Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nl
2498 volgers blijven op de hoogte!
PR: LEWIS

Omzetverhoging van 1,4 miljard euro voor Nederlandse fysieke winkels mogelijk bij inzet mobiele strategie

Europese merken moeten meer aan verwachtingen van de consument voldoen voordat zij volledig kunnen profiteren van mobiele mogelijkheden

Amsterdam - 27. July 2015
  • M-commerce vertegenwoordigt 23% van de totale e-commerce omzet in Europa in 2015. Het gemiddelde bedrag per online aankoop dat naar verwachting dit jaar in Nederland wordt uitgegeven is €52 via smartphone, €58 via tablet en €65 via desktop of laptop.
  • Ondanks dat mobiel niet het belangrijkste shopping-kanaal is, speelt het wel een belangrijke rol in de gehele winkelervaring; 74% van de Nederlandse smartphone-gebruikers zoekt actief naar reviews, 73% vergelijkt prijzen en 67% zoekt naar aanbiedingen en promoties.
  • De beloning voor retailers is een financiële; multi-channel shoppers in Nederland besteden 57% meer in vergelijking met diegenen die alleen via desktop of laptop winkelen. Gemiddelde besteding dit jaar voor multichannel shoppers is €1.099 in vergelijking met €701 van degenen die uitsluitend via desktop kopen.
Amsterdam, 27 juli 2015 - Mobiele apparaten zijn dit jaar verantwoordelijk voor 18% van de online omzet. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van ActiePagina.nl, onderdeel van RetailMeNot, ‘s werelds grootste platform voor online coupons. De studie, die uitgevoerd is in samenwerking met het Centre for Retail Research (CRR), toont aan dat Nederlanders dit jaar naar verwachting ruim 1.3 miljard euro gaan uitgeven via mobiel. Dit is bijna een verdubbeling ten opzichte van de 0.7 miljard euro in 2014. Verwachting is dat dit met 166% groeit in 2016 ten opzichte van 2014.

Mobiel beïnvloedt consumentengedrag meer dan ooit
  • Mobiel is de drijvende kracht achter de groei van e-commerce.De verkoop via tablets en smartphones is dit jaar in Europa met respectievelijk 94% en 70% gestegen, terwijl de groei van verkoop via desktop maar 5% is in 2015. Naar verwachting is 18% van de online omzet in Nederland dit jaar afkomstig van mobiele apparaten (tablet en smartphone). Nu de meeste smartphone gebruikers een databundel hebben en dus op ieder moment online kunnen zijn, moeten retailers gaan nadenken over hun mobiele strategie en hoe zij beter tegemoet kunnen komen aan de eisen van de consument.
  • Uit op een koopje. Ondanks dat Nederlanders meer dan ooit besteden via mobiel, blijkt uit het onderzoek dat een smartphone niet alleen gebruikt wordt voor een aankoop, maar dat het ook een grote rol speelt in het besluitvormingsproces. Meer dan 73% van de Nederlanders gebruikt hun smartphone ook voor het vergelijken van prijzen en 67% zoekt actief naar aanbiedingen en promoties.
  • Digitale winkelmandje wordt steeds gevulder. Uit het onderzoek blijkt dat het gemiddelde bedrag per aankoop op mobiel steeds dichter bij de desktop-verkoop komt. Shoppers via mobiel hebben de neiging om per transactie minder te besteden dan degene die via desktop kopen, maar doen wel vaker aankopen. Het gemiddelde bedrag in het digitale winkelmandje is €55 op mobiel en €65 via desktop. De meest populaire aankopen via mobiel zijn digitale downloads (29%), mode (26%) en entertainment zoals boeken en dvd’s (24%).
Retailers moeten mobiel meer centraal zetten in hun strategie
De mobiele markt blijft zich ontwikkelen en consumenten worden steeds veeleisender. Winkeliers moeten deze verwachtingen serieus nemen, willen ook zij profiteren van de groei van mobiele aankopen. Dit betekent dat ook fysieke winkels ‘mobile friendly’ moeten worden. Consumenten eisen niet alleen dat de website geschikt is voor mobiel, ook de fysieke winkels moeten hun strategie aanpassen aan de eisen van de klanten, zoals de mogelijkheid bieden om met mobiel te betalen (45%), het kunnen checken van beschikbaarheid/ maken van reserveringen (42%), een mobiel loyaliteitsprogramma (42%) of vouchers naar mobiel sturen (41%) . 29% van de Nederlanders gaf aan dat ze gemiddeld €7,69 meer zouden besteden in ‘mobile friendly’ winkels, wat een extra omzet van 1.4 miljard euro zou betekenen voor de Nederlandse retailers.

Iwan Mouton, Partner Manager ActiePagina.nl: "Een goede mobiele strategie wordt steeds belangrijker voor retailers. Het is een efficiënte manier om klanten aan je te binden en uit ons onderzoek blijkt ook dat het de omzet aanzienlijk kan vergroten. Hierbij moeten retailers wel goed in hun achterhoofd houden dat de ontwikkeling van m-commerce niet alleen met innoverende techniek te maken heeft, maar ook met het veranderende consumptiepatroon van de consument. Mobiele apparaten worden steeds belangrijker bij een aankoop en retailers die hun service niet aanpassen, nemen het risico om klanten te verliezen aan innovatievere concurrenten. Consumenten zijn al veel meer dan vorig jaar gewend aan het kopen via mobiel, dus retailers moeten dit moment pakken en ervoor zorgen dat zij de consument wat betreft innovatie altijd een stapje voor blijven.”

Over ActiePagina.nl
ActiePagina.nl werd opgericht in 2005 en is inmiddels met maandelijks 500.000 bezoekers een van de grootste kortingswebsites van Nederland. ActiePagina.nl biedt dagelijks aanbiedingen, kortingscodes en -acties en productaanbiedingen van meer dan 850 webwinkels. In maart 2013 werd ActiePagina.nl overgenomen door RetailMeNot, Inc.

Onderzoeksmethode:
Dit rapport is gebaseerd op onderzoek onder 1.300 grote retailers (met een gezamenlijke omzet van meer dan 945 miljard dollar) en 5.400 consumenten in Frankrijk, Nederland, UK, Duitsland, Canada en USA. Per onderzocht land zijn er tussen 1 april en 15 mei 2015 250 grote retailers (150 in Canada en Nederland) uit verschillende branches geïnterviewd. In ieder land zijn er tussen 1 april en 8 mei 2015 duizend klanten geïnterviewd (400 in Nederland). De klanten vertegenwoordigen een dwarsdoorsnede van de bevolking van 16 jaar en ouder.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

ActiePagina.nl
Christian Ulrich
E: culrich@rmn.com

LEWIS PR
Mijke de Jong / Kirsten Spoelstra
T: 020-220 0220
E: actiepagina@lewispr.com

LEWIS PR – Global Communications
Barbara Strozzilaan 201
1083 HN Amsterdam
www.lewispr.com
Laatste van Actiepagina.nl
Nederlanders shoppen deze feestdagen voor 301 miljoen euro bij buitenlandse webshops

Nederlands huishouden spendeert 468 euro aan feestdagen dit jaar

Financiële zekerheid speelt belangrijke rol bij keuze partner
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain
Actiepagina.nl contact

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl