www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (6 jaar en 176 dagen geleden)
PR: Marcommit

QNH ontwikkelt mobiele domotica-app voor NXP

Amsterdam, 23 juli 2015 – IT-dienstverlener en -kennispartner QNH heeft voor chipfabrikant NXP een nieuwe mobiele domotica-applicatie ontwikkeld. Met deze app worden innovatieve toepassingen op basis van NXP-technologie wereldwijd gepresenteerd bij klanten op locatie of tijdens events. De app stelt gebruikers in staat om domotica-toepassingen binnenshuis, zoals licht, elektriciteit en klimaatregeling, per kamer te bedienen.

NXP ontwikkelt chips voor technologieën voor onder meer de connected car, wearables en the internet of things. NXP-technologie maakt domotica-toepassingen mogelijk en het bedrijf presenteert deze nieuwe technieken op beurzen wereldwijd. Om de vele mogelijkheden van ‘het slimme huis’ te tonen, worden deze toepassingen door middel van een maquette gepresenteerd aan het brede publiek. De door QNH ontwikkelde app maakt het voor standbemanning mogelijk om via hun smartphone de mogelijkheden van NXP-technologie te presenteren in een ‘smart home maquette’.

Technische aspecten
NXP schakelde QNH in voor de ontwikkeling van een gebruiksvriendelijke applicatie. De app moest in staat zijn om met de chips van NXP via het NFC-protocol in de maquette te communiceren. QNH implementeerde een softwarelaag die de fysieke componenten in de maquette aanstuurt. Dit maakt het mogelijk om eenvoudig en veilig een apparaat, bijvoorbeeld een lamp of thermostaat, toe te voegen aan het domotica-systeem. Deze kan vervolgens direct bestuurd worden. Daarnaast was QNH ook verantwoordelijk voor de interface, lay-out en front-end ontwikkeling van de app.

Marino Strik, Department Manager bij NXP: “De innovatieve toepassingen die wij op beurzen presenteren, illustreren de toekomst. Om klanten binnen drie minuten enthousiast te maken voor onze complexe technologieën, moet de toepassing gebruiksvriendelijk en concreet gemaakt worden. De maquette voor home domotica is hier een voorbeeld van. QNH heeft ons niet alleen geadviseerd in het technische aspect, maar ook wat betreft gebruiksgemak. De samenwerking heeft een zeer gebruiksvriendelijke app opgeleverd en dit resultaat tonen we overal met trots.”

Jytte Diederiks, Account Manager bij QNH: “Toepassingen als deze zijn de toekomst. Dit project voor NXP is een hele andere toepassing van mobiele apps dan consumenten gewend zijn. Apps zijn al groot in de consumentenmarkt, maar worden nog mondjesmaat toegepast in het bedrijfsleven. Deze app laat zien dat ook bedrijfstoepassingen goed kunnen worden vormgegeven in mobiele apps. Het aansturen van een hele fabrieksomgeving met één druk op je smartphone is de toekomst.”

QNH is bij meer projecten van NXP betrokken, waaronder de wereldwijde uitrol van business intelligence, cloudprojecten en werkplekken.

Over QNH Consulting
QNH helpt organisaties met het bijsturen en verbeteren van hun bedrijfsvoering door de inzet van slimme IT-oplossingen. Hierdoor kunnen organisaties via IT innoveren en beter presteren. De dienstverlening van QNH richt zich op het optimaliseren van de informatievoorziening, onderliggende IT-architecturen, applicaties en mobiele toepassingen. Het bedrijf verbindt nieuwe technologieën met bestaande en is daarbij verantwoordelijk voor advies, ontwikkeling, implementatie en beheer. QNH is in staat een totale projectaanpak te realiseren en verbindt daarbij mensen, processen en IT. Er werken 400 mensen vanuit Nederlandse vestigingen in Amsterdam, Maastricht en Groningen, en in België vanuit de vestiging in Hasselt. Meer informatie over QNH is te vinden op www.qnh.eu of volg QNH op Twitter via @qnh_nl.

Over NXP
NXP Semiconductors N.V. (NASDAGQ: NXPI) ontwikkelt oplossingen die veilige, solide verbindingen voor een slimmere wereld mogelijk maken. NXP streeft naar het ontwikkelen van innovaties op het gebied van the Internet of Things, security, wearables en connected car. Dit doen zij op basis van jarenlange ervaring en expertise met high-performance mixed signal electronics. NXP heeft vestigingen in meer dan 25 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Eindhoven en bij het productiecentrum in Nijmegen ca. 900 medewerkers. Meer informatie over NXP is te vinden op www.nxp.com of volg NXP op Twitter via @NXP.

Marcommit PR
Bob Bruinenberg
qnh@marcommit.nl
Laatste van QNH
Medewerkers in één op de drie organisaties innovatiemoe

Slechts 7 procent van de Nederlandse bedrijven innoveert nog op eigen houtje

Itho Daalderop schakelt QNH in voor nieuwe website
Heinen & Hopman kiest Medius voor geautomatiseerde factuurverwerking

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis bespaart 600.000 euro aan operationele kosten per jaar dankzij Mendix low-code platform

Nederlander ziet geen plek voor zichzelf op kansrijke technische arbeidsmarkt

Haal meer plezier uit je PS5® en Xbox®: optimaliseer je online verbinding

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Loogisch en MCS slaan handen ineen voor intensieve samenwerking op het gebied van Private LTE en Managed IoT
QuandaGo stelt Patrick van Eerden aan als Chief Financial Officer

Belastingdienst gunt BPSOLUTIONS aanbesteding voor Managed SAP HANA-infrastructuur

Schneider Electric uitgeroepen tot meest duurzame bedrijf ter wereld door Corporate Knights

NAVO kiest Thales voor levering eerste defence-cloud voor strijdkrachten

Johan Looijmans start als SAP Business Architect bij myBrand

Holland Capital investeert in cards PLM Solutions

CaptureTech gaat samenwerking aan met gitaargigant Gibson Europe

Rabobank komt getroffen mkb tegemoet met aangepaste pintarieven

Twee unieke IT-bedrijven creëren samen een complete IT-infrastructuur

Doculayer.ai maakt 5 belangrijkste trends op het gebied van intelligente documentverwerking bekend

Sogeti benoemt Miranda van Putten tot nieuwe HR-directeur

JADS onderzoekt data science en ondermijnende criminaliteit in nieuw Centrum voor de studie van Ondermijning

Celonis stelt nieuwe Chief Marketing Officer en Chief Design Officer aan

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.