www.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
PR: LVTPR

Qualys lanceert baanbrekende, gratis Asset Inventory Service

AssetView biedt binnen seconden direct en praktisch inzicht in miljoen IT-middelen

Amsterdam, 5 augustus 2015 Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloudbeveiliging en compliance-oplossingen, lanceert Qualys AssetView, een gratis clouddienst waarmee organisaties informatie kunnen verzamelen over al hun IT-middelen die zijn voorzien van een agent. De oplossing is schaalbaar tot miljoenen IT-middelen en geschikt voor organisaties van elke omvang. Wereldwijde IT-middelen zijn binnen enkele seconden op te zoeken en de informatie over deze middelen wordt continu onderhouden.

Globalisering, virtualisatie en mobiele devices, zoals laptops en tablets, zorgen voor nieuwe endpoints op bedrijfsnetwerken. Deze maken het voor organisaties moeilijker om bij te houden welke IT-middelen precies deel uitmaken van de infrastructuur en welke wellicht een beveiligingsrisico met zich meebrengen. Daarnaast hebben hackers nieuwe manieren gevonden om organisaties te infiltreren en gevoelige data te ontsluiten. IT-teams zoeken dan ook naar andere middelen dan alleen scannen om endpoint-beveiliging te waarborgen. Zij worden daarbij vaak beperkt doordat ze geen overzicht van, en inzicht in alle IT-middelen hebben, wat wel nodig is met het oog op beveiliging en compliance.

Met AssetView beschikken IT-professionals snel over praktisch inzicht in alle IT-middelen, wat het beheer effectiever maakt en de beveiliging van endpoints verbetert. De service maakt gebruik van het Qualys Cloud Agent Platform (CAP), een revolutionair platform bestaande uit lichtgewicht agents. Deze agents bekijken realtime de beveiliging en compliance van IT-middelen, ongeacht de locatie: on-premise, mobiel of in de cloud.

“Het groeiende aantal IT-middelen, de explosie aan endpoint devices en de toegenomen dreiging maken van enterprise-IT en -beveiliging een complexe zaak”, zegt Philippe Courtot, bestuursvoorzitter en CEO van Qualys, Inc. “IT- en security-professionals staan voor de taak om ervoor te zorgen dat IT-middelen up-to-date, veilig en compliant zijn. Met AssetView, onze gratis Asset Inventory Service, bieden we inzicht in wereldwijde IT-middelen en voorzien we professionals van de informatie die ze nodig hebben om die middelen veilig te houden.”

De belangrijkste features van Qualys AssetView
  • Compleet, schaalbaar en altijd up-to-date overzicht van endpoints – de service biedt een continu geüpdatet overzicht van alle middelen en schaalt tot miljoenen middelen. De dienst is daardoor ook geschikt voor zeer grote organisaties. Door gebruik te maken van het Qualys Cloud Platform, is er geen kostbare beheerinfrastructuur vereist.
  • Minimale impact op systemen en netwerken – de agent kijkt naar veranderingen ten opzichte van de vorige status, wat de impact op netwerken en systemen minimaliseert. De agent draait daarnaast op de achtergrond met geringe impact op het systeem en houdt zichzelf up-to-date zonder de noodzaak van een reboot.
  • Snelle, accurate en bruikbare data – AssetView biedt een nieuwe informatielaag over de actuele status van endpoints door het catalogiseren van details over services, bestandssystemen en registers. Ook is er een schat aan informatie beschikbaar voor het beheren en beveiligen van systemen.
  • Probleemloze werking in gevirtualiseerde omgevingen – AssetView biedt een unieke benadering voor wat betreft het aangeven of een systeem zich beweegt over het netwerk, of in virtuele omgevingen is gekloond. De service houdt de constante verspreiding van images binnen en buiten de omgeving continu in de gaten.
  • Uitbreidbaar – AssetView en het Qualys Cloud Agent Platform zijn geïntegreerd met Qualys Vulnerability Management en Qualys Policy Compliance, en ontworpen om mee te groeien met netwerken.
Beschikbaarheid
Qualys AssetView is per direct beschikbaar en gratis voor bedrijven van elke omvang. Registratie is mogelijk op https://www.qualys.com/AssetView/.

Meer achtergrondinformatie Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloudbeveiliging en compliance. Het bedrijf heeft meer dan 6.700 klanten in meer dan honderd landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde suite van oplossingen helpen organisaties bij het vereenvoudigen van hun security-activiteiten en het verlagen van de compliance-kosten door het bieden van on-demand bedrijfskritische beveiligingsinformatie en het automatiseren van de auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties. Qualys, opgericht in 1999, heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, Accuvant, BT, Cognizant Technology Solutions, Dell SecureWorks, Fujitsu, HCL Comnet, InfoSys, NTT, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Voor meer informatie:

LEWIS PR for Qualys
Tracey Workman
T: +1 (415) 432-2470
M: qualys@lewispr.com

LVTPR
Gijs van Beek / Kirsten Meij
T: 030 65 65 070
M: qualys@lvtpr.nl
Laatste van Qualys
Qualys levert Vulnerability Management aan Microsoft Azure Security Center voor virtuele machines en containers

Qualys VMDR® – Vulnerability Management Detection and Response – nu beschikbaar

Qualys biedt ondernemingen gratis endpoint-beveiliging voor probleemloos en veilig thuiswerken
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo LVTPR
Qualys contact

Logo Qualys

info@qualys.com
  www.qualys.com
Qualys sociaal

Qualys tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage