun omgeving.
  • Tech preview van Red Hat Access Insights is een nieuwe geautomatiseerde, opt-in dienst aangekondigd tijdens de 2015 Red Hat Summit. Red Hat Satellite gebruikers kunnen belangrijke stabiliteit-, prestatie- en beveiligingsrisico’s identificeren via Red Hat Access Insights, waarbij aanbevelingen worden gegeven hoe ontdekte problemen kunnen worden aangepakt.
Beschikbaarheid
Red Hat Satellite 6.1 is nu algemeen beschikbaar voor alle Red Hat Satellite-klanten met een geldig abonnement, zie https://access.redhat.com/products/red-hat-satellite/.

Quotes

Joe Fitzgerald, vice president, Management Business Unit, Red Hat
“Red Hat Satellite 6.1 blijft evolueren om te voldoen aan de steeds veranderende markteisen. Met name de groeiende beweging die we zien richting container-gebaseerde cloud implementaties. De nieuwste versie bouwt voort op de release van Red Hat Satellite 6 en biedt ontwikkelaars de mogelijkheid om Satellite eenvoudig te integreren in een hybride cloud- of containeromgeving, evenals een betere host-rapportage tijdens de transitie.”

Mary Johnston Turner, Research Vice President, Enterprise System Management Software, IDC
“De verschuiving van bedrijfsinfrastructuur naar gedistribueerde- en container-gebaseerde systemen betekent dat er een holistische aanpak nodig is als het gaat om het beheren van deze heterogene systemen. Red Hat Satellite 6.1 blijft zich ontwikkelen om zo’n oplossing - gebaseerd op innovatie vanuit de open source gemeenschap - te kunnen bieden. Bedrijven worden zo voorzien van standaardisatie en controle over deze opkomende technologieën.”

Extra informatie

Volg Red Hat

Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Meer informatie voor de pers
Anke van Heerebeek
Lubbers De Jong
anke@lubbersdejong.nl
Eerder van Red Hat, Inc.
4 nov 2019 Red Hat voegt voorspellende modellen toe aan nieuwste versie van Red Hat Process Automation

23 okt 2019 Red Hat werkt met Vodafone Idea samen om een Network-as-a-Platform te bouwen

17 okt 2019 Red Hat breidt Kubernetes-ontwikkelaarservaring uit met nieuwe versie Red Hat OpenShift 4
Persberichten van vrijdag 15 november 2019
Knowliah erkend als representatieve aanbieder wereldwijd in Enterprise Legal Management Solutions

Paskal van Lomm wint Digital Transformers Awards 2019 met medisch platform Duxxie

Eerste Startupbootcamp Media accelerator 2019 met thema Going Beyond

Effectory is wederom FD Gazelle 2019 en wint de Award in regio West

Nieuwe Bluetooth-headsets van Poly bieden meer connectiviteitsopties en gebruiksvrijheid

Nieuwe financieringsronde versnelt groei Textmetrics

Softwarebedrijf Intigris benoemd tot FD Gazelle 2019
Secretaresses en andere supportprofessionals zijn opvallend loyaal

Zo maak je van Black Friday een positieve klantervaring

devolo Magic 1 WiFi mini: kleine adapter, krachtige WiFi

Eerste Managed DNS Security-dienst nu beschikbaar op Nederlandse markt

Eten belangrijker dan cadeaus tijdens de feestdagen

Oracle opent Gen 2 Cloud-regio in Nederland

ThousandEyes lanceert collectief inzicht in wereldwijde internetprestaties

Onderzoek ThousandEyes: opvallende verschillen in prestaties tussen AWS, GCP, Azure, Alibaba en IBM Cloud

Henk Nijland benoemd als Directeur Operations van Bizway

Ouderwets huishoudboekje nog steeds populair voor financiële administratie

Makkelijker je weg vinden in het buitenland met nieuwe vertaalfunctie in Google Maps

Siemens neemt Atlas 3D over en vergroot zijn additive manufacturing-portfolio

Fortinet breidt dynamische cloud-beveiliging uit in Azure
Logo Lubbers De Jong

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl