www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2495 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

IT-afdelingen voelen druk om te innoveren nu zakelijke leiders transformerende technologie zien als trigger voor groei

Nieuw onderzoek vergelijkt IT-prestaties met businessdata en onderstreept voordelen van omarmen nieuwe technologie

Barneveld, 19 augustus 2015 – Leiders van internationale bedrijven verwachten van hun IT-organisaties dat zij meetbare zakelijke en concurrerende voordelen halen uit technologietransformatie. Dat onthult een nieuw onderzoek van het Business Performance Innovation (BPI) Network, een internationale lobbygroep die pleit voor zakelijke verandering en verbetering.

In het laatste onderzoek van BPI wordt het niveau van IT-innovatie in organisaties beoordeeld. Het toont aan dat de overgrote meerderheid van de beslissers meer tijd en aandacht besteedt aan het begrijpen van de strategische implicaties van verstorende technologieën. Daarnaast willen zij hun bedrijf laten groeien met behulp van moderne technologieën en nieuwe kanalen aanboren voor klantbetrokkenheid en digitale ervaringen.

Dit nieuwe onderzoek maakt deel uit van het BPI Networks “Transform to Better Perform” kennisuitwisselingsinitiatief en is gesponsord door Dimension Data. “Accelerating Business Transformation Through IT Innovation: Getting the Business Leader Take on the IT Change Mandate”, zoals het onderzoek heet – laat zien dat zakelijke leiders bezig zijn met een nieuwe aanpak. Een die zich richt op business-innovatie en groei als belangrijkste onderdelen voor technologieontwikkeling en management. Het laat ook zien dat leidinggevenden hun IT-infrastructuren onderwerpen aan verandering, waaronder nieuwe op cloud gebaseerde, hybride IT-modellen en datacentermodernisatie.

Hoewel het onderzoek van BPI Network laat zien dat bijna zeventig procent van de managers wereldwijd gelooft dat technologie “veel belangrijker” is geworden voor hun business, beoordeelt minder dan de helft (47 procent) van de 250 leidinggevenden het innovatieniveau in hun IT-afdeling als goed of erg goed. Daarentegen beoordeelt 52 procent de IT-afdeling als slecht of ziet het als een manier om gewoon te continueren. Slechts 42 procent zegt dat hun IT-afdelingen goede stappen zetten in de richting van een strategischere, responsieve en gewaardeerde businesspartner, tegenover 58 procent die hun overgang ziet als slecht of slechts een matige vooruitgang.

Beoordeling van de IT-afdeling

Over de prestatiecijfers van bedrijven zegt het onderzoek: 46 procent van de respondenten gelooft dat het verzekeren van geloofwaardigheid, schaalbaarheid en veiligheid van IT-infrastructuren het belangrijkst is. Daarentegen gelooft 38 procent van de respondenten dat het creëren van nieuwe ideeën en oplossingen voor een IT-organisatie veel betekent voor de bedrijfsprestaties. Iets minder belangrijk was volgens hen de kwaliteit en tijdloosheid van het beschikbaar stellen van applicaties (35 procent), de kwaliteit van probleemoplossing en de snelheid waarmee een probleem werd opgelost (29 procent) en de klanttevredenheid met behulp van een technologiegedreven interface (27 procent).

Prestatiecijfers van bedrijven

“Senior managers van het hoogste niveau tot aan de uitvoerende afdeling zien vooruitgang in het implementeren van technologieën die hun kennis en de klantervaring verbeteren, en bedrijven een betere concurrentiepositie geven”, zegt Dave Murray, head of thought leadership bij BPI Network. “Wij geloven dat dit bijdraagt aan een nieuwe scorecard voor IT, met een grotere nadruk op de rol van IT als het gaat om bedrijfsgroei en marktdifferentiatie.”

“Bedrijven uit elke sector en elk deel uit de wereld realiseren zich dat zij een nieuw model van business responsive datacenters en -netwerken moeten omarmen om innovatie, kennis en snelheid te bevorderen”, zegt Richard Garratt van Dimension Data. “De huidige discussie omtrent datacenters en op cloud gebaseerde, hybride IT-modellen is gebaseerd op de behoefte om effectiever en sneller aan de strategische behoeften van bedrijven in een snel veranderende zakelijke omgeving te voldoen.”

