www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Sterk boekjaar voor Infor

Barneveld, 22 juli 2015 – Infor rapporteert sterke resultaten voor boekjaar 2015. De omzet uit softwarelicenties en abonnementen nam met 12 procent toe en de SaaS-omzet nam met meer dan 60 procent toe in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder1. Inmiddels zijn er meer dan 45 miljoen gebruikers in 96 verschillende landen die Infor-applicaties in de cloud gebruiken en het aantal SaaS-registraties nam met 300 procent toe.

“De groei die Infor doormaakt, is een belangrijk keerpunt. Onze investeringen in cloud-software, hebben een positief effect en bieden veel toekomstpotentieel”, zegt Charles Phillips, CEO van Infor. “De software voldoet aan de unieke behoeften van klanten en biedt een uitstekende gebruikerservaring. Infor is in staat de groei te versnellen nu steeds meer bedrijven zich afwenden van het monolitische tijdperk van legacy softwareleveranciers ten gunste van flexibele, veilige cloud-applicaties met de nieuwste functionaliteiten en zonder kostbaar maatwerk.”

Tijdens boekjaar 2015 kwamen er ongeveer 2.900 nieuwe klanten bij. Tot de nieuwe klanten en go-lives in het boekjaar behoren: Wyndham Hotels, Ferrari, San Francisco Municipal Transport Agency, Hershey Entertainment and Resorts, Boskalis, EBSCO, Legacy Health, Best Western International, Kaman Industrial Technologies en Wagner equipment (CAT).

Infor legde zijn focus ook op het upgraden van zijn grote klantenportfolio door het ecosysteem van SI’s (system integrators) uit te breiden. Er werden onder andere nieuwe overeenkomsten gesloten met HCL Technologies en Ciber. Daarnaast ziet het bedrijf de vraag naar het UpgradeX-programma toenemen en heeft het succesvol upgrades voltooid bij bedrijven als San Antonio Water System en Kansas City Water Services. Verder zijn 97 nieuwe channel partners toegetreden tot het Infor Partner Network en de omzet afkomstig uit het kanaal is met 18 procent toegenomen.

Andere hoogtepunten van het jaar waren:
  • Een recordaantal bezoekers voor de jaarlijkse conferentie, het Inforum, dat in september in New Orleans plaatsvond.
  • De aankondiging van Infor Xi, een enterprise release die multi-tenancy, open source, mobile-first ontwerp en ingebouwde data science omvat.
  • Beschikbaarheid van diverse Infor CloudSuiteTM industry suites, waaronder suites voor ruimtevaart en defensie, automotive, distributie, equipment, facility management, mode, F&B, gezondheidszorg, hospitality, industrial manufacturing en de publieke sector.
  • De introductie van Infor CloudSuite Business, een robuuste ERP-oplossing die geïntegreerde financiële, HR- , en CRM-functies voor middelgrootte bedrijven biedt evenals een aantrekkelijk omruilprogramma voor NetSuite-klanten die naar CloudSuite Business willen migreren.
  • De introductie van het educatie- en samenwerkingsprogramma Infor Education Alliances Program.
  • De oprichting van Infor Dynamic Science Labs, een nieuwe interne organisatie die gevestigd is in Cambridge, Massachusetts, VS. De organisatie richt zich op de integratie van machine-learning en big data analyse in de Infor-applicatie waardoor ze sneller, slimmer en schaalbaarder zijn.
1 Vanwege de wijziging van het einde van het boekjaar 2015, van 31 mei naar 30 april, omvatten onze resultaten voor boekjaar 2015 de periode van 1 juni 2014 tot 30 april 2015. De stijging in omzet en licenties en abonnementen zoals genoemd in het persbericht hebben betrekking op deze overgangsperiode van 11 maanden en de vergelijkbare periode van 11 maanden van 1 juni 2013 tot 30 april 2014. Voor meer informatie verwijzen we naar het Transition Report on Form 10-KT dat op 26 juni 2015 bij de SEC is ingediend.

Volg Infor:

·         Door je te abonneren op de Infor RSS Feed
·         Op Twitter
·         Op LinkedIn
·         Op Facebook
·         Op YouTube

Over Infor
Infor verandert de manier waarop informatie wordt gepubliceerd en gebruikt binnen een bedrijf en helpt meer dan 73.000 klanten in 200 landen hun operations en aanpassingsvermogen te verbeteren en hun groei te stimuleren. Infor biedt branchespecifieke applicaties en suites die ontworpen zijn voor het realiseren van snelheid, met een innovatief ontwerp die eenvoudig, transparant en elegant is en een rijke gebruikerservaring bieden. De flexibele implementatieopties geven klanten de keuze om hun activiteiten in de cloud, on-premise of allebei in te zetten. Kijk voor meer informatie op: nl.infor.com.

Infor klanten zijn onder andere:

·         19 van de top 20 lucht- en ruimtevaartbedrijven
·         10 van de top 10 hightechbedrijven
·         10 van de top 10 farmaceutische bedrijven
·         22 van de 25 grootste Amerikaanse gezondheidsorganisaties
·         16 van de 20 grootste Amerikaanse steden
·         20 van de top 20 toeleveranciers van de automobielindustrie
·         17 van de top 20 industriële distributeurs
·         16 van de top 20 wereldwijde retailers
·         4 van de top 5 brouwerijen
·         21 van de top 30 wereldwijde banken
·         6 van de top 10 wereldwijde luxe merken

Voor meer informatie:
Anke van Heerebeek
Lubbers De Jong
anke@lubbersdejong.nl

Dit persbericht is ook online beschibaar

Forward-Looking Statements
This press release contains forward-looking statements that state Infor’s intentions, beliefs, expectations, or predictions for the future.  Forward-looking statements often include use of the future tense with words such as “will,” “may,” “intends,” “anticipates,” “expects” and similar conditional or forward-looking words and phrases.  These forward-looking statements are neither promises nor guarantees, but are only predictions and may differ materially from actual future events or results.  Such statements are subject to risks and uncertainties that may cause actual results to differ materially from those in the forward-looking statements.  Infor undertakes no obligation to update or revise the information contained herein.

Important factors that could cause a material difference between these forward-looking statements and actual events include, among other things: our ability to increase revenues from new license sales and retain existing customers; whether we are able to complete and deliver products and services within required time frames and budgets to meet increasingly competitive customer demands and performance guaranties; risks inherent in fluctuating international currency exchange rates in light of our global operations and the unpredictable effect of geopolitical world and local events; our ability to manage expenses effectively and maintain profitability; our ability to achieve revenue from products and services that are under development; the competitive environment in which we operate and resulting pricing pressures; and whether the anticipated effects and results of our new product offerings and successful product implementation will be realized.  These and other potential risks and uncertainties that relate to Infor and its business and operations are summarized in more detail from time to time in our filings with the United States Securities and Exchange Commission.  Please refer to Infor’s most recent quarterly and annual reports available through the website maintained by the SEC at www.sec.gov for more information on the risk factors that could cause actual results to differ.

Tags bij dit bericht