www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (5 jaar en 15 dagen geleden)

Geteste IT-veiligheid versnelt inbedrijfstelling van datacenters

Conformiteitsverklaring voor Rittal RiMatrix S

TÜV Rheinland heeft de voorzieningen voor de bedrijfszekerheid en databescherming voor het modulaire datacenter RiMatrix S van Rittal getest. Met de CAT II+ conformiteitsverklaring hoeven ondernemingen geen extra bewijzen te leveren voor de veiligheid van hun datacenter. Dit kan bijvoorbeeld leiden tot een gunstiger indeling bij verzekeringen.

Voor veel ondernemingen wordt de rol van de in hun datacenters verwerkte gegevens steeds belangrijker voor de productie. Daarom is het des te belangrijker om deze gegevens te beveiligen en de inzetbaarheid van de IT-systemen te waarborgen. Het gestandaardiseerde datacenter RiMatrix S van Rittal voldoet aan deze eisen. En TÜV Rheinland bevestigde dit officieel met een conformiteitsverklaring volgens de norm CAT II+.

De certificering van RiMatrix S als “bedrijfszeker datacenter” volgens CAT II+ is gebaseerd op een holistische benadering van een datacenter. De omgeving van het datacenter, de brandveiligheid en de elektro-, klimatiserings- en beveiligingstechniek worden geanalyseerd. Ook organisatorische aspecten, zoals onderhoud van het datacenter en opleiding voor medewerkers, worden beoordeeld.

CAT II beschrijft een concept voor de eenvoudige voeding van klimatiserings- en energietechniek met redundante componenten (n+1). Daarnaast verlangt CAT II+ vanaf de laagspanningshoofdverdeling een redundante voeding voor de IT-infrastructuur.

Omdat door deze conformiteitsverklaring al tal van aspecten met betrekking tot het datacenter zijn getest, vergemakkelijkt de certificering door TÜV Rheinland het werk voor Rittal-klanten met RiMatrix S aanzienlijk. De verklaring bewijst dat de IT veilig en faalveilig werkt. De verklaring bewijst verzekeraars bovendien dat IT-technische veiligheidsvoorzieningen zijn toegepast, wat onder omstandigheden kan resulteren in gunstiger voorwaarden voor de verzekeringnemer.

Rittal
Rittal GmbH & Co. KG uit Herborn in Hessen is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in alle takken van de industrie, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche.

Het brede productenprogramma omvat bovendien complete systemen voor modulaire en energiezuinige computercentra, van innovatief veiligheidsconcept (voorheen Litcos) tot aan de fysieke data- en systeembeveiliging van de IT-infrastructuur (voorheen Lampertz). De toonaangevende softwareleverancier EPLAN en de softwareproducent Mind8 zijn dochtermaatschappijen van Rittal en vullen de systemen van Rittal aan tot engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines.

Het in 1961 opgerichte Rittal is met 11 productielocaties, 64 dochtermaatschappijen en 40 vertegenwoordigingen over de hele wereld aanwezig.  Met in totaal 10.000 medewerkers is Rittal de grootste onderneming van de Friedhelm Loh Group, Haiger, Hessen. De complete bedrijfsgroep heeft meer dan 11.500 medewerkers.  Meer informatie vindt u op www.rittal.de en www.friedhelm-loh-group.com.

Beeldmateriaal:

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal GmbH & Co. KG. Wij ontvangen graag een bewijsnummer.

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, site: www.rittal.nl
Laatste van Rittal bv
Rittal B.V. onder leiding van Rogier van Lieshout: Verbinder van technologieën, mensen en markten

Rittal en Circle B kiezen maincubes AMS01 als nieuwe locatie van het Europese OCP Experience Center

Nieuw “Intelligent Edge Data Center” tilt Smart Industries naar het volgende niveau
Verstreken tijd: 5 jaar en 15 dagen
Rittal bv contact

Logo Rittal bv

sales@rittal.nl
  www.rittal.nl
Rittal bv sociaal

Rittal bv tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4