Uit de onderzoeksresultaten blijkt dat er ongelijkheid bestaat tussen organisaties voor wat betreft het erkennen dat zij nieuwe technologieën moeten aannemen en het daadwerkelijk bereiken van dat doel. De belangrijkste uitdagingen voor het aannemen van nieuwe technologieën waren:
  • Overeenstemming en steun voor nieuwe technologische investeringen verkrijgen
  • Behoeften en de beschikbare optimale oplossingen bepalen
  • Het risico, de kwetsbaarheid en bedreiging voor informatie verkleinen
  • Succesvol implementeren en de aanname vanuit de organisatie verkrijgen
  • Verouderd IT-infrastructuur die geüpgraded en gemoderniseerd moet worden
Het onderzoek van BPI Network werd uitgevoerd in het tweede kwartaal van 2015 en werd gehouden onder leidinggevenden met verschillende functies en uit verschillende bedrijfsgroottes, industriesectoren en geografische gebieden. 22 procent van de respondenten vertegenwoordigde bedrijven met een omzet van een miljard dollar of meer en 31 procent behaalde jaarlijkse verkoopcijfers tussen de honderd miljoen dollar en een miljard dollar. Het gemiddelde bestond uit een omzet van minder dan honderd miljoen.

####

Over BPI Network
Business Performance Innovation (BPI) Network is een gedreven, toonaangevende en professionele netwerkorganisatie, bestaande uit 50.000 mensen die zich bezighouden met IT-verandering, veranderingsmanagement, zakelijke verbetering, procesverbetering en strategische planning. Het doel: de opkomende rollen van de Chief Innovation Officer en de Innovation Strategist laten groeien in organisaties van vandaag. BPI Network brengt leidinggevenden die kampioen zijn op het gebied van veranderingen binnen hun eigen organisatie samen, met behulp van onderzoek, betrouwbare content en peer-to-peerconversaties. Deze leidinggevenden in hun eigen gebied (operations, IT, finance, procurement, sales, marketing, productontwikkeling, etc.) en leiders in hun bedrijfstak zijn voorstanders van innovatie als een fundamenteel onderdeel en functie binnen organisaties uit de 21e eeuw. Zij willen aantonen waar en hoe nieuwe innovatieve oplossingen en aanpakken meerwaarde kunnen bieden aan bedrijven, klanten tevreden kunnen stellen, vooruitgang kunnen verzekeren en concurrerend voordeel bieden ten opzichte van andere bedrijven wereldwijd.

Over Dimension Data
Dimension Data plc., opgericht in 1983, is een leverancier van ICT-services en -oplossingen, die gebruik maakt van zijn technologie-expertise, wereldwijde mogelijkheden voor service- en dienstverlening, en ondernemingskracht om de bedrijfsambities van zijn klanten waar te maken. Dimension Data is lid van de NTT Group. Meer informatie is beschikbaar op www.dimensiondata.com/nl.
Laatste van Dimension Data
NTT en A.S.O. tekenen nieuw technologiecontract voor verder transformeren en revolutioneren van fanbeleving Tour de France

NTT brengt toonaangevende bedrijven samen voor lancering van één nieuwe wereldwijde technology-serviceprovider

Dimension Data en Cisco gaan partnership voor co-innovatie aan
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain
Overname KPN Consulting door Cegeka definitief

Software Improvement Group (SIG) celebrates 20th anniversary with launch of 100% online Digital Health Management services

Robson Grieve wordt Chief Marketing Officer bij OutSystems

Pure Storage en SAP versterken hun partnerschap

Grootste Nederlandse techspelers gaan coronacrisis te lijf met hackathon

Onderzoek: ICT-sector draait door, maar vreest gevolgen Coronacrisis op langere termijn

Bizcuit Groep investeert EUR 1.200.000 in snelgroeiende scale-up Klippa ondanks COVID-19

Voting Results AGM TIE Kinetix N.V.

Logo LVTPR

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Stocard

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl