www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (6 jaar en 41 dagen geleden)
PR: Whizpr

Windows 10-migratie op agenda bij 47 procent van organisaties

Negen procent geeft aan Windows 10 per direct in gebruik te willen nemen

Amsterdam, 11 augustus 2015 – Bijna de helft (47%) van de organisaties maakt plannen om Windows 10 op de werkvloer te introduceren. Dit blijkt uit onderzoek van Matrix42, softwareleverancier van werkplekbeheeroplossingen, onder ruim 1000 Europese bedrijven. Organisaties hebben de ambitie om op korte termijn aan de slag te gaan met de migratie. Zo geeft 53 procent van de organisaties die willen overstappen aan dit voor het einde van 2016 in gang te gaan zetten. 25 procent wil dit zelfs in 2015 al afgerond hebben.

Einde standaard support belangrijkste reden
Er zijn meerdere redenen voor organisaties om de switch naar een nieuw besturingssysteem te overwegen. De belangrijkste reden (door 30% aangevoerd) is het einde van standaard support voor Windows XP en Windows 7, vanwege de security-uitdagingen die dat met zich meebrengt. De nieuwe functionaliteiten van Windows 10 volgen als tweede (20%) en een derde reden is het creëren van één standaard in de werkomgeving (16%). De wens om productiviteit te verbeteren (13%) of kosten te verlagen (11%) zijn ook belangrijke redenen voor een snelle introductie van Windows 10.

Compatibiliteitsissues voornaamste zorg
Ondanks dat veel organisaties plannen hebben voor een migratie, maken zij zich ook zorgen over mogelijke hiccups. Zo’n 30 procent is bezorgd over compatibiliteitsissues met betrekking tot software en één op de vier verwacht dat er te veel tijd en geld in het proces gaat zitten. Ook vreest 18 procent in de knel te komen wat betreft compatibiliteit met bestaande hardware. Daarnaast kijken veel organisaties met argusogen naar de complexiteit van de nieuwe functies en vrezen administrators dat het nieuwe besturingssysteem de huidige managementtools van hun organisatie niet ondersteunt.

Gefaseerde aanpak
Eén op de drie organisaties kiest voor een gefaseerde aanpak en doet de uitrol van Windows 10 afdeling voor afdeling. Een kwart (24%) zegt te faseren door het besturingssysteem alleen op nieuwe of vervangende hardware te installeren.

Anne-Jan van der Vlugt, Country Manager Benelux bij Matrix42 over een gedegen migratieaanpak: “Een gefaseerde aanpak duidt op enige terughoudendheid onder organisaties. Een doordachte aanpak van de migratie is verstandig, want er staat veel op het spel. Dit hoeft echter niet te betekenen dat je een afwachtende houding aanneemt. Matrix42 heeft haar client managementoplossing specifiek op Windows 10 aangepast. Deze oplossing inventariseert hard- en software en signaleert kwetsbaarheden vooraf. Zo beperk je downtime en dataverlies tot een minimum en kom je niet voor vervelende verrassingen te staan bij een migratie. Organisaties kunnen daardoor dit jaar nog de nieuwe functionaliteiten in Windows 10 benutten.”

--------------------

Over het onderzoek
De cijfers en gegevens in dit persbericht zijn gebaseerd op onderzoek door Matrix42, uitgevoerd op CeBIT in maart 2015. In totaal werden beslissers bij 1231 organisaties en bedrijven ondervraagd over hun houding ten overstaan van Windows 10 en de mogelijkheden voor hun organisatie. Het complete onderzoeksrapport is (in het Engels) te downloaden op http://www.matrix42.com/en/windows-10. Op deze webpagina is ook een richtlijn te vinden die helpt bij migratie naar een nieuw besturingssysteem.

Over Matrix42
Matrix42 is leverancier van software voor werkplekbeheer. Het bedrijf biedt vooruitstrevende oplossingen voor moderne werkomgevingen onder het motto: ‘Smarter Workspace’. Wereldwijd heeft Matrix42 meer dan 3.000 klanten, waaronder BMW, Infineon en Carl Zeiss. De klanten zijn samen goed voor 3 miljoen werkplekken die gebruik maken van een ‘Workspace’ managementoplossing. Matrix42 is onder andere actief in Duitsland, Nederland, Oostenrijk, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en Zweden. Het hoofdkantoor is gevestigd in Frankfurt, Duitsland. Matrix42 werd in 1992 opgericht en is sinds 2008 onderdeel van de Asseco Group, één van Europa’s grootste software-aanbieders.

Matrix42 wil met zijn producten en oplossingen de fysieke, virtuele en mobiele werkplekken vormgeven. Hierbij staat de eindgebruiker centraal en worden processen geautomatiseerd en geoptimaliseerd. De oplossingen van Matrix42 komen tegemoet aan de eisen van de moderne professional en sluiten aan op de eigen ICT-omgeving van organisaties. Om dit mogelijk te maken werkt Matrix42 samen met Incit Technology, Tap Desktop Soltutions, Consulting 4IT en DSP IT Service. In de Benelux werkt Matrix42 samen met Semanto, Dekkers Intermediair en Nutshell-IT. Meer informatie is te vinden op www.matrix42.com/nl

Marcommit PR
Reinder Suijker
matrix42@marcommit.nl
Laatste van Matrix42
Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices

Dinko Eror is nieuwe COO en lid van de Raad van Bestuur van Matrix42

Matrix42 verdubbelt Europese omzet in 2019
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Extreme Networks