www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (5 jaar en 43 dagen geleden)

Nederlandse singles sportief maar een bierbuikje of lovehandles mogen best

Nederlandse singles houden er een gezonde levensstijl op na. De meeste singles sporten het liefst twee of drie keer per week. Ook is gezonde voeding/diëten voor veel van hen belangrijk. Toch is een klein vetrolletje hier of daar geen enkel probleem, relativeert de single anno 2015. Dat blijkt uit een enquête van datingsite PARSHIP onder bijna 1700 singles.

Ruim 27% van de 1691 ondervraagde singles geeft aan tweemaal per week aan lichaamsbeweging te doen. Bijna één vijfde doet dat zelfs drie keer per week. Iets meer dan 14% zet het lichaam vaker dan drie keer per week aan het werk. Van de ondervraagde singles zegt zeker 17% welgeteld nul keer per week te sporten. Ruim de helft sport op eigen houtje (57%), de andere 43% doet dit in verenigingsverband.

De alleenstaanden in Nederland sporten dus regelmatig, maar wat doen zij zoal? Fitness is favoriet, zo blijkt wel: 40% gaf aan te fitnessen. Maar ook fietsen/wielrennen (31%) en hardlopen (23%) zijn populair bij singles (er waren meerdere antwoorden mogelijk).

Onder vrouwen blijkt overigens yoga of pilates populair, terwijl de mannen liever op de fiets stappen. Ruim 22% van de dames rolt regelmatig de yogamat uit, tegenover nog geen 4% van de heren. Andersom pakt zeker 40% van de heren de tweewieler om aan beweging te komen; ruim 16% meer dan de vrouwelijke single. Ook voetballen de heren wat vaker dan de vrouwen (bijna 7% om 0,25%).

Een gezonde levensstijl is sowieso belangrijk voor de single. Echter: vrouwen hechten daar meer waarde aan dan mannen. Op de vraag of zij gezonde voeding en diëten belangrijk vinden, antwoordde 86% van de dames volmondig ja, terwijl dat percentage bij de heren iets lager ligt (73%). Desalniettemin is de single van nu zeker bezig met gezondheid, zo blijkt. Maar niet ten koste van alles. Die gezonde levensstijl weerhoudt de singles er niet van te genieten: 13% geeft aan elke dag alcohol te nuttigen en ruim een derde zegt dat geregeld te doen(34%). Hooguit af en toe een glaasje is het credo voor ruim 44%. Een schamele 8% laat alcohol geheel uit zijn/haar voedingspatroon.

Van degenen die aangaven gezonde voeding belangrijk te vinden, vindt bijna 15% het een absolute must dat zijn of haar date hier net zoveel om geeft, anders kunnen zij een vervolgdate of relatie wel op hun buik schrijven. Maar zo stellig is 66% weer niet; zij geven aan dat andermans desinteresse in gezonde voeding geen afknapper is, zolang hij/zij ruimte geeft om gezond bezig te zijn en geen ongezonde voeding opdringt.

Ook andersom geldt dit: ruim 41% van de singles zonder interesse in gezonde voeding heeft geen probleem op date te gaan met een gezondheidsfanaat, zolang hij/zij maar niks opdringt. Toch geeft een dikke 16% aan dat een gezondheisdsfanaat wel degelijk een afknapper is. “Ik zou er gek van worden. Hoe spreek je quinoa überhaupt uit”. Daarin zit overigens wel verschil tussen mannen en vrouwen. Van de dames die gezonde voeding niet als belangrijk bestempelden, geeft ruim één vijfde aan gek te worden van een gezondheidsfreak als date, tegenover 10% van de mannen. Van deze groep gaven ook meer vrouwen dan mannen aan dat zij daar moeite mee zouden hebben, omdat zij zich dan schuldig zouden voelen (11% om 4%). De heren zien een gezondheidsbewuste date eerder als kans om er zelf ook mee aan de slag te gaan (19%).

Maar sportief of niet, bitterbal of blaadje sla, singles lijken eensgezind te nuanceren hoe zij andere het liefst zien. Als zij een keuze mochten maken tussen een volledig afgetrainde man - sixpack inclusief – of een vent met een klein bierbuikje (zogenaamde ‘dad bod’) weet een grote meerderheid toch wel te relativeren: 81% geeft aan dat een buikje echt niet erg is. Daarbij valt wel op dat de heren zélf veeleisender zijn. Meer dan de dames zien zij hun equivalenten liever afgetraind (dames: 15%, heren 25%). Wellicht is de wens de vader van de gedachte.

Vrouwen mogen ook best wat curves hebben, is de Nederlandse single het over eens. Een afgetrainde vrouw met gespierd lichaam kan rekenen op de voorkeur van 20%. Maar een vrouw met wat ‘lovehandles’ is wat 80% betreft helemaal prima. Hierbij lijken de vrouwen – anders dan de heren over zichzelf – coulanter: van de singles die de dames graag met wat rondingen zien, is 85% vrouw tegenover nog geen 74% heren.

Over PARSHIP
Met een succesratio van 38%, een persoonlijkheidstest en website met datingtips en -adviezen is PARSHIP dé matchmaker en datingsite voor hoger opgeleiden in Nederland. Volg ons ook op Twitter en Facebook.

Noot voor redactie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

- Femke van der Hoeven (Country Manager PARSHIP NL)

tel: 020 – 240 25 23

email: femke.vanderhoeven@parship.com
Laatste van PARSHIP.nl
PARSHIP stelt Janneke Kokkeel aan als Junior Marketing Manager

Onderzoek PARSHIP: Kind zonder partner? Dat kan bijna één op drie single vrouwen zich wel voorstellen

Leugentje om bestwil of harde waarheid?
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio
Een vijfde Nederlanders verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces

Maandalert Woningmarkt: Ook vakantiewoningen op de Veluwe in trek

Knab zet biometrische technologie van iProov in voor authenticatie klanten

Azimi treedt terug als CEO van Lavide Holding
Verstreken tijd: 5 jaar en 43 dagen
PARSHIP.nl contact

Logo PARSHIP.nl

support@parship.nl
  www.parship.nl
PARSHIP.nl sociaal

PARSHIP.nl tweets

Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Valid
Logo Descartes
Logo Zyxel
Logo BCT